Jump to content

Vaporesso VM 22 Tank lekt en spettert voortdurend

Saba
 Share

Recommended Posts

Beste allen,

Ik gebruik nu al enkele maanden de Vaporesso VM 22 Tank voor MTL-gebruik, 1.0 ohm coils. 

Het valt mij op dat de tank na installering van een nieuwe coil na enkele dagen begint te lekken en spetteren. Er komt meer liquid dan damp uit. 

I.v.m. thuisonderwijs damp ik nu aardig wat meer af dan normaal, ik schat zo'n 8 tot 12 ml per dag. Ik vindt het gespetter redelijk irritant worden nu.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt- en vooral hoe het te verhelpen?

Groet, Saba

@Saba Ik ken deze tank/coils niet, kennelijk zou de 1,0 ohm het goed moeten doen tussen de 10 en 13 watt.

Soms is namelijk een te laag wattage oorzaak van gespetter.

Ook kan het zijn dat je coil net niet goed in de tank is geschroefd, of het rubbertje bij de vulopening is versleten en het tankje dus niet goed sluit. Normaal krijg je na een hijsje of tien na het vullen van een tankje een beetje onderdruk/vacuüm waardoor er niet teveel vloeistof in de je coil loopt en de tank lekvrij blijft.

Als alles goed in elkaar zit en ook het wattage correct is, kan het wellicht helpen een dikkere vloeistof te nemen. Als je nu een e-liquid met 50PG/50VG dampt, eens eentje proberen met 30PG/70VG.

Edited by Raycoupe
  • Thanks 1

• 10 months later...

Welke vorm van nicotine in je dampsap zit, maakt voor de coil niets uit @Jerr81

Wel is het zo dat fabriekscoils vaak moeite hebben met hoog VG sapjes, want die zijn wat dikker. Sommige fabrikanten hebben daar speciale coils voor met grotere gaten, waar dan weer te dunne vloeistof te snel doorheen loopt.

Je zult weinig dampsap tegenkomen met minder dan 50% VG, eerder was 50PG/50VG de standaard, tegenwoordig is het meer 30PG/70VG.

@Jerr81dat zijn mooie verkoop praatjes, maar het maakt echt helemaal niks uit. Zowel nicsalt als freebase zijn verdunt met pg en/of vg.

Je wick of de coil merkt echt geen verschil!!

@Sabaiets meer power kan wonderen doen. Of soms even blazen ipv zuigen kan ook helpen. Bij het blazen ook gewoon op het knopje drukken, dan vliegen de hete spetters de andere kant op.

• Like 1

20 minutes ago, Cumulus said:

@Jerr81dat zijn mooie verkoop praatjes, maar het maakt echt helemaal niks uit. Zowel nicsalt als freebase zijn verdunt met pg en/of vg.

Je wick of de coil merkt echt geen verschil!!

@Sabaiets meer power kan wonderen doen. Of soms even blazen ipv zuigen kan ook helpen. Bij het blazen ook gewoon op het knopje drukken, dan vliegen de hete spetters de andere kant op.

Dus minimum 50% VG er zitten gaatjes in de Ccell waardoor er meer juice in komt.

IK zie dat hij deze gebruikt.

• EUC CCELLNiCr
    1.0Ω 10-13W
  • Using a unique patented ceramic formula and special manufacturing processes, with high-temperature sintering, enables CCELL to possess myriad nanoscale inlet holes. Hence CCELL excels at absorbing, storing and vaporizing high viscosity extracted oil without problems. Moreover, the embedded coil was designed with a reasonable resistance and gaps
Edited by Jerr81