SCi Posted February 20, 2020 Share Posted February 20, 2020 Tijd om weer een aroma te gaan uitproberen ? Flavour creative - lychee Wederom een vrij ongebruikelijke fruitsoort die ik nog niet kende ? De geur van het aroma is behoorlijk ruig ; zeker herkenbaar als lychee maar net iets te kunstmatig / parfum achtig. Batch gemaakt op 3% met een 70/30 vg/pg base met 6mg nic , heeft ruim 3 weken kunnen steepen. Het transparante resultaat heeft opmerkelijk genoeg bijna dezelfde geur als het aroma. Wel heb ik het idee dat het net iets zoeter en zuurder over komt. Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,35 ohm op 40 watt. De smaak is niet geheel verrassend vrijwel gelijk aan de geur. Helaas heeft de "parfum" kant net iets teveel de overhand hier ? Door de golf van 'bloemetjes' komen wel zoet/zure pulsen door maar het is te weinig om het afschrikwekkende karakter van het geheel er goed uit te halen. Meer vermogen helpt ietsjes in het "omhoog halen" van de smaak. Bij 45 watt is het 'neppe' karakter er grotendeels uit en is er meer ruimte voor een fris zure achtergrond die opmerkelijk genoeg ook in de nasmaak goed blijft hangen. Ik krijg nu in elk geval meer het idee echt met fruit te maken te hebben wat het geheel zeker ten goede komt. Dat dit geen allemansvriend is moge duidelijk zijn. Lychee is als fruit niet iets wat je vaak tegen komt en de smaak er van is ook echt iets opmerkelijks. Dit aroma komt op zich wel in de buurt maar lijkt een beetje door te slaan naar iets wat nogal "nep"over komt. Dat is jammer want toch heb ik het idee dat hier echt wel iets van de maken is.. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts