Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ok misschien zijn ze in de apotheek te koop hier vlakbij want anders moet ik met de tram naar een winkel die mondkapjes verkoopt die ik nodig heb om met de tram mee te kunnen. Zelf maken? Als ik nou een handdoek kan voorbinden zoals een bankrover doet, dan lukt dat ook nog wel :-) maar ik ga niet zitten knutselen om zoiets te maken.

Nou ja eerst moet er een nieuwe actie gepland zijn...

Posted (edited)
14 hours ago, Anna said:

Jammer, ben door omstandigheden de laatste week niet op het forum geweest en had graag gekomen! 

Stel dat het op een andere datum toch doorgaat, dan ben ik erbij! Afgezien van dringende onvoorziene omstandigheden, uiteraard. 

13 hours ago, Crow said:

Ja, ik ook. Hopelijk komt er een beter moment met een grotere opkomst en meer aandacht vanuit de partijen. 

We gaan het zeker nog een keer proberen. Tegen de tijd dat we wat meer duidelijkheid hebben, komen we weer op de lijn. Het zal nooit zo zijn dat we een grote delegatie van Kamerleden te spreken krijgen, maar 2 á 3 moet mogelijk zijn. Het is ook niet de bedoeling dat we daar met honderden mensen staan. We hopen op een mannetje/vrouwtje of 15.

Voor nu gaan we eerst uitzoeken wat een handig politiek moment is om de verhalen hernieuwd aan te bieden. Zo snel als er meer duidelijk is, komen we weer op de lijn. Maar dan ook direct met data en tijdstip. 

11 hours ago, Raycoupe said:

Zelf blijf ik er uit de buurt, maar zouden er onder de facebook groepen mbt dampen geen aanwas op te trommelen zijn? Waar zitten al die dampende Nederlanders eigenlijk, of zijn ze allemaal gefragmenteerd over het internet?

Een enorme domper voor de organisatoren ook, sterkte daarmee.

We hebben niet alleen hier op het forum gevraagd, maar ook via verscheidene Facebook groepen en Twitter hebben we de oproep gedaan. Daar kwam welgeteld 1 aanmelding uit.

@de rest van het forum: Qua Corona -maatregelen valt er voor ons niet veel te regelen. Vervoer naar Den Haag is in geval dat je gaat voor eigen verantwoordelijkheid, waarbij je je te houden hebt aan de algemene regels. Bij het verzamelen op locatie (voor de ingang van Het Binnenhof) houden we onderling afstand. Mondkapjes zijn niet verplicht, maar mogen uiteraard wel.
Op Het Binnenhof hebben wij ons te houden aan de regels die daar gelden (maar die zijn niet anders dan bij bijvoorbeeld de supermarkt). Het aanbieden van de dampverhalen en later dit jaar de petities en survey resultaten zal steeds in relatief klein committee gebeuren met hooguit een man/vrouw of 20. Het worden geen betogingen of demonstraties, maar een civiele manier om in contact te komen met onze volksvertegenwoordigers, waarbij media aanwezig zal zijn (bij de afgelaste bijeenkomst  zou in ieder geval 1 journalist van een groot landelijke dagblad aanwezig zijn).

Overigens heeft onze effort wel  effect. Luister maar eens naar de maiden-speech van Martijn Bolkestein (die overigens op het allerlaatste moment toch afhaakte voor het geplande moment):
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6707305497625694209/ (zo rond 2:52)

Langzaam maar heel zeker komen we op de radar van politici. 

Maar voor nu is het even uithuilen en daarna weer door.

Edited by Chasepoes
  • Like 2
  • Thanks 6
Posted (edited)

@KeesB Hier zijn in diverse supermarkten mondkapjes te koop. Misschien ook bij drogist, maar daar kom ik niet zo vaak. In ieder geval bij diverse online  drogisterijen wel.   Of bedrijven als Balthaser protect, die ook wel aan particulieren leveren. Ontsmettingsmiddelen zijn op dezelfde plekken te koop.

Edited by elja
  • Like 1
Posted

Ik kom nog maar zelden op dit forum. Jammer dat het aanbieden niet doorging. Bij een volgende gelegenheid zou ik graag meegaan naar Den Haag. Ik hou het forum wat meer in de gaten,  de komende tijd.

• Like 2
  • Thanks 2