Jump to content

Profile RDA Nexmesh SS316L dry hits (TCR)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist de nexmesh SS316L mesh coils geplaatst in mijn Profile RDA. Ik kom er maar niet uit met de settings en kan verder op internet weinig vinden over de TCR setting waarop deze coils gevaped kunnen worden. Ik heb 90-115 geprobeerd maar dit werkt niet ideaal. Ook de 'Smart TC' op mijn Vaporesso Gen gaf me de meest smerige dry hit ooit...

Iemand enig idee wat de correcte TCR value dient te zijn?

Dat weet ik zo ook niet uit het hoofd, maar als je vannacht nog wil dampen zet je de mod op wattage (VW) modus, want SS coils mag je ook op die manier dampen.

Dan laag beginnen met het het wattage (ook geen idee wat die meshcoil lekker vind, maar 't staat er vaak wel op) en dan langzaam in kleine stapjes opvoeren totdat je het lekker begint te smaken en er genoeg damp vanaf komt.

TC is een heel gepruts zelfs al weet je de exacte getallen. Het werkt met minieme verschillen van weerstand die je mod continu meet. Zelfs binnen en buitentemperatuur verschil, (mesh)coil die door opwarmen en afkoelen een spatje losser gaat zitten, of tikkeltje vuil contact tussen je RDA en mod gooit al roet in het eten en zit je plots 30 graden te hoog of te laag en dan is je dampervaring naar de maan.

Als je niet genoeg ervaring hebt met in VW modus dampen, kun je geeneens het verschil in dampervaring duiden, dus mocht dat het geval zijn, al helemaal niet aan beginnen.

Dat is mijn algemene TC dampadvies.

Smart is ook relatief, net als bij een Smart TV. (domste uitvinding ooit, nog meer mogelijkheden voor de Google's op deze planeet om je kijkgedrag te analyseren en op te slaan, liefst op persoonlijke titel)

Zelf damp ik alleen nog op wattage modus, want als ik op kamertemperatuur de temperatuur lock en naar buiten stap (en daar hou ik van, ook in de winter) klopt er alweer geen barst van. In VW modus kun je altijd een paar wattjes zakken of stijgen en zo finetunen voor afwijkingen.

Edited by Raycoupe

Bedankt voor de info! Ik ben zeker thuis in de VW modus en daar gebruik ik de SS316L ook voorlopig op. Ik was toe aan wat nieuws en was wel benieuwd naar Temperature Control ?

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten
  • Like 1

Ah, dat is mooi @UncleEddy. Dan weet je straks precies hoe die setup moet smaken en hoe warm of koud je hem lekker vindt.

Als je dan op youtube even zoekt naar iemand die het voordoet en welke TC instellingen je moet gebruiken, kun je evt. die ervaring daarna reproduceren in TC modus.

Edited by Raycoupe
mention erbij
  • Like 1

@Raycoupe Bedankt voor de info! Er scheen een bug te zitten in de V1.2 firmware van de Vaporesso Gen, waardoor de TC niet helemaal lekker werkte met SS. Ik heb de TCR nu op 94 staan en de wattage op 45W. Ik krijg nu geen dry hits meer en denk dat er zelfs nog wel wat meer potentie in zit. Zit er een verschil in smaak als ik de TCR op bijv. 85 zou zetten ipv 94? Dat is mij namelijk ook na research niet helemaal duidelijk...

Ze zullen toch we nieuwe firmware hebben uitgebracht om dat op te lossen?

Ik ken die mod niet, hoe het met dat ding werkt om de temperatuur te locken. Dat getal wat je in moet voeren, daarmee vertel je de mod hoeveel de weerstand stijgt als de temperatuur van de coil stijgt. Je kunt ook gewoon een hogere of lagere temperatuur in stellen uiteraard. Het wattage wat je ook kan instellen (normaal dan) is hoeveelheid power die hij door de coil ramt, zodat hij snel opwarmt tot de ingegeven temperatuur is bereikt.

Als je nu flink afwijkt met die TCR waarde, slaat de temperatuur die je instelt op je mod nergens meer op. Gewoon opzoeken wat het moet zijn en dat gebruiken. Sommigen tweaken dat de TCR waarde wel, maar daar begin je niet mee.

(Ik ken alleen de oudere mods waarbij je al die variabelen moet instellen. Juiste TCR waarde, wattage, temperatuur en het locken bij kamertemperatuur. Geen idee of dat ding van jou dat wat anders doet omdat 'ie zogenaamd Smart is)

Edited by Raycoupe

Tcr waarde of temperatuursinstelling, het is uiteindelijk lood om oud ijzer als je in de zogenaamde sweet zone zit waarbinnen je genoeg damp hebt en geen dryhit krijgt.

De Tcr waarde variëren geeft een meer of minder schuine temperatuur / weerstandskromme. De temperatuurswaarde variëren verschuift deze kromme. Uiteindelijk gaat het erom dat je op de werkelijke temperatuur van ongeveer 215 C uitkomt. 

Ik zou om een beetje consensus voor jezelf te houden wel op kamertemperatuur blijven locken, en de tcr waarde hetzelfde te houden. 

Ikzelf heb nogal problemen om tc te dampen met 316 claptons. Single wires werken bij mij veel beter. Dus ook de coil zelf is van belang, laat staan een mesh. 

Ik zou zeggen succes, en inderdaad op een 180 C beginnen ergens of nog lager als het moet maar dan is er toch iets mis of dan kan het misschien gewoon niet met je gebruikte setup. 

Edited by JayDee
... en de tcr waarde constant te houden