Guest UGL210807 Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 Beste mede dampers ?? Na zojuist 100ml liquid die ik zelf gemaskt heb, en echt echt echt niet lekker vond door de gootsteen gespoeld te hebben wil ik iets anders proberen; Heisenberg van Vampire vape. Nu de vraag; wat is nou de precieze smaak? De 1 zegt, tropisch fruit met een sterke menthol kick, de ander zegt weer; tropisch fruit, bessen en een anijs nasmaak..... Ik kan er geen wijs uit worden....... En welk percentage is bij Heisenberg lekker? Vampire vape zelf geeft aan 15% maar een boel websites en webshops geven aan 10% i.v.m. de heftige aroma's Thnx alvast!
Dnns84 Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 Bessen, Anijs en menthol, misschien nog ander fruit in de mix, maar dat haal ik er niet uit. Als ik t me goed herinner heb ik gewoon t advies van vapire vape gevolgd en op 15% gemixt, wat voor mij qua sterkte prima is, maar smaken verschillen (plus het maakt uit of je er een 70/30 VG/PG van maakt of 30/70).
Pac Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 Anise Black fruit mint Blackcurrant Coolada Red fruit and mint Waarschijnlijk niet 100% de ingredienten, maar dicht bij ?
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 Mja ik heb al veel gelezen over de smaken die men zegt te ontdekken maar ik haal gewoon een frisse muil met dat spul. Omschrijven kan ik het niet. Aangezien ik het een beetje te fris vond voor hele dag gebruik mix ik het spul op 5%. Dan heb je net een lekker vleugje.
Brandaris Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 @Kabbie86De precieze smaak kan je alléén zelf ondervinden door een flesje Vampire Vape aan te schaffen en te dampen. Iedereen ervaart de smaak anders. Zelf maken kan ook: . Recepten
Madman Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 Of gewoon, als je van plan bent om zelf te mixen, nóóit de originele proeven, want dan is iedere zelfmix voor jou prima ?
romana Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 Die ingredienten kwam ik ooit eens tegen bij iemand die al paar jaar bezig was het te ontleden. Vooral niet laten afleiden door het blauwe kleurtje; puur toegevoegde kleurstof. Ik maakte em roze hahha
Guest UGL210807 Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 4 hours ago, romana said: ingredienten Zo ver ben ik nog lang niet lieve mensen ? Ik was gewoon van plan om 10 of 30ml heisenberg aroma te bestellen, en dan wat nic-booster en base erbij te flikkeren ?♂️?
Guest UGL210807 Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 Ik ben een beginneling..... Dus echte "losse" ingrediënten heb ik niet, ik ben juist begonnen met mengen van standaard aroma's van fabrikanten, zoekende naar de juiste smaak van mijn ADV die ik bijna aan jaar heb gebruikt. For-Rest van Pinky Vape, zowel van mij als mijn partner de ADV. Ik heb tot nu toe nog NIKS gevonden wat daarbij in de buurt komt.
Guest UGL210807 Posted January 19, 2021 Posted January 19, 2021 7 hours ago, Brandaris said: flesje Vampire Vape Bedoel je dan een standaard flesje voorgemixt? Of zelf maken met heisenberg aroma?
Brandaris Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 (edited) @Kabbie86 For-Rest van Pinky Vape is nog volop verkrijgbaar. Jij wilt de precieze smaak weten van Heisenberg?. Waarom koop je dan niet de standaard 10ml. Heisenberg van Vampire Vape in een Vape Webshop (vrijwel overal te koop in NL)? Edited January 20, 2021 by Brandaris Aanvullende vraag ook beantwoord
De Smaakmaker Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 18 hours ago, Kabbie86 said: 1.Nu de vraag; wat is nou de precieze smaak? 2. En welk percentage is bij Heisenberg lekker? 1: ken je die flessen Listerine mond water? Daar smaakt het naar!? 2: bij geen enkel percentage! het ruikt heerlijk naar zwarte bes, maar de menthol overheerst behoorlijk, althans bij mij. dit geeft ook gelijk aan, dat wat voor de één geweldig is, is voor de ander alleen maar gootsteenwaardig. voor mij in ieder geval nooit meer! ik zou je dan ook willen aanraden om eerst een standaard voorgemixt flesje aan te schaffen, voordat je een flesje aroma aanschaft en 180 Ml zo door de gootsteen kan spoelen. mocht je het toch geweldig vinden, en je wilt liever wat grotere hoeveelheden hebben, dan zijn er ook fabrikanten die bottle shots aanbieden. (O.a. Flavour Boss en driphacks). in zo’n fles zit 50 Ml aroma, Waarmee 250 Ml vloeistof gemaakt kan worden, het enige wat je hoeft te doen is de vg/pg en eventuele nicotine er bij te flikkeren in diezelfde fles. twee bovengenoemde fabrikanten hebben zogenaamde “clones” van de smaak Heisenberg in hun assortiment zitten. welke nou precies de lekkerste is moet je mij niet vragen, ik was na de eerste keer Heisenberg al genezen?
