Jump to content

Quite

SCi

Recommended Posts

Hoogste tijd om weer een probeersel te testen ?

Quite

Voor 25 ml is nodig :

1ml singh - peer

1ml Capella - green apple

1ml flavormonks - g's custard

Gemixed met een 70/30 vg/pg base met 5mg nic , heeft bijna een maand kunnen steepen.

De geur van dit transparante sapje is heel vaag , in de achtergrond zit iets fruitigs en ik van ook een zweem custard op maar het zit allemaal erg ver weg.

Gedampt in m'n aromizer plus met een enkele clapton coil van 0,6 ohm op 27 watt.

De smaak start als een custard ; deze is mooi herkenbaar en precies goed qua sterkte.

Al vrij snel komt er een appel smaak overheen te liggen , een leuke combinatie al 'verstoort' deze de custard wel voor m'n gevoel.

Een echt duidelijke nasmaak is er niet , het geheel valt erg snel weer weg.

Opmerkelijke afwezige is de peer , die kan ik er echt niet uit halen.

Meer vermogen blijkt de oplossing.

Bij 30 watt krijgt de custard een mooie boost , deze heeft net een tikkeltje meer diepte en kan het 'gevecht' met de appel nu stukken beter aan.

Ook vang ik nu ook hintjes peer op in het geheel die pas wat later de kop op steken maar wel merkbaar blijven.

Vreemd genoeg blijft de smaak als geheel nu ook veel beter hangen , de nasmaak is soepel en geeft de peer een kans om net wat beter door te komen.

Aangezien ik qua aroma's wat ruiger wilde gaan maakte ik een iets grotere batch dan normaal.

Qua custard heeft dat prima uitgepakt maar gevoelsmatig is de appel net iets te nadrukkelijk aanwezig , iets minder daarvan zou prima kunnen.

Het geheel is zeker smakelijk al is het niet het gouden custard/fruit duo waar ik op hoopte.

Heeft zeker nog werk nodig !

• Like 2