Jump to content

Activity venster updatet (niet)

Recommended Posts

Ik heb altijd het activity-venster open en daar staat bovenin een regeltje "this stream auto-updates" .

Dat is wel fijn want dan kan ik zien of er nieuwe berichten zijn. Maar... het gebeurt regelmatig dat het ineens niet meer auto-updatet. Dan moet ik het venster refreshen om het weer aan de praat te krijgen. Dat is vervelend want dan moet ik daarna zoeken welk laatste bericht ik al gezien heb en waar de nieuwe beginnen.

Mijn vraag is nu waarom het auto-updaten zomaar stopt?

Ik gebruik de google-chrome browser (linux).

Edited by KeesB

Geen idee. Naar mijn beleving werkte de auto-update altijd maar voor een aantal uur.

Niet om het af te schuiven, maar mijn eerste verdachte zou toch de browser zijn. Het is meer en meer populair geworden dat browsers recources van inactieve tabs wat meer zijn gaan bewaken.

Over wat voor 'n periode hebben we het ongeveer @KeesB?

Ai, dat weet ik niet precies @Sledge maar net wat je zegt, een aantal uur misschien. Hoewel het soms wel blijft werken als ik van huis ga. Dan gebruik ik de browser verder niet. Misschien heeft het daar wel mee te maken, dat dan andere vensters niet worden gebruikt.

Ik weet niet of ik in chrome kan instellen dat inactieve vensters (inactief omdat ik er niet naar kijk) toch actief blijven.

Kijk eens of het beter / langer werkt als je de tab "pinned"

image.png

Overigens net even achter de schermen gekeken, maar alles lijkt naar behoren te werken. Ook het support forum geeft slechts hits uit 2015 en eerder mbt inactieve auto-updates (of ik heb de verkeerde zoektermen gebruikt).

Ok, ik was een paar uur van huis en het forum-tab stond voorop dus niet op de achtergrond. En toch moet ik refreshen omdat de auto-update uit stond. Gooi maar in mijn pet en zoek maar uit, er zal wel niks aan te doen zijn.