Guest UGL210807 Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 (edited) @Brandaris Ik weet dat For-Rest overal verkrijgbaar is voor €2,50 per 10ml. Daarom zoek ik daar de aroma van, om het zelf te kunnen maken... Vampire vape heeft bijvoorbeeld Heisenberg als "kant en klaar" en als Aroma... For-Rest van Pinky Vape kan ik alleen de kant en klare liquid van vinden, dus geen aroma...... Maar ik hoor ook eigenlijk alleen maar goede verhalen over Red Astaire van T-Juice..... Mensen hier ervaring mee? Edited January 20, 2021 by Kabbie86
DeParelVanHetZuiden Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 Er zijn inderdaad veel dampers die Red Astaire dampen, waaronder ikzelf. Meng het tussen de 10-15%, beetje wisselend. Maar ook bij deze is het weer de vraag of het jou bevalt.. Als ik jou was zou ik eens een hoop samples bestellen zoals bij https://www.savevape.nl/nl/samples-1ml/. Kan je veel proberen en als het niet bevalt heb je niet weer meteen een flesje van 10ml weggegooid. 3
Brandaris Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 @Kabbie86Ik zou als ik jou was de uitstekende tip van @DeParelVanHetZuidenopvolgen. 1
SucksToBeDennis Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 Wat @DeParelVanHetZuiden zegt ga voor de 1ml sample zoek er een zooi uit en maak 10ml flesjes als je iets lekkers tegen komt kan je daar een groter aroma flesje van halen en dan op grote schaal gaan maken ?
Brandaris Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 @Kabbie86Ook op je vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Red Astaire krijg je diverse antwoorden. Er is namelijk niets zo persoonlijk als smaak. Er zullen mensen zijn die Red Astaire heerlijk vinden en mensen die het na één hijs direct in de jou bekende gootsteen kieperen. De enige manier om er achter te komen of het iets voor jou is, is door het zelf te gaan dampen. Er is trouwens op het forum veel informatie te vinden over Red Astaire, o.a. hier. Succes!
Guest UGL210807 Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 @SucksToBeDennis Die 1ml samples zijn dan aroma, of gewone liquid? Denk dan wel dat het een idee is inderdaad! Alleen, moet je dan bij elke smaak een nieuwe verse coil gebruiken?
SucksToBeDennis Posted January 21, 2021 Posted January 21, 2021 @Kabbie86 ja die 1ml zijn aroma's en je hoeft niet perse elke keer een verse coil te gebruiken, je kan je coil droog vapen en daarna gewoon een ander smaakje er in doen. Het beste is wel met een rda maar met een sub ohm tank moet het ook lukken.
Guest UGL210807 Posted January 21, 2021 Posted January 21, 2021 @SucksToBeDennis Droogdampen hoe bedoel je dat? Als in een dry hit? Elke keer als ik dat heb kan ik de coil weggooien, daar is zelfs ethanol niet tegen opgewassen ??
DeParelVanHetZuiden Posted January 21, 2021 Posted January 21, 2021 Uiteraard stoppen net voor een dryhit. ? meestal proef je dat wel, dan wordt de smaak een stuk minder. En anders gewoon tot je tankje bijna leeg is. Als de smaken niet te ver uit elkaar liggen proef je de nieuwe smaak er wel snel doorheen komen.
Ozzy Posted January 22, 2021 Posted January 22, 2021 Ik persoonlijk vind Heisenberg ook naar Listerine smaken wat Brandaris ook al aangaf, ik kan het max 15min dampen , daarna 1 maand niet meer aanraken ...blehh (damp van de Heisenberg vind ik wel heerlijk ruiken) Redastaire ben ik wel als sinds een jaar of 4 Full aan het dampen , of op zijn dampers gezegd mijn ADV
De Smaakmaker Posted January 22, 2021 Posted January 22, 2021 1 hour ago, Ozzy said: Ik persoonlijk vind Heisenberg ook naar Listerine smaken wat Brandaris ook al aangaf euh, dat was ik? maar even een vraag aan jou, aangezien je wel red Astaire dampt, men schaart deze twee smaken vaak onder dezelfde categorie, dat heeft mij eigenlijk altijd tegen gehouden om red Astaire te proberen. is de smaak echt significant anders? Of heb je hier ook zo’n bek vol menthol ineens???♂️ ben het trouwens volledig met je eens qua geur van Heisenberg, die is echt lekker? 1
Guest UGL210807 Posted January 22, 2021 Posted January 22, 2021 Ik ga denk ik zowel Heisenberg, als Red Astaire niet proberen, er zit anijs in en dat is dus de smaak die mij niet lekker valt. "Atttaction" van Vampire Vape die ik weggespoeld heb, had er ook anijs in zitten. Na een boel wikken en wegen ben ik hier op uitgekomen; https://www.eliquidmania.nl/p/kiwi-strawberry-mix-cirkus-the-eccentrics-aroma Iemand hier ervaring mee?
Vaper69 Posted January 22, 2021 Posted January 22, 2021 1 hour ago, Ozzy said: Ik persoonlijk vind Heisenberg ook naar Listerine smaken wat Brandaris ook al aangaf, ik kan het max 15min dampen , daarna 1 maand niet meer aanraken ...blehh (damp van de Heisenberg vind ik wel heerlijk ruiken) Redastaire ben ik wel als sinds een jaar of 4 Full aan het dampen , of op zijn dampers gezegd mijn ADV Mijn collega noemt het WC Eend ? zo vond hij het smaken dan. ik vind het na 6 jaar nog steeds heerlijk, en damp het nog bijna dagelijks. Is nooit mijn ADV geworden, maar elke avond pak ik even mijn "Heisenberg dampertje" voor een uurtje ofzo (ja ik heb er speciaal een tankje voor want het is een drama om die smaak eruit te krijgen als je eens wat anders wilt). Maar ik kan het ook zeker niet de hele dag dampen. Op een gegeven moment gaat het me tegenstaan. 2
Recommended Posts