Jump to content

GeekVape Zeus SubOhm tank review

SP013

Recommended Posts

Hallo,

Vandaag heb ik weer een review voor jullie, dit keer de GeekVape Zeus SubOhm tank.

DSC-0222.jpg

De Zeus SubOhm is de vierde en nieuwste in de Zeus collectie. Het grote verschil met zijn voorgangers is het feit dat deze met ‘fabriekscoils’ werkt waar zijn voorgangers allemaal RTA’s zijn. De Zeus SubOhm ziet er qua design uit als een Zeus X RTA.

Ook redelijk zeldzaam bij tanks die coils gebruiken is top-airflow, iets wat de Zeus SubOhm heeft.

GeekVape claimt dat deze tank 100% lekvrij is. Zoiets claimen is toch best uniek in de huidige markt, we zullen zien of hij ook echt lekvrij is.

De tank is beschikbaar in 7 verschillende kleuren:

colors.png

Wat krijg je in de doos?

• 1x Zeus Sub-Ohm Tank (Geinstalleerd: Mesh Z2 Coil 0.2ohm, 70-80W, inhoud 5ml) 
  • 1x Coil hulpmiddel
  • 1x Extra glas (3.5ml) 
  • 1x Promotie en garantiekaart 
  • 1x Zakje met reserve onderelen
  • 1x Mesh Z1 coil (0.4ohm, 60-70W) 
  • 1x Gebruiksaanwijzig
  •  

DSC-0211.jpg

DSC-0214.jpg

DSC-0215.jpg

DSC-0213.jpg

Parameters:

Maat: 26 x 42.5mm (zonder drip-tip)
Inhoud: 5ml(reserve glas 3.5ml)/2ml
Drip tip type: 810 Drip Tip
Vulmethode: bovenin
Mesh Z1 coil 0.4ohm (60-70W)
Mesh Z2 coil 0.2ohm (70-80W)(geinstalleerd)

Geekvape-Zeus-Subohm-Tank-2ml-5ml-06-244

Mijn ervaring met deze tank:

Het openen van de doos deed ik met plezier, de tank ziet er naar mijn mening heel mooi uit. Wel iets dat me opviel is de lengte van de drip-tip, met een kortere ziet de tank er namelijk veel beter uit, ook zit er geen extra drip-tip in de doos, helaas.

DSC-0217.jpg'

De tank kan gemakkelijk uit elkaar worden gehaald om hem te kunnen schoonmaken of coils te kunnen vervangen. Het hulpmiddel voor de coil is handig om de coils eruit te halen aan de onderkant. Ik dacht dat ik deze niet nodig zou hebben, maar met mijn vingers of nagels is het lastig de coil eruit te trekken, hij zit er stevig in.

DSC-0216.jpg

Tot dusver is dit de meest rotzooi vrije tank die ik gehad heb. Het vullen van de tank is makkelijk, simpelweg de bovenkant naar links draaien en je hebt twee grote vulgaten. Door het ronde kanaal langs de vulgaten kan je zelfs overvullen zonder dat liquid eruit stroomt.

DSC-0218.jpg

DSC-0220.jpg

De airflow ring draait soepel, hij zit niet te los of te strak. Er zit ook een stopper in zodat je hem niet te ver kan draaien.

Wat ik echt heel fijn aan deze tank vind is de top airflow. Hij dampt zeer soepel en de airflow maakt een heel soepel geluid, geen lawaai zoals sommige tanks.

Over het algemeen dampt de tank goed, The Z2 (70-80w) dampt net wat beter dan de Z1, hij heeft simpelweg betere smaak en meer damp, de Z1 is ook niet verkeerd. De smaak van deze tank is niet de allerbeste die ik gehad heb van een SubOhm tank, maar de soepelheid tijdens het dampen maakt het een zeer fijne tank.

Geen last gehad van liquid spetter tijdens het dampen en ook geen droge damp. Het katoen van de coils blijft goed vochtig, zelfs als je ketting dampt.

De coils houden het lang vol zonder dat dit ten kosten gaan van de smaak. Ik heb met beide coils meer dan 1000 hijzen genomen, ze werken nog steeds goed met een goede smaak.

Iets wat ik niet eerder heb gezien bij een SubOhm tank is dat deze Zeus tijdens het dampen luchtbellen in de tank heeft met damp erin, hierdoor kan de tank er soms wat troebel uitzien. Dit komt waarschijnlijk door het top airflow systeem.

De afstand tussen de drip-tip en coil is groter dan op meeste SubOhm tanks, dit komt doordat de airflow bovenin zit ipv onderin. Helaas heeft dit wel effect op de smaak, vooral doordat de drip-tip zo lang is en de afstand tot de coil nog groter is. Ik begrijp niet zo goed waarom GeekVape voor een lange drip-tip heeft gekozen, want met een korte is de smaak stukken beter.

Zoals GeekVape claimt, de tank is wel lekvrij. Ik heb geen lekproblemen gehad met deze tank, alleen wat condensatie in de onderkant van de tank. Zelfs met de onderkant van de tank eraf lekt er geen liquid door de coil.

DSC-0223.jpg

Conclusie:

De tank levert niet de beste mogelijke smaak die beschikbaar is, maar toch is het mijn favoriete SubOhm tank tot dusver, hier is waarom; de airflow maakt het echt een heerlijke soepele tank en de vulgaten en methode zijn rotzooivrij. De smaak is niet geweldig, maar gewoon goed.

Als ik iets negatiefs moet noemen is het de drip-tip waarvoor GeekVape heeft gekozen, hij is te lang en heeft een negatief effect op de smaak en algemene ervaring. Ook zit er geen tweede drip-tip in de kit.

Deze tank is voor diegene die SubOhm tanks gebruiken maar toch iets anders willen proberen, de top airflow maakt het een andere ervaring.

De tank is verkrijgbaar op verschillende websites en kost tussen de 15 en 22 euro. Een pakje coils (5) kost rond de 10 euro. Geen slechte prijs voor zo een goede tank.

Bedankt voor het lezen van mijn review, en nog een fijne dag!

Edited by SP013
  • Like 2

• 2 years later...