Pasha Posted March 5, 2020 Share Posted March 5, 2020 (edited) Goedemiddag allen, Ik wil een paar setjes van 20700 aanschaffen zowel als set en een paar voor los gebruik. Omdat een paar van mijn mods geen 21700 ondersteunen, wel 18650 batterijen met een adapter maar ik gebruik ze liever toch met een 20700. Bij nkon zie ik er een aantal staan. 1. iJoy 20700 5-leg - 3000mAh - 40A 2. Vapecell INR20700 - 3200mAh - 30A 3. Sanyo NCR2070C - 3500mAh - 30A Alvast bedankt. Ps: ik ben totaal niet bekend met vapecell en sanyo. Edited March 5, 2020 by Pasha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted March 5, 2020 Share Posted March 5, 2020 Zie hier de testresultaten van Mooch voor o.a. 20700 cellen: https://www.e-cigarette-forum.com/blog-entry/20650-20700-21700-26650-battery-ratings.7827/ Niet alle types die je opsomt staan erbij. Sanyo en Vapecell zijn prima batterijen. Je keuze welk type exact, hangt af van het vermogen waarop je dampt en hoeveel batterijen in je mod gaan. Met een enkele batterij van dit formaat met een CDR van 30A kun je veilig tot zo'n 100 watt dampen (3,2 volt x 30 A). Bij twee batterijen verdubbelt dat. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted March 5, 2020 Author Share Posted March 5, 2020 @Raycoupe Bedankt voor je snelle reactie, Ik damp normaal standaard tussen tussen 30-45 watt dan heb ik voldoende aan vtc6 batterijen. Ongeveer 600 puffs per oplaad beurt. Als ik enkele batterijen gebruik is het ook vaak het zelfde 30 tot 40 watt en dan gebruik ik de samsung 40t Mtl setup vaak gewoon tot 20 watt. Nu wil ik wat hoger gaan dampen zo rond de 60-80 watt met wat ik ga bouwen. Enige ervaring met sanyo of vapecell? Enkele batterijen damp ik max tot 40-50 maar dat komt niet vaak voor. Het gaat vooral om een set van 2 Batterijen in een mod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damuku Posted March 5, 2020 Share Posted March 5, 2020 (edited) @Pasha https://www.e-cigarette-forum.com/blog-entry/moochs-recommended-batteries.7593/?fbclid=IwAR0-0CwZwpEYPkdXtwpNxKrsa5Ppue1e3HnJTCBRp8_hml7E-CuAu9TRQMU Kijk hier maar is bij, dat zijn batterijen die Mooch aanraad. Wil niet zeggen dat andere batterijen slecht zijn, maar zijn mening wordt in de dampwereld heel hoog ingeschat. Ervaring met vapcell heb ik ook niet, maar al mijn Sanyo batterijen functioneren allemaal volgens specificatie of vaak zelfs nog een beetje beter....en dat kunnen samsung/sony en LG nog niet eens zeggen. Edited March 5, 2020 by Damuku 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted March 5, 2020 Author Share Posted March 5, 2020 @Damuku Ik heb er zeker al naar gekeken en de sanyo heeft inderdaad een hoge score. Alléén zag ik wel bij de sony vtc6 15 amp 3000 mah staan maar bij mij batterijen staat er 30 amp 3000 op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damuku Posted March 5, 2020 Share Posted March 5, 2020 1 minute ago, Pasha said: Alléén zag ik wel bij de sony vtc6 15 amp 3000 mah staan maar bij mij batterijen staat er 30 amp 3000 op. Dat is precies wat ik bedoel, de specificaties die mooch geeft en ook vaak dichter bij de realiteit liggen komen vaak niet overeen met wat een fabrikant weer geeft. De sanyo's die ik heb zijn precies wat ze op de batterijen printen of in sommige gevallen zelfs hoger Mooch test te batterijen in de praktijk en krijgt dus hele andere resultaten als wat de fabrikanten geven (iets wat je ook met auto's ziet). Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik ga altijd uit van de specificaties die mooch geeft. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted March 5, 2020 Author Share Posted March 5, 2020 (edited) @Damuku nu baal ik helemaal dat ik mijn eerste paar setjes bij zwoofs heb aangeachaft voor de volle pot :)) helemaal top, dan ga ik voor de sanyo..goede resultaten volgens mooch plus de goedkoopste. top? Edit: ( helaas niet op voorraad ) dan toch maar de vapecell of ijoy Edited March 5, 2020 by Pasha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damuku Posted March 5, 2020 Share Posted March 5, 2020 1 hour ago, Pasha said: nu baal ik helemaal dat ik mijn eerste paar setjes bij zwoofs heb aangeachaft voor de volle pot Als je ze ergens koop, doe dat dan bij Nkon. dan betaal je in ieder geval een eerlijke prijs. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted March 5, 2020 Share Posted March 5, 2020 @Pasha Vapecell is een bekend merk (weet alleen niet meer welke) met een nieuw jasje, gericht op vapers/dampers. Zelf heb ik LG's, Sony's, Samsungs en Efests gebruikt in m'n dampcarriere, allemaal prima merken en ik kan weinig verschil ontdekken, ook niet na jaren gebruik. Tussen de drie die jij opsomt, zou ik ook gewoon de goedkoopste pakken, je zult bij nkon geen rommel vinden. Eigenlijk is het altijd zo, dat bij extreem goede specs qua amperage je weer wat inboet op bv. de hoeveelheid opgeslagen energie (uitgedrukt vaak in mA) of de levensduur. Bij een Ferrari ga je echter ook niet zeuren dat 'ie de 3 ton niet haalt. Mijn eerste setje van drie 18650, aangeschaft in de zomer van 2016 is nu zo aan het einde van hun levensduur. Eentje van de drie laadt zeer langzaam op en is rap weer leeg. Omdat ik ze niet zwaar belast tegenwoordig mochten ze überhaupt zolang blijven, bij m'n squonkertjes met enkele 21700 zal bij de eerste tekenen meteen vervanging worden besteld. Na anderhalf jaar fanatiek squonken op een watt of vijftig, merk ik een kleine daling in capaciteit en iets langere oplaadbeurten, de vervanging ligt al klaar voordat ik straks de dag niet meer rond kom met twee stuks. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted March 6, 2020 Author Share Posted March 6, 2020 @Raycoupe Nkon is inderdaad toppie, dankzij jullie ben ik erachter gekomen. Anders had ik vandaag nog steeds de volle pot betaald bij zwoofs. Ik neem inderdaad ook altijd een setje mee van 18650. Soms ook wel is op stap met reserve 21700, maar nu voor het eerst ga ik ze in een dual mod gebruiken en niet als single. Dus ook even een andere build proberen dat ik iets hoger kan dampen.En vapecell heeft inderdaad ook een goede score. Hartstikke bedankt allemaal jullie zijn geweldig. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted March 20, 2020 Share Posted March 20, 2020 @Pasha Nkon heeft een aparte website gemaakt, speciaal voor de batterijen: www.dampaccu.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts