SCi Posted July 26, 2020 Share Posted July 26, 2020 Einde van het weekend maar nog even de tijd nemen om een probeersel te testen ? Bravo Voor 20ml is nodig : 0,8ml inawera - biscuit 0,5ml tfa - bavarian cream 0,5ml tfa - apricot Gemixed met een 70/30 vg/pg base met 5mg nic , heeft bijna een maand kunnen steepen. De geur van dit licht gele sapje is subtiel ; licht romig , een beetje koek en wat fruitigs. M'n 1e gedachte is een ijsje ? Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,6 ohm op 25 watt. De smaak komt soepel op maar is meer dan duidelijk genoeg. De abrikoos komt een tikkeltje kunstmatig over maar is toch zeker smakelijk. Hij gaat fraai samen met een zacht romige laag die het geheel lekker soepel maakt. Opmerkelijk genoeg zit de koek een stuk verder weg dan ik 'm verwachtte. Hij is er zeker maar zit in de achtergrond alwaar hij de abrikoos / room combinatie leuk kan aanvullen maar voor het mooie nét niet duidelijk genoeg is. Meer vermogen brengt nét een tikkeltje meer "body" in de smaak. Aan de ene kant lijkt de abrikoos nu wat 'zwaarder' maar lijkt wat detail te verliezen. Ook de room krijgt dit zware karakter mee maar blijft de soepelheid goed vasthouden. De koek moet nu helaas echt worden gezocht , die is nu te ver weg gedrukt. An sich is dit een heel leuk uitgangspunt. De smaken zijn lekker en gaan mooi met elkaar samen. Toch lijkt wat finetuning meer dan welkom , nog meer biscuit doseren lijkt me een verkeerde move. De smaak is er wel maar komt nét niet duidelijk genoeg door voor m'n gevoel. Aan te raden ! ? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted July 26, 2020 Share Posted July 26, 2020 Beste @SCi dat de koek (Inawera biscuit) ver weg zit komt door de enorme overkill van 4%, die zou ik zonder meer terug schroeven naar 1% max. 1.5%. De Bav. cream zou ik op die 2.5% laten. De Apricot mag naar 3%-3.5%. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted July 27, 2020 Share Posted July 27, 2020 Een lekkere koekbasis is wmb sugar cookie cap 3-5% Biscuit 1% Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts