Jump to content

Vaporesso Luxe new atomizer?

MaZZie

Recommended Posts

Bij mijn Vaporesso luxe krijg ik na het vervangen van de batterij de vraag of het een nieuwe atomizer is. Of ik nou yes of no kies. Hij zet hem toch op de nieuw gemeten waarde( moet 0.23 zijn maar gaat naar 0.21). Ook gaat deze tijdens het dampen af en toe naar een andere waarde.

Ik zit op TC. Is dit een bekend probleem?

Bij mijn smok alien eerste dit altijd goed en kon ik bij een verkeerde meting ook nog handmatig de ohms instellen.

Verstuurd vanaf mijn J9110 met Tapatalk

Probleem is dat er bij 0.21 vrijwel niets gebeurt en op 0.23 alles perfect is. TCR op 0.92 SS316L. 45 watt 205 graden.
Daarnaast. Ook al heb ik hem op de juiste ohm staan en ik ga mijn batterijen buien vervangen bij een temperatuur van -10. Dan gaat de meting verkeerd ook als ik zeg "nee" bij de vraag of het een nieuwe atomizer is.

Buiten dat de mod nogsteeds niet de gelockte ohm behoud vraag ik me af waarom 0.02 ohm zoveel verschil uitmaakt dat er bij 0.21 zo goed als niets gebeurd en bij 0.23 alles perfect gaat. Ook op de alien mod werkt dit zo.

Heb het ook nog even met een single coil van 0.5 geprobeerd. Ook daar moet ik de ohm iets hoger zien te krijgen dan dat er bij 20 graden wordt gemeten.

soms is maar 0.01 ohm extra nodig om een mod van bijna niets naar perfect te laten gaan.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit zou kunnen zijn?

Je weet dat je weerstand fluctueert met SS? Dat is ook precies waarom TC werkt. Door een veranderende weerstand, kan de mod adhv de gelockte weerstand bij kamertemp en de TCR uitrekenen hoe heet de coil wordt. Als hij niet goed wordt gelocked, dus op een verkeerde weerstand, kan het zijn dat er weinig gebeurt, de berekening klopt dan niet meer. Wattage en temp moet dan aangepast worden om ht te laten werken op de manier die je gewend bent...

Jup dat weet ik. Even nog wat testjes gedaan.

Bij kamertemperatuur lock ik de coil. Die staat dan op 0.21.
Het is dual cool SS 316l
. De TCR staat op 0.92 de temp op 220 graden celcius en wattage op max 45W.
Bij het dampen komt er vrijwel niets.

Ga ik de coil iets verwarmen en opnieuw inlezen dan staat die op 0.23 en gaat het dampen goed.

De TCR kan ik bij 0.21 op 0.98 zetten en dan gaat het wel goed. In dit geval weet ik dus niet of de temperatuur daadwerkelijk 220 is of dat deze daadwerkelijk hoger ligt.

Draad is van GeekVape.

Ik haalde dezelfde truc uit om de dampervaring beter te krijgen bij sommige mods, dus heel gek is het niet.. 45watt bij dual coil op die weerstand is wel wat aan de lage kant, ik zou m persoonlijk wat hoger zetten. Mijn vuistregel was min of meer 5 watt bovenop het wattage in powermodus met dezelfde coils. 

Ik weet verder niet hoe de chip van de vaporesso is. Uiteindelijk heb je het nu werkend, dat is het belangrijkst

• Like 1