Annabella Posted January 18, 2021 Posted January 18, 2021 Hallo! ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met ‘biologische’ eliquids, of in het bijzonder hoog/totaal VG en geen toegevoegde kleurstoffen. Zo ja, welke merken en hoe bevallen ze? Smaakstoffen mag wel synthetisch I guess. Ik vape nu Pinkman, maar ben benieuwd of ‘natuurlijker’ vapen beter is / voelt voor mijn gezondheid dus ik wil wel wat uitproberen
Raycoupe Posted January 18, 2021 Posted January 18, 2021 Mee uitkijken, met biologische e-liquids, het gaat daarbij juist om de smaakstoffen. Wat betekent biologisch namelijk, extracten waarin wellicht wel honderden verschillende stofjes zitten, waarvan niet van alle bekend is wat ze doen met je longen. Dat probleem heb je niet bij synthetische aroma's. Een extract van de vanille peul bevat bijvoorbeeld diverse oliën en die wil je niet. Je wilt alleen die vanille smaak en daarvoor heb je maar een enkel stofje nodig wat veilig is gebleken om te dampen. Biologisch/organisch is in dit geval niet beter, hoogstens voor de verkoper die er een hogere prijs voor vraagt. Zo maak ik m'n eigen tabaks e-liquid van 100%, puur natuurlijke tabak, want dat smaak een stuk beter. Echter onderzoeken naar zulke NET's laten zien dat ze meer schadelijke stoffen bevatten dan tabakssmaken die zijn samengesteld van synthetische aroma's. Puur natuur, maar niet gezonder dus. 1 1
Sub-Ωhm Posted January 18, 2021 Posted January 18, 2021 Goeieavond @Annabella Ik heb jouw vraag verplaatst naar de rubriek "DIY e-liquids" het is geen review dus vandaar. Succes ? 1
Annabella Posted January 18, 2021 Author Posted January 18, 2021 Thanks @Raycoupe! Ja dat dacht ik al, etherische oliën enzo moet ik inderdaad niet. Maar ik ben wel benieuwd naar wat relatief cleanere liquids zijn, al die kleurstof hoeft iig sowieso niet. Of moet je het dan zelf produceren, met die eisen?
Madman Posted January 18, 2021 Posted January 18, 2021 Nee hoor, de meeste aroma's zijn kleurloos en helder
Annabella Posted January 18, 2021 Author Posted January 18, 2021 14 minutes ago, Madman said: Nee hoor, de meeste aroma's zijn kleurloos en helder Ik gebruik van die voorgebrouwen flesjes. Mix jij base met aroma’s?
Recommended Posts