Bert69 Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste 18650 een nieuw jasje gegeven, is super goed gelukt maar ondanks dat ik een haarföhn gebruik wordt de batterij toch aardig warm. Is er dan nog verschil of je dit beter kunt doen als deze leeg is of mag hij ook gewoon vol geladen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Maakt volgens mij niet erg veel uit, in het begin had ik dat probleempje ook. De föhn even op gang laten komen daarna wrappen. Vaak ga ik later nog even heel snel met een aansteker eroverheen als ik een paar plekjes tegen kom die niet helemaal gelukt zijn. Daarna batterij even laten afkoelen en het is weer klaar voor gebruik.Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Het word pas listig boven 80 graden dus geen zorgen om maken. Met wrappen word je batterij vast niet warmer als 40 graden en dat voelt in je hand aan als 'heet' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Doe het altijd met mijn hete lucht soldeer pistool die is heel heet en de wrap krimpt als een malloot zo snel ik moet het er natuurlijk niet te dicht bij houden anders smelt de wrap nog nooit problemen mee ge had? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Ik heb deze voor het rewrappen aangeschaft, warmer dan een föhn maar kouder dan een brandertje Hot air gun, de gulden middenweg. https://m.fasttech.com/p/6348202 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 De hot air gun die ik heb Sub-Ohm kan ik instellen op graden en lucht aanvoer snelheid Gebruik hem het meest om de mini onderdelen op mijn printplaatjes te solderen met pasta anders is dit niet te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Hier altijd even boven het gas fornuis, zo gepiept, batterijen krijgen niet eens tijd om warm te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 @Bert69, de hot air gun die @Sub-Ωhm aanbeveelt, heb ik ook, werkt perfect. Is de geringe investering dubbel en dwars waard. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert69 Posted January 2, 2020 Author Share Posted January 2, 2020 Oké......thanks weer wat geleerd, met 2 dames in huis ontbreekt het niet aan een föhn en dat werkt prima, wilde alleen weten of er nog verschil was wanneer de batterij leeg was of vol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Als ze leeg zijn moet je ze opladen? 1 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JayDee Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 En dan zijn ze ook minder zwaar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice1974 Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Gister. Geprobeerd een nieuw wratje om een 18650 te doen. Normaal deed ik dat boven het gasfornuis maar aangezien ik elektrisch ben gaan koken ging dat niet meer ? ik heb het met een haarfohn geprobeerd maar echt mooi krijg ik hem niet erom heen. Moet ik gewoon doorfohnen of doe ik gewoon echt iets verkeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 (edited) Blijven fohnen @Maurice1974 ik leg de batterij op een handdoek zo dat het niet te heet aan de vingers word en om weg rollen te vermijden. Edit: in 1a2 minuutjes ben je klaar. Edited January 3, 2020 by K&H 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 @Maurice1974 of eerst even “in de lucht” blazen tot de föhn goede hete lucht blaast en dan pas op de batterij. Wrap vliegt er omheen dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
monotom Posted January 4, 2020 Share Posted January 4, 2020 On 2-1-2020 at 20:20, Sledge said: Hier altijd even boven het gas fornuis, zo gepiept, batterijen krijgen niet eens tijd om warm te worden. Precies! Ik heb daarvoor een speciale houder over laten komen uit China: Vier tegelijk? Niks aan de hand! 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert69 Posted January 5, 2020 Author Share Posted January 5, 2020 Haha.....dat kan ook nog altijd maar inmiddels ben ik er achter dat een föhn van de dames hier in huis ook prima werkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice1974 Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 (edited) @K&H @Sebas bedankt voor de tip. Blijven föhnen werkt perfect. Zit nu net zo strak als een durex ? Edited January 6, 2020 by Maurice1974 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts