Dampende DJ Posted December 11, 2019 Posted December 11, 2019 Ik weet niet of ik hier om moet lachen of moet huilen, zo belachelijk: https://www.kijkmagazine.nl/mens/e-sigaret/ 2
Stikkie Posted December 11, 2019 Posted December 11, 2019 Nou ja zeg, wat een raar artikel. Als je de kop leest, verwacht je het ergste maar in het artikel staat voor de rest eigenlijk niets. Weer een stukje bangmakerij !!! 1
L33ntje Posted December 11, 2019 Posted December 11, 2019 Eigenlijk ben ik wel benieuwd of ze later in het artikel nog wel even noemen dat die kinderen niet aan dampen, maar aan illegale canabis gestorven zijn. Maar alleen al de kop is voldoende om met een grote boog om het tijdschriftenvak heen te lopen, en gewoon bij de Aldi normaal wc-papier te halen. 1 2
Pazmaster Posted December 11, 2019 Posted December 11, 2019 Ongecensureerde bagger! Gelukkig staan er wel zinnige reacties onder.
vaper89 Posted December 11, 2019 Posted December 11, 2019 Dus EVER USE! 12% gebruikt hem nog steeds, maar hoe vaak? Meer dan 20 van de 30 dagen? EVER USE is geen betrouwbare meting... Blijkbaar is EVER use de nieuwe norm? Zullen we dat ook op alle andere zaken toepassen? Krijgen we enorme stijgingen gemeten over elk vlak.. 1
giel Posted December 11, 2019 Posted December 11, 2019 Mijn reactie onder dit artikel: Dit artikel is een schande voor de onderzoeksjournalistiek. De onfortuinlijke sterfgevallen en longziekten in Amerika komen door illegale THC ampullen die Vitamine E bevatten. Public Health England en de Royal College of Physicians houden nog altijd aan dat de e-sigaret minstens 95% minder schadelijk is dan de gewone sigaret. Zij vermelden tevens dat men zich bij het gebruik van gereguleerde e-sigaretten geen zorgen hoeft te maken over dergelijke ziekten. Dit artikel zorgt enkel voor onterechte uiterst negatieve beeldvorming. De titel is pure sensatie en stemmingmakerij, niet berust op gedegen wetenschappelijk onderzoek. U moet zich schamen. 5 1
tyche Posted December 12, 2019 Posted December 12, 2019 Een typisch voorbeeld van GOEDKOOP scoren. Niets met "journalistiek" te maken maar met desktop copy past riool parasietage. EEn sensationele kop, en dan de tekst vlak daaronder " velen worden ziek of gaan dood" ..."wat maakt de e-sigaret zo gevaarlijk" het vraagteken daarachter had ie net zo goed weg kunnen laten; Want niet willen weten, spreekt boekdelen uit het bagger artikel. En idd verder staat er niets geheel inhoudsloos, op een goedkope manier via senasatie kopers willen trekken, en effe vermelden wanneer dit " grandiose" nr in de winkel ligt. Dacht even mensen van dit forum, de mooie comments ( op de 1ste na) eronder hadden gezet... Wat nog altijd kan natuurlijk.....een stuk of honderd,als onderbouwd , gedegen ,en factfull tegengas /tegendamp tegen nepnieuws. 1
tyche Posted December 15, 2019 Posted December 15, 2019 Oeps , ja sorry,maar bedoel, je " die eerste" die stijf stond van het " gekanker" "kanker dit en "kanker dat" ? Heb altijd een beetje moeite met het willekeurig gesmijt met ziektes...En het klinkt ook niet echt overtuigend.../is geen pleidooi voor " de" dampwereld. Daarom vond ik de wat meer onderbouwde commentaren zonder dat gescheld en gekanker, beter op zijn plaats. (Al snap ik dat je er de godvergeten kriebels van krijgt,dit soort artikelen, iig ik wel...en je daardoor ietwat liet gaan.) 1
L33ntje Posted December 16, 2019 Posted December 16, 2019 Nee natuurlijk is die niet van mij;je kent me toch? En ik snap dat hij boos is, maar met dergelijke terminologie maak je niet bepaald reclame voor de goede zaak.... Het lijkt nu trouwens net alsof de hele discussie verwijderd is ??
richard-V Posted December 16, 2019 Posted December 16, 2019 Trouw 16-12-´19 https://www.trouw.nl/wetenschap/e-sigaret-vergroot-de-kans-op-longziekten~b2c6cc7c/
L33ntje Posted December 16, 2019 Posted December 16, 2019 Je kunt HIER je reactie kwijt : nieuwsdienst@trouw.nl Uiteraard bij voorkeur ter attentie van Willem Schoonen, de schrijver van dit wetenschappelijk zo goed als niet onderbouwde stuk.
tyche Posted December 16, 2019 Posted December 16, 2019 2 hours ago, L33ntje said: Nee natuurlijk is die niet van mij;je kent me toch? En ik snap dat hij boos is, maar met dergelijke terminologie maak je niet bepaald reclame voor de goede zaak.... Het lijkt nu trouwens net alsof de hele discussie verwijderd is ?? Nu ja "kennen..." Maar ik was idd hoogst verbaasd, ben erg visueel ingesteld, en je "logo" of hoe heet dat " plaatje" bij je teksten, liet me weten, ik dergelijke taal, of insteek,helemaal niet van je ken/me nooit opgevallen was,dat vond ik al raar.Toen je zei; " die eerste was van mij" ( bedoelde je dan de tweede onder de eerste?) Anyway,bizar dat het nu allemaal weg is, als ze alleen die " eerste" ( dat gekanker) hadden weggehaald had ik dat nog kunnen begrijpen,en is zelfs de reden veel sides helemaal gestopt zijn met " comments" toelaten, terwijl dat juist zo leerzaam kan zijn/iets toevoegen/informatief.( als het tenminste niet gaat op de wijzen van veel social media,zoals de " eerste reactie)
Pazmaster Posted December 16, 2019 Posted December 16, 2019 Het waren niet de reacties waar ze op gehoopt hadden.... dus weg ermee!
balling Posted December 16, 2019 Posted December 16, 2019 Er staan dus nu weer nieuwe reacties. Ben benieuwd hoelang die er staan.
Adeo Posted December 16, 2019 Posted December 16, 2019 Die zullen er ook niet lang staan denk ik, die van @L33ntje is ook al weer weg.
L33ntje Posted December 16, 2019 Posted December 16, 2019 (edited) Alweer ? He, zo blijven we aan de gang...... *edit* nee hoor, de nieuwe serie staat er nog. Om onder andere de mijne te zien moet je even onderdaan klikken op ' meer reacties' . Edited December 16, 2019 by L33ntje 1
Adeo Posted December 16, 2019 Posted December 16, 2019 @L33ntje, sorry ,had even niet verder gekeken als mijn neus lang is
Recommended Posts