SCi Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 Na een zware werkweek.. is het weer leuk om een nieuw probeersel te testen ? Carumble Voor 20 ml is nodig : 0,3ml CDD - sauer apfel 0,3ml tfa - pie crust 0,3ml tfa - caramel Gemixed met een 70/30 vg/pg base met 6 mg nic , heeft ruim 3 weken kunnen steepen. De geur van dit licht gele sapje is vooral fris en zoet ; de appel is zeer duidelijk. Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,5 ohm op 30 watt. De smaak start met een enigzins 'ruige' aanzet van de appel. Dit zakt opmerkelijk genoeg zeer vlot weg waarna er maar weinig over blijft. Naast het restje appel ligt een mooi constant laagje van de caramel. Deze is zeker niet te zoet en geeft mooie details. Opmerkelijke afwezige is de pie crust ; die haal ik er echt niet uit. Bij 33 watt word het smaakbeeld merkbaar zwaarder. De ruige start van de appel is nu veel minder en wat er over blijft geeft veel meer detail. Dit gaat helaas wel ten koste van de caramel ; deze is er nog wel maar zit nu verder weg en heeft ook wat minder smaakdiepte. Ik meen heel ver weg wat koek achtigs op te vangen maar dit is veels te vaag. In de basis is dit best een leuk sapje. De appel en caramel gaan heel mooi samen al kan het smaakbeeld nogal verschillen in een setup met een lagere weerstand vermoed ik. De pie crust zit hier voor spek en bonen in dus daar moet ik iets anders op vinden. Heeft werk nodig ! 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts