Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo!

ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met ‘biologische’ eliquids, of in het bijzonder hoog/totaal VG en geen toegevoegde kleurstoffen. Zo ja, welke merken en hoe bevallen ze? Smaakstoffen mag wel synthetisch I guess. 

Ik vape nu Pinkman, maar ben benieuwd of ‘natuurlijker’ vapen beter is / voelt voor mijn gezondheid dus ik wil wel wat uitproberen 

Posted

Mee uitkijken, met biologische e-liquids, het gaat daarbij juist om de smaakstoffen. Wat betekent biologisch namelijk, extracten waarin wellicht wel honderden verschillende stofjes zitten, waarvan niet van alle bekend is wat ze doen met je longen. Dat probleem heb je niet bij synthetische aroma's.

Een extract van de vanille peul bevat bijvoorbeeld diverse oliën en die wil je niet. Je wilt alleen die vanille smaak en daarvoor heb je maar een enkel stofje nodig wat veilig is gebleken om te dampen. Biologisch/organisch is in dit geval niet beter, hoogstens voor de verkoper die er een hogere prijs voor vraagt.

Zo maak ik m'n eigen tabaks e-liquid van 100%, puur natuurlijke tabak, want dat smaak een stuk beter. Echter onderzoeken naar zulke NET's laten zien dat ze meer schadelijke stoffen bevatten dan tabakssmaken die zijn samengesteld van synthetische aroma's. Puur natuur, maar niet gezonder dus.

• Like 1
  • Thanks 1
Posted

Thanks @Raycoupe! Ja dat dacht ik al, etherische oliën enzo moet ik inderdaad niet. Maar ik ben wel benieuwd naar wat relatief cleanere liquids zijn, al die kleurstof hoeft iig sowieso niet. Of moet je het dan zelf produceren, met die eisen? 

Posted
14 minutes ago, Madman said:

Nee hoor, de meeste aroma's zijn kleurloos en helder

Ik gebruik van die voorgebrouwen flesjes. Mix jij base met aroma’s?