SCi Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Nieuwe week , nieuw probeersel ? Delta Voor 20ml is nodig : 1ml chefs choice - apple crumble 1ml chefs flavours - biscuits and gravy Gemixed met een 70/30 vg/pg base met 5mg nic , heeft een maand kunnen steepen. De geur van dit licht bruine sapje doet me nog het meest denken aan cake batter van capella. Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 1 ohm op 20 watt. Ook in de eerste aanzet van de smaak krijg ik een cake batter idee. Dat gaat ineens over in een soort van vlaai bodem smaak i.c.m. iets wat me aan banketbakkersroom doet denken. De smaak is soepel en smeuiig en blijft ook nog vrij lang hangen , met name het taart / bladerdeeg element. Meer vermogen doet de smaak eerder kwaad dan goed. Bij 23 watt blijft de hoofdmoot nog overeind maar gaan de meeste details verloren voor m'n gevoel. Het echt lekker romige is er nu bijvoorbeeld af en de vlaaibodem is nu een stuk oppervlakkiger. Een lastige dit. Als basis is dit een heel leuk uitgangspunt , de bakery smaak is op zich een hele fraaie maar ik blijf maar het gevoel houden dat ik wat mis. Ik kan met geen mogelijkheid appel ontdekken hier dus een appel bijmengen zou al een leuke extra kunnen voorzien. Heeft absoluut nog werk nodig maar het potentieel is er ! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Beste @SCi ik begrijp niet dat je deze 2 Chef's producten in een zeer ongebruikelijk lage concentratie mixt 5% voor de Biscuit Gravy terwijl Chef's 17.5% adviseert en dan ook 5% voor de Apple Crumble en die staat voor 9% Ik ben van mening dat deze 2 producten als Stand- alone beter tot hun recht komen, juist omdat het al meervoudige flavors zijn. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 Dank voor uw feedback dokter ? De verhoudingen zijn inderdaad laag maar dat heeft niet in een compleet mislukt sapje geresulteerd ? Meer apple crumble zou inderdaad zeker geen kwaad kunnen hier maar het drievoudige aan de biscuit and gravy lijkt me erg overdreven in dit receptje. Ik wilde juist testen of deze aroma's goed samen konden , vandaar het proefje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts