Jump to content

Kleine probleempjes, is er een update geweest?

Recommended Posts

Goedemorgen @Sledge heb je aan de knopjes gedraaid vannacht?

Vannacht viel me op dat het inloggen anders gaat, ik krijg nu een volle pagina om in te loggen, ipv een klein venstertje. Ook kon ik toen geen reactie plaatsen en de 'like' knoppen waren volledig verdwenen.

Vanmorgen kon ik wel weer een reactie intikken, maar de 'like' knop werkt niet goed. Je ziet geen plaatje erbij alleen een getalletje en wie erop heeft geklikt. Zelf kan ik geen 'like' meer geven.

Nu zoek ik meestal het probleem eerst bij mezelf, eergisteren een update gehad van Firefox, maar gisteren hier geen problemen en ook op andere fora die dezelfde software gebruiken werkt alles wel. Wellicht melden er meer mensen dit probleempje, kunnen ze mooi aansluiten in dit topic.

Edited by Raycoupe
aanvulling
  • Thanks 1

3 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Dat thema opnieuw instellen zou best eens door mijn onkunde kunnen komen ?

Gelukkig, schrik me het lazerus ineens.... 

Nee geen update hier @Raycoupe, behalve de geforceerde template keuze van Sub, lijkt het normaal. 

• Haha 1

Sorry @Raycoupe, schrok me ff de blubber van Sub zijn template actie, maar kan niets raars hier vinden.

Inloggen gaat hier nog normaal;

image.png

Heb wel even de server cache voor je geleegd.

Heb je de mogelijkheid een andere browser te proberen, of FFox incognito ?

@Sledge Ik heb even de oude laptop erbij gepakt, ook LM19.iets, Firefox en UblockOrigin en omdat die nooit aan het internet hangt alles van oudere datum. Daar doet het forum het prima.

Het valt me wel op dat UblockOrigin op de laptop 1 element blokkeert maar op de PC meteen een stuk of 30.

Zet ik UblokOrigin uit op de PC, dan werkt het forum weer vanouds.

Ik denk dat UblockOrigin op de PC iets te fanatiek is geworden. Toch raar, want de laatste update van UblockOrigin op de PC is van 19 december vorig jaar. Op de laptop is idd een oudere versie van 26 november 2019 actief.

• Thanks 2

Kan ik me wat bij voorstellen @Sledge

Ik vermoed dat de laatste wijziging aan Firefox (ook bescherming tegen fingerprinting en nog meer shit die geblokkeerd wordt) in samenspel met UblockOrigin nu een iets te fanatieke privacybeschermer is geworden.

Nu zullen ze dat Firefox wel aardig getest hebben voor het uitrollen en zijn wellicht de UblockOrigin mannetjes inmiddels aan 't werk geslagen want ik zal vast niet de enige zijn. Wel apart dat een ander forum met dezelfde forumsoftware, geen problemen geeft. Nu ja, als het zichzelf niet oplost ga ik er nog wel eens dieper in spitten.

Mijn dank is groot voor de snelle en adequate ondersteuning uwerzijds. :worship

• Thanks 1

Vreemd, had nog ff een snelle google gedaan op UBO, maar zag zo snel geen overduidelijke problemen sinds afgelopen week.

Mijn nieuwsgierigheid wordt natuurlijk getriggerd omdat we alles lokaal serveren zonder big brother meuk (muv van de mogelijkheid met smoelenboek in te loggen en mee te doen middels tapatalk. Twee mogelijkheden die ik persoonlijk het liefst per direct zou ontmantelen)

• Thanks 2

Wij (beheer ander forum) kwamen erachter dat zelfs diep in de code van de forumsoftware de veeboek en google trackers ingebakken zaten. Daar kwam een gebruiker van ons achter die de lijntjes had bekeken. Dat moesten we er echt handmatig uit frotten.

bij mij doet hij het met Google Ghrome prima op mijn computer.

Als ik de Windows  browser gebruik kan ik er niks meer mee

thema niet veranderen reageren op topics  en nergens plaatjes meer.

is al sinds gisteren zo.

Zal wel aan Windows liggen door de updates denk ik.

snap er niks van gisteren kon ik ook een tijdje niet meer inloggen

toen ik mijn wachtwoord wijzigde via Google Ghrome  deed i het wel weer

Maar in de Windows browser niet.

2 hours ago, Sledge said:

Inderdaad (helaas) niet ongebruikelijk. SMF toch, in dit geval? 

Neuh, betaalde software nog wel, Xenforo. Wel lekkere functionaliteit en de prijs valt mee.

Als je bv. een moderatie actie uitvoert, kun je middels een melding daarvan de betreffende gebruikers op de hoogte stellen. Scheelt een hoop vragen (waar is m'n post gebleven). Koppeling met StopForumSpam database tegen bekende spammers en uitgebreide mogelijkheden andere vervelende gasten te weren.

@Johannes Koning Dat had ik hier ook, met die adblocker Ublock Origin aan. Plaatjes foetsie en ook de uitklapmenuutjes. Er is een kans dat bij jou ook iets te streng staat ingesteld. Soms helpt het ook om je cache te legen, als daar iets scheef ligt.

De huidige browser van MS, Edge, is gebaseerd op Chromium en heeft dus hetzelfde platform als Chrome zelf. Alle browsers tegenwoordig zijn gebaseerd op de Google variant, behalve FireFox, de luis in de pels die niet mee doet aan het Google gluurders monopolie. 

• Thanks 2