SCi Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 (edited) Het weekend zit er helaas weer op , snel nog even een aroma proberen ? Capella - vanilla cupcake v2 Altijd nieuwsgierig naar nieuwe bakery aroma's scoorde ik deze ? In de basis heeft de geur van dit aroma wel iets weg van de cake batter ( ook capella ) maar is wat simpeler. Echt typische bakery geur ; vanille , boter , room... Batch gemixed op 7% met een 70/30 vg/pg base met 6mg nic , heeft bijna een maand kunnen steepen. Het gele resultaat is vrij vaag maar heeft zeker nog kenmerken van het aroma zelf er in zitten. Het doet me ergens denken aan de geur van vers gebakken cake ? Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,35 ohm op 40 watt. De smaak overvalt me een beetje ; vol en zwaar. Er hangt vooral een erg nadrukkelijke vanille smaak in die qua mondgevoel neigt naar een custard maar net iets meer door schiet naar een bourbon vanille. Er zit echt van alles in , erg veel smaakdetail. Achter deze golf van vanille hangt een laagje wat wel iets weg heeft van cake maar die echt met moeite te herkennen is. Bij 45 watt lijkt het geheel wat soepeler te worden maar gaat ook een hoop detail verloren helaas. De "cake" achtergrond is nu vrijwel helemaal weg. De vanille hoofdmoot 'zwalkt' nu een beetje tussen een milkshake en een custard. De rust in het smaakbeeld is op zicht wel prettig maar gevoelsmatig is de smaak als geheel wel erg vlot weg. Alweer zo'n lastig aroma. Ik ben zeker geen cupcake afficionado maar of dit aroma nu echt goed lijkt ? Het komt er in elk geval zeker in de buurt dankzij de cake en vanille invloedden. De smaak is zeker complex maar toch blijft het gevoel een beetje knagen dat ik er nog niet alles uit heb kunnen halen. Moet nog een keer in de herhaling ! ? Edited February 26, 2020 by SCi aanvulling 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Het is geen lastig aroma maar word doorgaans net zoals de TPA vanilla swirl in lage concentraties ingezet ter ondersteuning van Bakery / custard mixjes 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Een sloot Vanilla swirl (5/6%) met een stukje fruit doet het altijd goed wat mij betreft. Hoppa 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts