Jump to content

Kan ik veilig deze batterij gebruiken met mijn Mech Mod?

WessideNL

Recommended Posts

Goedenavond dempers. 

Ik ben door me batterijen heen door dat ik een mech mod gebruik en de batterijen hier door meer moet opladen. Nu haalde ik mijn  batterijen altijd in de vapeshop maar zie dat ze op internet een stuk goedkoper zijn en ook meer meer capaciteit. Dat kan ik wel goed gebruiken 3000mha is nu zo op en zag er een van 5000mha.

Nu zag ik deze batterijen: https://www.nkon.nl/rechargeable/li-ion/21700-20700-size/samsung-inr21700-50e.html

En vroeg me af waarom ze op internet een stuk goedkoper zijn. Maar vooral of ik deze in me mech mod kan gebruiken.

Ik gebruik een lost vape furyan met een Wotofo Serpent BF Rda dual coil tank met pre made KA1 22GA met een ohm van 0.15.

Ik hoor het graag van jullie en alle tips zijn welkom!

Koop bij nkon.nl of dampaccu.nl Daar is het goedkoop.

De batterij in de link ken ik niet en ik heb niet zo’n zin om hem op te zoeken in de Mooch lijst. Koop gewoon Sony VTC5A, dat zijn de betere batterijen volgens Mooch. Voor een mech moet je kijken naar het Amperage dat geleverd kan worden. Ik begrijp dat meer mAh verleidelijk is maar Ampere is belangrijk voor de veiligheid op een mech

Is het dan veilig om een batterij van 10 ampere of moet die 30 ampere wezen?

Ik heb op dampaccu.nl de zelfde batterij gezien als op de website wie ik net deelde. Kan ik deze dan gebruiken en waar moet ik op letten met ampere?

Edited by WessideNL

@Tamara, de Sony's zijn 18650, hij vraagt naar een 21700 ? 

@WessideNL, als je de wet van Ohm bekijkt (zijn ook online makkelijke calculators voor te vinden), dan zie je dat je met jouw build van 0.15 Ohm bij een volle accu 28A vraagt, de 10A is dus niet te gebruiken! 

Edited by Redchilly
  • Like 1
  • Thanks 1

En lees onderstaand topic door, in ieder geval gedeeltelijk, we hebben het topic niet voor niets sticky gemaakt:

Ah, @Redchilly dan zit ik niet op te letten. Excuus. Goede 21700 weet ik niet voor een mech, al neem ik aan dat de 30T okee is? Iemand komt vast wel een goede noemen.

• Like 2

@ff.stoken Dus als ik het goed begrijp kan ik deze batterijen veilig gebruiken omdat mijn srt-up 28a nodig heeft en deze rond de 35/40 ampere kunnen leveren?

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )