Jump to content

Vaporesse GEN

tommie

Recommended Posts

Ik dampte al een hele tijd met mijn oude, trouwe SMOK Alien die ik af en toe afwisselde met de zware Tesla Nano mod.

Omdat ik de afgelopen maanden best wat nieuwe tankjes had aangeschaft werd het eens tijd voor een nieuwe mod,

ook om te kijken of er technisch gezien nog wat verbeteringen waren.

Daarnaast waren beide modjes wel op hun eind en gaven ze niet meer zo'n goede power af (ondanks de batterijen

gewisseld te hebben).

Ik heb enkele reviews gezien op YouTube over de Vaporesso GEN mod en deze kwam wel heel goed uit verschillende reviews.

Daarom in het EU warehouse bij Cigabuy de bestelling geplaatst. De mod is ook wat voordeliger verkrijgbaar in China

maar dan bestaat er de kans dat je import betaald en de verzendtijd is langer.

Moet eerlijk bekennen dat wanneer ik iets nieuws wil hebben, meer en meer op deze site kijk en kijk of ze ook vanuit EU verzenden.

Supersnelle levering (deze mod was binnen een week binnen), reageren snel op vragen en zijn best scherp geprijsd.

Hieronder beide links naar de beide warehouses:

In deze review laat ik de mod in enkele afbeeldingen zien en geef ik mijn opmerkingen erop.

Verpakking

tYzH8RX.jpg

De GEN mod is een 220W mod werkend op 2 stuks 18650 batterijen. Volgens de specs zou hij een heel snelle vuurtijd

hebben van 0.001 sec.  Daarnaast bevat deze de nieuwe Axon chip met enkele vernieuwingen.

Zo kan deze mod vuren op Pulse (dit houd in dat ie pulserend zijn power afgeeft).

Dit zou weer leiden tot een betere smaak van de coils. Verder uiteraard de standaard ondersteuning zoals TC, VOLT, WATTAGE

en ondersteund hij alle denkbare coils vanaf 0.03 Ohm.

Innovatief is de ECO setting, die, wanneer de accu onder de 40% komt de batterijduur zou moeten verlengen.

De mod weegt maar 107 gram zonder batterijen en dat is véél lichter dan mijn huidige mods. Dit is echt merkbaar!

Daarnaast ondersteund ie snelladen, waardoor de accu's snel weer vol zitten.

Dit wel mits je een snellader gebruikt!

Inhoud en achterkant

PrcX6eh.jpg

Verder geen opmerkingen over de achterkant van de doos. Hieronder zie je de inhoud.

De mod

cmYcek1.jpg

De mod van de zijkant gezien. Er zit een soort van rubberen coating overheen waardoor ie heel fijn in de hand aanvoelt.

Hij voelt niet aan dat je hem snel laat vallen. De mod is -nogmaals- heel erg licht en ziet er door de structuur echt heel mooi uit.

De batterijen gaan erin via een -met magneetplaatjes vastzittend- klepje. 

Dit laat ik zo zien.

Qua afmeting meet ie 93.5 x 27 x 53mm.

De inhoud van de verpakking

zdZTMCv.jpg

De inhoud is niet zo spannend maar geeft wel een goed beeld dat Vaporesso een compleet setje levert.

Naast de mod een goede handleiding en een -kwalitatief goed uiziende, micro USB oplader.

De voorkant

WUayTRd.jpg

Zoals je ziet een erg minimalistische voorkant.

Van boven naar beneden de vuurknop die makkelijk te bedienen is en inderdaad erg snel afvuurt.

Daaronder een 0.91 inch OLED schermpje.  Onder het scherm de 3 knoppen (select/menu) en up en down.

Daaronder de micro USB poort die (met een snellader) tot 2.5A de batterijen snel kan opladen.

Bovenzijde

69V7wnl.jpg

510 connectie in een mooie bronzen kleur. Hier zie je de finishing van de bovenkant ook erg goed.

Binnenkant

SxbZXux.jpg

Wanneer je het klepje verwijderd zie je duidelijk het logo van de nieuwe chip zitten, de Axon.

Ik zal niet te ver ingaan op de mogelijkheden van de chip (ik damp alleen op wattage met de pulse mode),

maar mocht je dit willen zien dan vind je hier de informatie;

https://www.vaporesso.com/axon-chip#axon-chip

De 18650's kunnen makkelijk geplaatst worden (je ziet duidelijk de + en de -) en er wordt een goede waarschuwing

gegeven over de te gebruiken batterijen. Het klepje zit echt heel goed vast en valt er bij gebruik niet af, de magneetjes werken erg goed.

Display

3SLr47s.jpg

De GEN bevat een heel duidelijk af te lezen OLED schermpje die duidelijk laat zien, waar je op dampt (modes),

het ingestelde wattage (dat aan de hand van je coils ook gescand wordt op de -volgens hun- best bruikbare wattage),

het batterijlevel van beide batterijen in één percentage, weerstand en puffcounter.

Firmware

Mijn mod werd geleverd met een wat oudere firmware. In verschillende fora leest Vaporesso mee (o.a. Reddit)

en neemt wensen en aanpassingen van gebruikers mee in de updates). HIeronder beschrijf ik hoe je de firmware kan updaten).

Echt een compliment waardig voor Vaporesso dat de mod up2date gehouden wordt! 

1Fy72RG.jpg

Na het plaatsen van andere batterijen of een nieuwe coil (of tank) kan je de oude settings inladen of de mod laten scannen

naar de meest optimale settings. Bij mij pakt ie altijd mijn vooraf ingestelde wattage.

y4lY8Qc.jpg

9SVFeeh.jpg

Op het moment dat je hem via USB aansluit gaat ie direct aan het laden. Ik gebruikte hier een normale micro USB kabel.

Hij laat in het display, naast het percentage, ook zien hoelang ie nog moet laden. 

Uiteraard ook geprobeerd om met een 2.5A lader te laden en dit gaat inderdaad snel!

Ik laad mijn batterijen op werk nog wel eens op en dan is dit écht een heel wenselijk slimmigheidje!

Uiteraard wel de tip om een externe lader te gebruiken (dit schijnt altijd nog beter te zijn!)

qEJpW1Z.jpg

Firmware update

Hoe update je nu de firmware?

Download deze via: https://www.vaporesso.com/hubfs/imgs/downloads/firmware/Gen.zip

Pak het bestand uit en laad bovenin beeld het firmware bestand in. Vervolgens klik je op update en binnen enkele seconden is het klaar

Rechtsonderin beeld zie je de actuele firmware versie staan.

4pQ5dPM.jpg

En de nieuwe software is ingeladen;

pZA2pDm.jpg

Als laatste puntje, voor de mensen die de hele layout van de buttons willen aanpassen met eigen logo's enzo.

In de software kan je deze ook aanpassen;

eYnbrez.jpg

Conclusie

Zitten er nu echt verbeteringen in de mod tov de wat oudere mods?

Jazeker!! 

Gebruikte materialen: de mod voelt echt heel goed aan, degelijk, enorm licht en ideaal qua afmetingen

Settings: de mod heeft enorm veel instelmogelijkheden (op softwaregebied maar ook in de settings),

denk aan smart TC, ondersteunende coils, ECO mode, Pulse mode

Gebruikersgemak: ondanks de best vele settings is de mod voor elke gemiddelde gebruiker echt makkelijk in te stellen.

Daarnaast een pluspunt voor de tijd die het opladen via USB in beslag neemt.

Support: heel goed dat Vaporesso met firmware upgrades de gebruikers tegemoet komt!

Uiterlijk: heul mooi uitziende mod, persoonlijk veel mooier dan de SMOK Alien, verkrijgbaar in meerdere kleuren.

Ik beschrijf in mijn reviews ook altijd enkele minpunten maar ik kan deze bij deze mod niet vinden.....

Deze mod is echt een aanrader voor iedereen die momenteel op zoek ik naar een andere of extra mod.

100% een top aankoop!

Vragen? Opmerkingen? Shoot! 

Bedankt voor het lezen!

• Like 3

Mooie uitgebreide review!

@tommie ik heb inmiddels al twee van die GEN's, gekocht bij lepetitvapoteur, toen er een actie was.

Minpunt vind ik dat je windows moet kopen om het te kunnen updaten. Evolv levert ook een linux suite en dat zouden meer fabrikanten moeten doen.

Misschien werkt het met Wine, dat moet ik nog eens proberen.

Laten scannen en een rvs316 coil vinden, lukt niet altijd. Dan moet ik het handmatig (DIY) instellen.

Verder een prima modje!