SCi Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 Ik ga weer een serie aroma's testen. De 1e is van wonder flavours - cannoli shell De geur van dit aroma is gefrituurd deeg met een overduidelijke poedersuiker geur. Gemixed op 2% met een 70/30 vg/pg base met 5mg nic. , heeft zo'n 6 weken kunnen steepen. Het resultaat is nagenoeg kleurloos en heeft nog altijd een licht deeg geurtje. Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,55 ohm op 25 watt. Ik krijg een beetje een donut achtig gevoel in de smaak. Het deeg zit nu wel stukken verder weg , er overheen zit een iets duidelijkere poedersuiker laag. Raar genoeg is de aanzet vrij vol/zwaar maar dit zakt vrijwel meteen helemaal in , een nasmaak is er niet echt. Meer vermogen doet heel weinig hier. Bij 28 watt heb ik het idee dat de deegsmaak net ietsje sterker is en de poedersuiker juist iets minder maar groot zijn de verschillen niet. Twijfelaar dit aroma.. Uit eerdere ervaring met wonder flavours SC wist ik dat ook dit aroma spaarzaam moest worden gebruikt maar een hoger percentage is toch echt nodig.. Dan nog is het vooral een ondersteunend aroma , zeker niet iets wat solo aan te raden is. Toch vraag ik me heel erg af wat hier nu goed mee samen zou kunnen gaan ; alleen een room lijkt me niet afdoende. Een zacht , niet te nadrukkelijk fruit zou hier mogelijk iets leuks mee kunnen doen. Lastig ! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vliegende.cisse Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 Uw beschrijving doet mij denken aan Mexican fried ice cream. Die is wèl solo te dampen. Maar is natuurlijk een one shot à la lettre. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 @vliegende.cisse Ergens heb ik ook dat idee maar daar is de smaak gewoon echt te vaag voor. Ik heb een receptje aangemaakt met een hoger percentage van dit aroma , mogelijk dat daar iets interessants uit komt ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Beste @SCi de naam van dit smaakje is al veelzeggend genoeg Cannoli shell, dus zul je deze lege huls van een Italiaanse lekkernij zelf moeten afvullen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts