Jump to content

revieuw biansi e-life

es

Recommended Posts

Deze heb ik besteld bij e-dampers.eu.

En t was mijn eerste! Ik had gelijk een wow gevoel.

Uiterlijk 10. Wat ik zo mooi aan de e-life vind is dat hij zo goed als naadloos is, en dat het knopje erin ligt ipv erop.

Het gebruiksgemak geef ik een 9, je kan hem helemaal uit elkaar halen en losse onderdelen bij bestellen. Ik zou ten alle tijden 2 zakjes wicks bijbestellen. Is gewoon handig ik had dit niet gedaan en mn lontje was verbrand.. de wicks zijn heel makkelijk te vervangen. Op de site geeft hilda hele heldere eerlijke uitleg. Ook over het schoonbranden wat je toch wel om de dag moet doen. (Easy thanks hilda)

Verder trekt hij enorm licht, en geeft een hele pure smaak zonder bijsmaak dus! Erg lekker.

De damp ook een 10! Mooie dikke rookwolk. In de elife rook ik 16mg nicotine en doe ongeveer 2 tankjes per dag dampen.

De webshop krijgt van mij ook een 10, ze helpen een beginnende damper echt, en nemen na een bestelling ook contact op als iets niet leverbaar mocht zijn.

Guest janny

hij ziet er inderdaad heel erg strak uit. en dampt als een tierelier. doen trouwens ale biansi,s.  ben blij dat je er plezier van hebt.

Guest marjolein

:) Ik ben ook erg tevreden. Zowel met de Elife als over e-dampers.eu. Hele goede service leveren ze daar!

Ik vind wel dat de damp van de Elife soms erg warm kan worden. Dat vind ik een minpuntje.

Brand jij hem alleen schoon Es? Ik reinig hem ook even door de atomizer onder het stoompijpje van het espressoapparaat te houden en de coil (geen idee hoe dat ding in het Nederlands heet) spoel ik ook schoon nadat ik hem heb drooggebrand, dan laat ik hem drogen en ga 'm weer gebruiken. Misschien overdrijf ik wel en moet ik dat maar 1x per 2, 3 dagen gaan doen.

hoi, als ik hm schoonmaak doe ik t helemaal! meestal als de smaak minder wordt om de oplaadbeurt zeg maar.

ik haal hm uit elkaar en gebruik keukenrol om alles droog te vegen ook binnenkant kone, batterij etc. het gloeispiraaltje leg ik in kokend water met afwasmiddel, dan borstel ik hm zachtjes schoon en spoel goed af. dan ook nadrogen met keukenrol. dan zet ik hm op de batterij en brand hm schoon (tot heel het spiraaltje rood wordt en er geen damp meer afkomt) als mn lontje nog mooi wit is dep ik hm op keukenpapier en plaats hm terug, als er schroeiplekjes op zitten neem ik een nieuwe. op de eoa manier ben ik heel goed in lontjes branden... en dan ff druppel liquid op lontje en gloeidraadje en ik kan weer een dag heerlijk dampen! dat vind ik het enige nadeel aan de elife.... t gaat wel snel, maar vind toch dat ik best wel om de dag moet uitbranden, nadeppen en lontje vervangen.

heb wel ff moeten wennen aan t roken, je moet echt langzaam zuigen, is ook even wennen.... mss helpt het als je langzaam zuigt, het even in je mond laat en dan pas inhaleert?

Guest marjolein

Hoi Es,

Fijn om te lezen hoe jij het doet! Ik heb hem vorige week vrijdag gekregen en heb ook al een keer het lontje vervangen. Hoop niet dat dat elke week moet want dat wordt een dure hobby zo haha. Er zijn wel wat shops waar de lontjes wat goedkoper zijn. Ik denk dat ik er daar wat ga bestellen. Heb jij dat gloeidingetje al een keer vervangen? Daar zal ik er ook nog een paar van kopen, maar die lontjes gaan volgens mij inderdaad harder!

Groetjes, Marjolein

ps ik heb trouwens ergens gelezen (zal het even nazoeken als je het ook wilt lezen), dat als je het wickje eruit kunt trekken, het niet goed geplaatst is, maar ik heb niet het idee dat er een soort klicksysteem zit in de lontjes?

Hihi ik trok laatst aan t wickje en had alleen t witte eruit getrokken... lichte paniek.. maat kon t er zi uit prikken met een tandestoker.. de verbrander heb ik 2 reserve van liggen voor t geval dat... de wikjes doe ik niet zo lang mee op de eoa manier verbranden ze heel snel bij mij. Ik druppel er wel steeds liquid op om ze vochtig te houden... (als ik hm uit elkaar haal zit ook onder de verbrander liquid. ..) onmisbaar is bij mij de keukenrol pincet tandenstoker en een zakje wickjes...

Hier nog een Elife fan.

Ik heb pas vorige week een nieuwe verbrander in gebruik genomen. Dat is dus na anderhalve maand INTENSIEF dampen. En dat alleen maar omdat ik wilde weten of ik mezelf tekort deed en het met een nieuwe brander nog lekkerder zou zijn. Niet dus. De oude heb ik nog niet weggemikt, maar in een oude asbak met water geplopt en die ga ik van het weekend nog wel weer schoonbranden, ben benieuwd hoe lang die het volhoudt.

De instructievideo's van Hill (volgens mij een happy damper en niet verbonden met de shop) hebben me door de toch wel enge eerste schoonmaak geholpen.

Met de wickjes doe ik ook heel lang. Alleen de eerste weken hadden mijn wickjes een verbrand randje. Toen ik er eentje uithaalde die alleen met liquid doordrenkt was en geen branddraadjes had heb ik die ook bij de atomizers in de ultrasoon gemikt en na deppen met keukenpapier gewoon weer teruggezet. Doet het prima.

Mijn "damptechniek" is kennelijk verbeterd waardoor ik er langer mee doe. Tijdens het dampen trek ik ook af en toe zonder de knop in te drukken, hierdoor gaat wat extra liquid naar de wick en atomizer. Af en toe dus.

Schoonmaken doe ik alleen in het weekend. Geen idee hoe vaak de 900 mah batterij die week is opgeladen, in ieder geval 1 keer per dag en ook wel vaker.

Ik heb nog wat Engelse dessert sapjes staan rijpen waarvan ik verwacht dat die effect op de brander en wicks zullen hebben, maar die staan nog te rijpen. Tot nu toe vnl. 70/30 gedampt.

Guest marjolein

Soms loop ik wel te prutten met die wickjes nadat ik ze heb schoongemaakt. Dan voelt het net of ik alleen maar lucht binnendamp maar als ik uitblaas blaas ik wel liquiddamp uit. Haha weet niet hoe ik het beter moet uitleggen. Dan ga ik maar weer aan die wickjes prutsen tot ik wel weer meer voel in m'n keel.

Wat ik van de week zag op een youtube filmpje vond ik ook wel een goede. Dat was iemand die gebruikte een oud sigarenbuisje (doorzichtig), deed daar alcohol in en z'n coil/wickje. dop erop en schudden. Als je zag wat een vuil ervan afkwam! Daarna spoelde hij het schoon met water en liet het drogen. Zo deed hij ook superlang met z'n spullen zei hij. Ik heb het geprobeerd met een eierdopje met 90% alcohol en dat ging inderdaad super, het vuil kwam er zo af als ik het wat rondbewoog.

Ik heb nu trouwens bij Heathers Heavenly Vapes een paar liquids besteld op 50/50. Ben benieuwd of de Elife dat ook leuk gaat vinden :)

Oh ik heb black koko besteld ook 50-50! Ben benieuwd... zal kijken buisje mag hebben van iemand. Die alcohol kun je toch gewoon bij kruidvat kopen?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Guest marjolein

Ja klopt. Ik heb nog 90% zuivere alcohol liggen hier die ik vorig jaar uit Frankrijk heb meegenomen. Beetje zonde om dat te gebruiken voor je coiltjes maar een mens moet toch wat haha..

Ik ben benieuwd of het gaat lukken 50/50. Schijnt er ook wel aan te liggen hoe dik de liquid is en die van HHV schijnt niet dik te zijn.

Guest marjolein

Elsteck heb jij ook wel eens het idee dat je lucht hapt op de elife? Dat heb ik sinds een dag. Moet ik alweer het wickje vervangen? Zou al de 2e zijn in een week...dure hobby zo!

Nee, ik heb me al afgevraagd wat je zou bedoelen toen ik dat las. Ik herken het niet of het is me niet als storend opgevallen, krijg gewoon damp. Soms doe ik 1 trek, en andere keren 1 of 2 kleine voortrekjes en dan een lange.

