Jump to content

Zou het echt zijn?


Recommended Posts

echt of niet, sommige springen handig in op de angst van de mens. 

dan gaan we het allemaal dampen en zijn we “veilig” ondertussen toch opa en oma aansteken want je heb het virus bij je en liggen ze op de ic. 

nee joh, ik damp. alle virussen worden vernietigd......toch....

 

01-D4-FC96-7-C02-4187-B4-CA-A9-AB3826-A9

Link to comment
Share on other sites

Een vapeshop die dit spul nu al aanprijst bevind zich op zeer dun ijs.
Mocht er al iets van waar zijn, zullen er relatief snel testen moeten komen.
De genoemde geheime ingrediënten kunnen NIET PG of Nicotine zijn, want daar kan je geen octrooi op aanvragen.
 

Link to comment
Share on other sites

Het is nog een heel vaag verhaal, dat vostesyl. Dat naampje lijkt verzonnen want het is nergens terug te vinden, wat niet strookt met het verhaal dat het al decennia bekend is.

 

1 minute ago, Cyber_Huub said:

De genoemde geheime ingrediënten kunnen NIET PG of Nicotine zijn, want daar kan je geen octrooi op aanvragen.

Maar wat als het nu wel de PG en nic blijkt te zijn, dat krijg je nooit aan de man en je moet wat verzinnen om het patenteerbaar te maken, voila vostesyl! (van vossensteyn biochemicals)

 

Dat wordt geheid een hit als e-liquid, webshops sorteren er op voor: https://www.e-smokey.nl/product/vostesyl-anti-corona-e-liquid/

Link to comment
Share on other sites

Daar reageerde ik op op, en vind het vooralsnog een domme zet.
Verkoop de huid niet voor de beer geschoten is, denk ik dan maar.
En uitsluitend op die 2 stoffen een octrooi aanvragen, is in mijn ogen onmogelijk.

Edited by Cyber_Huub
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nou, met een verhouding van 30/70 alleen, geef ik het geen kans.
En ze zeggen zelf "De stof die het virus kapotmaakt is niet vrij te verkrijgen, maar wordt in opdracht van ons gemaakt".
Was het PG/VG of nicotine, werd ik zomaar opeens wonderdokter.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het gaat om soort zeepstoffen, die het virus kapot maken. Stoffen die in planten zitten.

 

Saponinen in groente en geneesplanten
Saponinen zitten in allerlei groenten. sojabonen, erwten, spinazie, tomaten, aardappels en knoflook zijn maar enkele voorbeelden van voedingsstoffen die saponinen bevatten. Daarnaast vormen saponinen één van de categoriën werkzame stoffen in geneesplanten. Zeepkruid is een traditioneel geneeskruid waar, de naam zegt het al, veel saponinen of zeepstoffen in zitten. Overigens was zeepkruid vroeger vooral een geliefde plant omdat men er de was mee deed.

 

https://wetenschap.infonu.nl/scheikunde/115521-wat-zijn-saponinen-of-zeepstoffen.html

Edited by elja
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zowel de EU als WHO zijn begonnen om een serie medicatie klinisch uit te testen. Het gaat meer precies om remdesivir (Ebola-medicatie), lopinavir en ritonavir (HIV-medicatie), chloroquine en hydroxy-chloroquine (Malaria medicatie). Enkel de Malaria pillen zijn oud genoeg om generiek aangemaakt te kunnen worden door iedereen die wil. Choloroquine dient toegediend te worden in dosissen die dicht bij een dodelijke dosis zitten, dus de aandacht gaat veel meer uit naar de hydroxy-chloroquine variant die een stuk veiliger is.

Bepaalde Elementen van het verhaal lijken in die richting te gaan dat het "geheime" ingrediënt dus hydroxy-chloroquine is. De stof dateert van in de jaren 30; recente rapporten (van o.a. Havart) die de werking bij Sars-CoV2 bevestigen, beperkt onderzoek bij Sars-CoV-1 (de heilzame werking is pas net na de eerste Sars-epidemie ontdekt), als medicijn is het niet zonder voorschrift verkrijgbaar maar het heeft nog andere toepassingen (o.a. anti-alg middel voor aquaria), de werking dient ondersteunt met andere stoffen (een of andere algemene antibiotica),...

 

Misschien een pientere kerel die "het gat in de markt" denkt gevonden te hebben : aangezien de molecule voor diverse toepassingen wordt gebruikt naast medicatie, zal het gebruik in een dampvloeistof ook niet onder de medicijnwet vallen. Dat de TPD verbiedt om aan dampvloeistof andere actieve componenten dan nicotine toe te voegen, zal dan dan wel over het hoofd gezien worden.

Als dit klopt vind ik het toch een beetje gevaarlijk om hydroxy-chloroquine in een dampvloeistof te doen. Aangezien het zo oud is als de straat zijn de bijwerkingen (bij orale toediening) perfect gekend en het medicijn is niet geschikt voor zelfmedicatie en dient onder strikt toezicht (opvolging met o.a. elektrocardiogram) te worden gebruikt. De behandeling duurt 6 tot 10 dagen en dient dan gestopt. Hoe ga je dat verwezenlijken met een dampvloeistof uit de dampshop?

Hoe dan ook ik ga niet een "geheim ingrediënt" gaan dampen dat op een "geheime locatie" wordt gebrouwen; je weet maar al te goed tot wat sommigen in staat zijn (zie de vitamine-E-acetaat en de Evali-doden in de US) om wat geld binnen te rijven. Als een onderzoek ernstig wil genomen worden publiceer je je bevindingen en onderwerp je je aan een peer review, anders ben je maar wat aan het lullen op de zwarte medicatie-markt. En als het spul dan nog komt van "een innoverende startup" met enkel een postbusadres, geen namen (Karel, Enrico en Martijn) en website van 1 pagina https://www.vossensteyn.com/ zonder enige contactgegevens,... dan weet ik het wel.

 

edit: Iedereen weet toch ondertussen dat het virus SARS-CoV-2 (severe acute respiratory syndrome coronavirus Nr2) noemt en de ziekte veroorzaakt door het virus COVID-19 (coronavirus disease 2019) noemt. Op die website staat "SARS-COV-19 virus" dat bestaat niet eens, we zijn nog maar aan Nr2: SARS-CoV-1 in 2003 en SARS-CoV-2 in 2019.

 

Edited by The Modder
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...