Jump to content

Coil van RDA erg smerig na een dag


caddy_67

Recommended Posts

Hallo allemaal, mijn vrouw heeft mijn oude Dead Rabbit met Topsite Lite geërfd, maar nu blijkt de wick binnen 1 dag al erg vies en is de coil erg aangekoekt. Ik had dezelfde setup tot voor kort nog zelf in gebruik en geen problemen daarmee, het enige verschil is de sap die zij gebruikt. Ik gebruikte Golem van Lord of aroma's en zij Heisenberg van Vampire vape. Het probleem moet naar mijn idee dus daarin zitten. De smaak gaat wel achteruit maar niet duidelijk verbrand, instellingen zijn als volgt:  0.24 Ohm / 3,4V / 49W. Tot deze squonker gebruikte zij mods met een atomizer erop. 
Iemand een idee hoe dit kan?

IMG_20210108_133723.jpg

Link to comment
Share on other sites

Denk dat het aan de foto ligt maar dat katoen lijkt wel soldeertin ?

Heisenberg staat nou niet echt bekend als een echte coilkiller dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Wat voor damper is je vrouw? Mtl/dl?

0,24ohm en 49 watt dan moet je toch al wel flinke hijsen nemen om de coil te koelen. Als je hier kleine rustige trekjes van neemt dan verbrand de boel snel.

 

 

Link to comment
Share on other sites

moet em idd in de coil/wicken en/of manier van dampen liggen.

Heisenberg kan hier maanden meegaan; niet bepaald liquid dat coils aankoekt.
Maar zelfs mijn zoete dessert-mixen krijgen dit nog niet voor elkaar op 1 dag

Link to comment
Share on other sites

Ziet eruit als een koelingsprobleem idd. Te zacht zuigen, te snel achter elkaar, te hoog wattage, daar zou ik het zoeken. Doordat juist de uiteinden van de coil het zwartst zien, zou ook nog kunnen dat er te lang op de vuurknop gedrukt wordt zonder luchtkoeling van het zuigen.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb haar vandaag eens goed geobserveerd en het was me nooit opgevallen dat zij hele korte teugen neemt, echt heel kort, maximaal 1 seconde. Ze is inderdaad ook een mtl vaper, waar ik dl ben.


Als wick heb ik overigens organische katoen, geen watte. Dat zit goed strak in de coil, ik kan het na het wikken nog wel heen en weer door de coil trekken, dat lijkt me goed, toch?
De liquid meng ik zelf, 18% Heisenberg en de rest 100% VG. Ik heb 20% Golem en 100% VG
Als ik de coil vervang dan zorg ik wel eerst dat deze mooi vanuit het midden opwarmt, dus een hotspot sluit ik uit.

Link to comment
Share on other sites

Die korte hijsjes en 49 watt zal dan ongetwijfeld de grootste oorzaak zijn.
Ik ben er niet in thuis maar met een mtl rda zal ze waarschijnlijk beter af zijn dan. Zijn er hier vast en zeker die daar tips over kunnen geven.

 

 

42 minutes ago, caddy_67 said:

nog wel heen en weer door de coil trekken

Daar mag dan wel wat weerstand op zitten. Niet zo straks dat je de coil uit z’n vorm trekt natuurlijk maar bij mij komt het geregeld voor dat ik hem wel een beetje tegen moet houden. Nooit problemen verder.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@caddy_67, het lijkt me een goed idee om voor je vrouw eens op zoek te gaan naar een goede MTL zelfbouw RTA of RDA

 

Kleine driptip doorgang, kleine airflow afstelling. Een ding waar ze echt wat aan heeft.

 

Ik zou een topic openen in https://www.dampforum.nu/forum/18-hulp-bij-je-keuze/

We hebben genoeg MTL experts aan boord die jou (je vrouw) kunnen helpen met een juiste set-up.

 

Succes.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, DeParelVanHetZuiden said:

Daar mag dan wel wat weerstand op zitten. Niet zo straks dat je de coil uit z’n vorm trekt natuurlijk maar bij mij komt het geregeld voor dat ik hem wel een beetje tegen moet houden. Nooit problemen verder.

Dankje, gelukkig nog iets goed, haha

 

23 hours ago, Sub-Ωhm said:

Kleine driptip doorgang, kleine airflow afstelling. Een ding waar ze echt wat aan heeft.

 

Ik zou een topic openen in https://www.dampforum.nu/forum/18-hulp-bij-je-keuze/

We hebben genoeg MTL experts aan boord die jou (je vrouw) kunnen helpen met een juiste set-up.

Goed plan, dat ga ik doen! Bedankt voor de tip!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...