En wickjes duur? 2 a-tjes kosten meer dan een wickje :ja (zei ze blijmoedig, terwijl het appje met rode cijfers aangeeft dat roken veeeeel minder had gekost de afgelopen tijd dan dampen  :gek)

Door wat Dirodi schrijft bij het Twist vs Elife topic denk ik dat je het eerder bij de atomizer moet zoeken. Die poets ik geloof ik niet zo vaak als jij en Es  :weetnie te vaak schoonbranden schijnt niet zo goed te zijn.

@elsteck hoeveel tankjes rook jij dan leeg voordat je gaat schoonbranden?  Ik heb de elife continu in gebruik. Het schoonbranden doe ik als hij minder lekker dampt en hij dampt nog steeds minder lekker na t opladen.  Zeg maar na 2 a 3 tankjes.. dan rookt hij weer met power. Vind wel dat als hij pas is opgeladen super dampt maar ook best snel leeg gaat, en in kracht afneemt. Terwijl t toch een 900 batterij is.

Guest marjolein

Dat heb ik ook Es en hier is hij ook continu in gebruik. Bij sommige smaakjes (zoetere) gaat hij echt verbrand smaken en dan moet ik hem wel schoonmaken? Ik heb hem ook met 900 batterij, misschien moeten we een 1100 kopen?

Elsteck, e-roken is niet duur, de hebberigheid die we ontwikkelen als we gaan e-roken is duur haha...ik wil ook alles proberen, proeven, kopen dus ik probeer echt de rem op mezelf te zetten! Wat ik trouwens jammer vind, ik heb donderdag of vrijdag al aan e-dampers via die chatbox een vraag gesteld over cartomizers die op de elife kunnen maar nog steeds geen reaktie gekregen..

Guest marjolein

Ik niet :(

Ik zit net te denken, misschien is die batterij gewoon niet goed? of laadt hij hem niet voldoende?

Hoi Marjolein, zal ik dan maar even je vraag beantwoorden, alle 510 aansluitingen passen op de e life batterij, wil je een ego aansluiting op je e life plaatsen, dan heb je een adapter nodig van 510 naar ego en dan kun je er in principe ook alles met een ego aansluiting opdampen.

Of het een mooi gezicht is, dat is een andere vraag natuurlijk, ik persoonlijk vind het geen mooi gezicht, heb geprobeerd om de ring van de protank er tussen te krijgen maar helaas is dat geen optie.

Dat denk ik niet.. misschien gebruiken we hm toch verkeerd..

Ik heb de joytech ego twist erbij gekocht ook met tanksysteem. De 1000 mah vind ik te lomp en groot, de 650 is even groot als de elife. Ze roken ook ontzettend goed.

Mn collega's hebben de upgrade set allemaal en vervangen het brandertje iedere 2 weken...

Hij gebruikt alleen meer liquid dan de elife.. je kan ook alles loskopen ipv de hele set. Zou wel siliconen tankdopjes erbij nemen.. egootjes lekken best vaak met een tanksysteem..

Ze bevallen mij alle2 goed en ik heb nog geen lekage gehad.

Guest marjolein

Bedankt Dirodi, dat is dus geen optie! De elife is zo mooi dat is zonde.

Es, Welke upgradeset hebben je collega's van de twist of van de elife?

Over geweldige service gesproken, werd net gebeld door de mannen van edampers, ze hadden gelezen over onze troubles en hij wil morgen een ander setje naar me toesturen om te kijken of dat beter gaat en dan kan ik mijn setje naar hem opsturen! Geweldig dus. Moet ik morgen maar even zo'n vreselijke wegwerpsupersmoker halenvoor een dag maar dat overleef ik wel haha. Oh ja Es hij zei dat als hij bij jou borrelde het vermogen van de batterij te laag was. Kijk eens of hij het niet doet als je hem net opgeladen hebt?

Ik heb het idee dat of mijn lader, of mijn batterij niet goed is. Ik heb de usb lader die je erbij krijgt in een contactdoosstekker gestopt die ik hier nog had liggen voor usb. Ga hem nu eens in m'n laptop stoppen en kijken of dat scheelt. Helpt dat niet is of mijn batterij kapot of het oplaaddraadje denk ik.

