Jump to content

Opus BT-C3100 (versie 2.2) Intelligente batterijlader 21700 batterijen

Richard1972

Recommended Posts

Hallo allemaal even een vraagje.

Opus BT-C3100 (versie 2.2) Intelligente batterijlader

Heb denk ik een verkeerde oplader gekocht bij NKON. Ik wilde hem gebruiken om mijn 21700 Samsung 30T batterijen op te laden. Hij is vandaag binnen gekomen maar in de handleiding staat niets over dit type batterij. Op de site staat hij wel onder het kopje 20700 en 21700 laders maar dan unprotected. Hij laad wel iig.

Kan je de 21700 batterijen hier veilig mee opladen of moet ik toch wat anders kopen?

Iemand ervaring met dit apparaat?

Groet Richard

opus_btc3100.jpg

opus_btc3100.jpg

• Like 1

zoals al gezegd werd dat kan gewoon, de handleiding noemt de meest gangbare maten op denk ik. 21700 is net zo lang als de 20700 (alleen een mm breder) verder zijn dit ook gewoon lithiumion batterijen dus worden gewoon opgeladen. Dit geld voor alle opladers trouwens, belangrijker is om te weten wat voor een chemie de batterij is. Dat protected een probleem kunnen geven zou kunnen want die zijn doorgaans een aantal mm langer, dan passen ze niet meer is de oplader.

Even ter verduidelijking, ik laad mijn 21700 ook op in de zelfde oplader zonder problemen.

Edited by Damuku
  • Like 2
  • Thanks 1

@Richard1972, wanneer je gaat kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding, heb je gewoon een hele goede en vooral veilige lader gekocht. De Opus doet bij mij al jarenlang z'n werk. Echt een uitstekende lader, een van de weinige die de capaciteit bepaald onder het belast ontladen. En dat soort info daar heb je wat aan. 

Het enige minpuntje : Het koelventilatortje aan de achterzijde. Deze wil na verloop van tijd nogal eens lawaai gaan maken. Maar deze is zeer makkelijk te vervangen door iedereen die een schroevendraaier heeft. Het is handig om zo'n waaiertje als reserveonderdeel aan te schaffen.

https://www.gearbest.com/diy-parts-and-tools/pp_122241.html?wid=1433363

Edited by Steamboy
  • Like 1
  • Thanks 1