Jump to content

Leden overleden door het dampen?


kaatje

Recommended Posts

2 hours ago, Joe said:

De titel zegt "leden overleden door het dampen" Welke leden (buiten Balling) zijn dan nog overleden onlangs?

En Kaatje, het zal je wel lukken na al die tips hier ?

 

Door het dampen overleed gewoon niemand. Dat wil niet zeggen dat dampers niet af en toe ook overlijden maar beslist niet door ons dampertje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@kaatje

hey kaatje, ben zelf nu rond de 2 a 3 maanden gestopt, heb er eerst ook moeite mee gehad om over te stappen.

 

eerste weken rookte ik 50 50 half sigs half dampen,

na die weken ging ik alleen nog dampen (voornamelijk tabak smaken, maar experimenteren met andere <drop, lemonade, pinkman, vond ze toen veelste zoet>)

na 4 a 5 weken rookte ik helemaal geen tabak smaken meer en alleen nog zoete dingen die ik lekker vind (nooit gedacht dat ik die draai maakte)

ja ik vindt tabak nog lekker ruiken als iemand het rookt , nee ik vindt het niet meer lekker proeven. en ja ik zou een gevaarlijke overstap terug kunnen maken ( vape was leeg dus had een pakje gehaald maar snel weer terug).

 

tabak bevat nog steeds vele grotere gevaren voor je gezonheid dan vapen.

 

p.s. 

dl dampen deed de overstap makkelijker bij mij als ik nu een sig rookte dacht ik is dit alle rook die ervan af komt ?

Edited by Partytimo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Kaatje: Laat de familie het maar eens aantonen als ze zeggen dat het gevaarlijk is. En dan niet dat ze het hebben gehoord maar echt bewijs. Dat kunnen ze gewoon niet.
In het linkje dat ik hier eerder plaatste kun je wel harde bewijzen met bronvermelding vinden dat dampen niet of nauwelijks schadelijk is. Zeker in vergelijking met roken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Moppersmurf said:

Door het dampen overleed gewoon niemand. Dat wil niet zeggen dat dampers niet af en toe ook overlijden maar beslist niet door ons dampertje.

Dat zei ik ook niet, maar door de titel leek het alsof er nog leden onlangs zijn overleden . En vroeg me af wie. Dampen heeft niks met mijn vraag te maken. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Joe said:

En vroeg me af wie

Recentelijk niemand (waar we weet van hebben). Door de jaren heen toch wel een aantal. Waarschijnlijk meer dan je zou verwachten op een hobby forum over drones, of menig ander forum. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Als je denkt dat Wanda die mening ooit heeft herhaald dan heb je het goed mis. Het is namelijk nog steeds de nicotine die volgens haar het gevaar vormt en niet de teer, benzeen, nitrosaminen, formaldehyde, ammoniak en nog heel erg veel stoffen die bij verbranding een grote en gevaarlijke rol spelen.

Hoe deze mevrouw er toch bij komt zal ik nooit begrijpen maar ik heb wel een ruime ervaring met de tunnelvisie van artsen. En die tunnelvisie is voor mij ook wel duidelijk bij Wanda de Kanter aanwezig.

 

Daarom is ze ooit zelfs voorstander geworden van nicotine arme tabaksproducten. Totaal onbegrijpelijk waarom ze niet voor een vermindering van de schadelijke stoffen is ipv nicotine!

Link to comment
Share on other sites

Wanda zit als longarts in het Anthonie van Leeuwenhoek met haar neus ook heel diep ik de kanker ellende, dat moet je ook niet vergeten. Dat doet dingen met een mens hoor!
Ik vind het geen slecht mens ofzo, maar die tunnelvisie, die oogkleppen..  Vreselijk gewoon.

Link to comment
Share on other sites

Het van Leeuwenhoek...Ik had daar eens een praatje met twee artsen die voor de achterdeur een sigaret stonden te roken.Daar vroeg ik verbaasd naar uiteraard,Ach,er komen hier elke dag jonge atletische mensen binnen die nooit hebben gerookt was het antwoord.Ik was daar met mijn zieke moeder en heb wel wat personeel gesproken.En Wanda was nooit uit zichzelf gestopt met roken.In een interview op de t.v.vertelde ze ook nog  dat ze bijna weer was gaan roken vanwege een ruzie in haar theekransje.Ik had vroeger een huisarts die morfinist was,en altijd de gordijnen dicht had,daarna een zware sigarenroker,de behandelkamer stond altijd blauw.En ik vergeet ook nooit ¨doktertje¨een zware drinker die vaak in de kroeg bij ons op de hoek kwam.Ik geloofde nooit dat het een dokter was,tot ik hem eens tegenkwam in een ziekenhuis.Hij kon na een zware dag alleen nog de stress wegdrinken.Ik mis het hoor dat oude kroegvolk.Je hoorde zo nog eens wat.Hoe heet dat ...heimwee naar vroeger tijden.Maarja.

Edited by richard-V
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@richard-V Zo kwam ik vroeger vaker mijn voormalige huisarts tegen in kroegen. Zeer rijkelijk vloeiende alcohol en de ene peuk na de andere. Samen met zijn twee jongen zonen. Het verbaasde mij echt en kon het best moeilijk begrijpen. Van zijn eigen tot daar aan toe, maar zijn 2 jonge zonen? Daar ga je toch op het minst vanuit dat hij ze juist constant zal waarschuwen voor de gevaren hiervan.

Edited by Dvarwlover
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
On 18-11-2020 at 13:31, The Modder said:

In mijn familie zijn al heel wat mensen gestorven : grootouders, tantes, nonkels,... Ik begin bang te worden dat dit erfelijk is in mijn familie.

In mijn familie net van hetzelfde. Mijn papa, 2 nonkels, 3 tantes zijn overleden door longkanker. Ik denk ook dat dit erfelijk is.Daarom beginnen te vapen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 18-11-2020 at 13:31, The Modder said:

In mijn familie zijn al heel wat mensen gestorven : grootouders, tantes, nonkels,... Ik begin bang te worden dat dit erfelijk is in mijn familie.

In mijn familie ook. En mensen vinden dat precies grappig. Longkanker is niet erfelijk maar wel de manier waarop het lichaam met roken omgaat. Na 7 dodelijke longkankergevallen in de familie o.a. die van mijn vader op 54 jarige leeftijd, ben ik overgeschakeld op dampen. Ik leef nog met de schrik maar ik rook niet meer want dat zou zelfmoord zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ik had zelf darmkanker en de behandelend arts kon echt niet zeggen wat de oorzaak was, ik had gewoon pech dat een zelf zich ging opdelen en kanker welke toevallig in de darmen kwam, had ik zomaar in de longen of lever kunnen komen. Wijlen mijn stiefzus had longkanker en ook haar arts zei dat hij en geen van zijn collega's kon aantonen waardoor het veroorzaakt werd. Door wat we eten en drinken? Door de lucht die we inademen die vol met alu nano deeltjes zitten, zeg het maar.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...