In elk geval weet ik nu wel dat ik er nog een e-cig bij moet kopen. Voor in gevallen als deze. Maar goed daar ga ik even de tijd voor nemen want ik heb deze afgelopen week bijna 700 euro naar m'n dierenarts gebracht. Donderdag had ik mijn hond laten steriliseren, maandag viel de kat om, bleek acuut nierfalen te zijn en die heb ik deze week dus al 3x laten spoelen met alle ellende, onderzoeken en kosten die daarbij horen. Moet dus wel even rustig aan doen nu :).

Hoi Marjolein, wat een superservice!  :clap

Ik raad je wel aan om een losse Elife batterij erbij te bestellen. Dan kan je doordampen als de ene batterij aan de oplader hangt. Alle onderdelen zijn los te bestellen, dat is nou juist zo aantrekkelijk.

In vergelijking met jullie ben ik een 'vieze' damper. Ik heb verschillende e-sigs, maar omdat ie het zo goed doet, is ook bij mij de Elife superveel in gebruik.

Wat ik niet doe en niet zou doen.

Stoompijpje espresso en nog een keer afspoelen na dryburn. Na het droogbranden druppel erop en klaar.

De afgelopen weken heb ik vnl hetzelfde sapje of in ieder geval niet-tabaksmaakjes op de Elife gebruikt. Geen idee hoeveel tankjes ik weggedampt heb zonder de Elife zelf schoon te maken. Veel in ieder geval. Een beetje liquidkoek op de coil maakt het lekkerder  :gek

Ik damp wel graag met schone tankjes en haal die met een splinterpincet uit elkaar, afspoelen, uitblazen, laten drogen en met een wattenstokje nadrogen.

Ik ben wel benieuwd hoe het dadelijk gaat wanneer ik nog meer verschillende smaakjes ga testen.

Mijn smaakpapillen heb ik nu ff rust gegeven en ik damp nu mijn ADV de Maxx Blend op de Imist.

Guest marjolein

Ik damp eigenlijk alleen nog maar tabakssmaakjes...denk omdat ik nog steeds aan het afkicken ben van de sigaretten :) Hoewel ik de tabakssmaakjes niet naar tabak vind smaken, ik vind ze wel heerlijk! De halo's die ik al beschreef en ook de 6th street tobacco die ik bij bargain vapour had besteld. Als je van tabakssmaken houdt is dat ook een superaanrader. Ook daar vond ik de service heel goed.

Ik ben benieuwd of je voor elife ook 1100 batterijen hebt. Daar ga ik eens naar op zoek. Goede tip Elsteck!

Wat is de maxx blend voor iets?

Ik bedoelde gewoon een extra Elife batterij. Die zijn los te krijgen, maar ik heb alleen de 900 mah versie gezien.

http://www.e-dampers.eu/Webwinkel-Product-23462877/Biansi-Elife-900mAh-batterij.html

Bij de meeste startsets zitten 2 batterijen, alleen uitgerekend bij de Elife zit er maar eentje in.

Maxx Blend is een populaire tabakssmaak van Flavourart, geen opdringerig smaakje, heel beschaafd met caramel en vanille. Het prettige was ook dat mijn kamergenote op het werk het a. niet zo veel vond ruiken en b. het wel lekker vond als ze de kamer binnenkwam dat het lichtjes naar caramel rook.

De RY4, ook carameltabak, vond ze minder.

• 1 month later...
Guest stansan

Ik zie dat men veel te vaak droogbrand en wickjes moet vervangen.

Ik gebruik zelf de elife dagelijks en veel, ik vervang mijn wickjes eens per 3 weken en droogbranden alleen als hij echt minder word, na een week of zo. vervangen van de coil doe ik ongeveer om de 3 tot 4 weken.

Na dryburnen niet meer omspoelen maar een of 2 drupjes liquid rechtstreeks op de coil en wick.

Ze hoeven ook niet gelijktijdig vervangen te worden.Wat betreft de coil, als je denkt dat ie minder gaat presteren, draai de kop eraf, druk het kuipje even aan met een tandenstoker iod en activeer de batterij.

Als ie nog roodgloeiend word en nog damp maakt niks aan doen.

Is ie helemaal zwart en aangekoekt, dan eerst droog deppen alvorens te dryburnen (scheelt een hoop power voor je batterij).

Dan dryburnen tot ie weer rood oplicht. drupje liquid erop en weer in gebruik nemen.

mvg

Stanley

E-Dampers.nl