SCi Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 Nieuwe week , nieuw aroma ? Capella - churro De geur van dit aroma is vrij complex ; iets van koek , speculaas (?) en ik meen ook gefrituurd deeg op te vangen. Gemixed op 4% met een 70/30 vg/pg base met 5mg nic , heeft iets meer dan 5 weken kunnen steepen. Het lichtgele resultaat heeft een licht zoetje maar heeft verder de kenmerken van het aroma zelf. Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,5 ohm op 25 watt. De smaak is vrij subtiel en zacht maar ik word hier meteen blij van. Dit lijkt zeer sterk op zoals ik mij de smaak van verse churro's kan herinneren ! De basis is een gefrituurd deeg ; niet te sterk maar zeker herkenbaar. Zeker niet iets in de trand van oliebollen of donuts maar net iets verfijnder lijkt het wel. Hier doorheen loopt een licht zoetig laagje die de zaak mooi aanvult. Ik meen kleine kaneel pulsjes op te vangen. Meer vermogen doet maar weinig hier. Bij 28 watt lijkt de smaak als geheel ietsje intenser en dieper maar ik haal er geen voordeel uit. Ik was vooral heel benieuwd of dit een aroma zou zijn wat mijn ervaringen met churro's kon benaderen. Gelukkig is het antwoord wat mij betreft zeker een ja ? Een ietsje hoger percentage zou hier prima kunnen , 5% is goed te doen lijkt me. Op zich kan ie solo worden gedampt maar toch heb ik wel ideetjes over een combinatie met iets anders. Aan te raden ! 6 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts