SCi Posted January 1, 2020 Share Posted January 1, 2020 Een goed 2020 allemaal ! ? Ik start het nieuwe jaar maar meteen met een nieuw sapje Nibble Voor 20ml is nodig : 0,3ml Flavormonks - vanille 0,3ml Inawera - biscuit 0,1ml Vape train australia - butter base Gemixed met een 70/30 vg/pg base met 6mg nic , heeft 3 weken kunnen steepen. De geur van dit vuilgele sapje is echt bakery ; licht vettig met invloedden van vanille en room er in. Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,5 ohm op 30 watt. De smaak is vol en diep met vele details. Aanvankelijk lijkt het bijna op een custard maar dan leunt het geheel toch wat meer naar een pudding met een duidelijke vette / boterige laag er bij. Dan "sluipt" ineens de biscuit er bij die met name in de nasmaak helemaal opleeft en een mooie finish verzorgt. Erg prettig allemaal ! Bij 33 watt is de aanzet net even wat dieper en zwaarder en krijgt de boter voor m'n gevoel net iets teveel de overhand. De balans is er nu ook uit ; alles lijkt echt dwars door elkaar heen te lopen. De koek finish is z'n "glans" nu ook een beetje kwijt maar is nog wel goed herkenbaar. Al met al een zeer prettig sapje. De vanille en biscuit combinatie is echt een schot in de roos voor bakery liefhebbers. De butter base is eigenlijk net een tikkeltje teveel van het goede ( oppassen met dit aroma.. ) en zou eigenlijk weggelaten kunnen worden. Zou mooi samen kunnen met iets als banaan of perzik voor m'n gevoel. Absoluut het proberen waard ! ? 3 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vliegende.cisse Posted January 1, 2020 Share Posted January 1, 2020 Liked, en : gelukkig nieuwjaar!Hopelijk mogen we ook dit jaar vele van je recept-testen lezen. Goed bezig!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted January 1, 2020 Share Posted January 1, 2020 Die butter base is idd heftig. En een coil killer bij mij. Weet niet of je toevallig ook pudding base vta hebt? Dat zou een goede vervanger zijn denk ik. Ik heb/ken die vanille niet, maar ik zou zoiets proberen dan, sowieso lekker. Ben gek op koekies Biscuit inw 2% Shisha Vanilla inw 1.5% Pudding base vta 0.5% Sugar cookie cap 3% Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted January 5, 2020 Author Share Posted January 5, 2020 @Steve ; ik heb die butter base ooit eens als koopje kunnen scoren maar hij is inderdaad wel super heavy.. ik zoek nog altijd naar een wat natuurlijke boter aroma.. Ik ben groot fan van de flavormonks aroma's ; de vanille is echt heerlijk en de devine custard is er ook eentje die het bij mij goed doet. Enig nadeel is de prijs ; die is vrij ruig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts