Jump to content

R@bel

SCi

Recommended Posts

Zoo , ik ga weer eens een probeersel testen ?

R@bel

Voor20ml is nodig :

1ml Capella - acai

1ml rove & ivy - cornflake crunch

0,6ml Wrecka - vanilla deluxe

Gemixed met een 70/30 vg/pg base met 5mg nic , heeft ruim 3 weken kunnen steepen.

De geur van dit licht gele sapje is opmerkelijk licht ; er zit iets fruitigs in maar plaatsen kan ik het niet..

Gedampt in m'n aromamizer plus met een enkele clapton coil van 0,6 ohm op 27 watt.

De smaak is dan weer opmerkelijk complex.

De ondergrond is een vrij zware , licht zoetige cereal / koek laag.

Daar overheen zit een fruitig laagje waar grappige pulsen zuur / bitter en zoet doorheen komen.

Krijg enigzins een jam idee zonder dat het overdreven zoet word.

Een stuk verder weg haal ik een lichte vanille zweem uit de smaak maar die is net iets te vaag.

Het geheel is een fraaie smaak maar het is jammer dat het fruit niet zoveel herkenbaarheid heeft.

Meer vermogen lijkt aanvankelijk weinig verschil te geven maar na een aanzetje van de cereal zakt

deze wat in.

Dit geeft duidelijk meer ruimte aan het fruit.

De acai is nu te verkennen en geeft wat fris / zurigs aan het geheel.

Helaas gaat de opleving van het fruit ten koste van de vanille , deze haal ik er nu niet meer herkenbaar uit.

Al met al is dit best een leuk sapje al had ik persoonlijk wat meer smaakdiepte verwacht , zeker gezien het percentage aroma.

De jamlaag uit de cornflake crunch is misschien toch iets teveel van het goede , iets minder hiervan moet goed kunnen.

Wat meer vanille is zeker aan te raden want deze is er maar lastig uit te halen.

Enige finetuning is dus nodig maar een leuke basis is er ! ?

• Like 3