Jump to content

Weinig smaak met JustFog Q16


Bryan078

Recommended Posts

Hoi leden van dampforum,

 

ik heb sinds een week mijn JustFog Q16 Pro. Het valt me alleen op dat ik weinig smaak krijg van deze e-sigaret.

Ik ben sinds vorige week ook gestopt met roken (Na 6 jaar roken) ik heb momenteel de smaakjes American Stars Mr. Melon, Migo Peach Shake, Tropical Fruit, Twelve Monkeys Harambe en Vampire Vape Heisenberg geprobeerd. Ik kreeg echter alleen bij Heisenberg een goede en duidelijke smaak. Alle smaakjes hebben een PG/VG van 50/50 en ik damp deze met de 1.6 ohm bio coils van mr. Joy. 
Ik laat de smaakjes ook goed intrekken in de coil en ze proeven niet verbrand. 
Iemand die weet wat ik over het hoofd zie? 

Edited by Bryan078
Link to comment
Share on other sites

Zou ik hier een andere tank op kunnen zetten? Ik heb ook nog een Tarrot Baby in de kast liggen waar ik dan waarschijnlijk nieuwe coils voor moet bestellen, zou deze beter werken en werkt Direct to Lung ook voor het stoppen met roken?

edit; zijn er anders eventueel andere esmokers die een betere smaak geven via mtl?

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

Welkom @Bryan078

 

Ja, je kan er een andere tank op zetten maar deze zal breder zijn dus mooi staat het niet. Direct Lung helpt ook om te stoppen met roken maar het één is niet beter dan het andere. Gewoon een andere manier en een kwestie van voorkeur 
 

Bij deze ben je trouwens uitgenodigd om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Niet verplicht uiteraard maar wij vinden het leuk om nieuwe leden wat beter te leren kennen 

 

Link to comment
Share on other sites

Op je q16 kan een andere tank, alleen zijn de meeste tanks groter dan je mod dus dat ziet er niet uit. Bovendien moet je coil tussen de 1 en 2,3 ohm zijn anders werkt dat ding niet. Ik zou gaan voor een geheel nieuwe opstelling. Even kijken wat je precies wil. Mtl,dl,pod,aio enz en ze kunnen je hier vast goed adviseren

Link to comment
Share on other sites

@Bryan078

Ik gebruik zelf al heel lang geen fabriekscoils meer, ik weet uiteraard wel wat er hier veelal aangeraden wordt maar uit eigen ervaring kan ik het je niet vertellen. Dus verwijs ik graag naar topics die je verder kunnen helpen. Veel mensen beginnen met een q16 dus de vraag waar deze door te vervangen krijgen we vaak

 

 
 

 

Link to comment
Share on other sites

@Bryan078zelf heb ik ook een paar voopoo’s in gebruik (drag x/vincy/argus air) deze gebruiken allemaal dezelfde coils. Het voordeel van de voopoo is dat er veel verschillende coils te koop zijn,hierdoor zit er eigenlijk altijd wel een coil naar smaak bij. De drag x of s heeft ook verstelbare airflow en hier zijn 2 verschillende pods voor te koop een mtl pod en een dl pod. Deze passen overigens ook op de argus , argus x en argus pro welke ook verstelbare airflow hebben. Maar uiteraatd is de pico met nautilus tank ook een optie. De nautilus coils zijn ook heel goede coils, alleen iets minder keus dan bij de voopoo

Link to comment
Share on other sites

@Maurice1974 

Hey Maurice bedankt voor je berichtje, ik heb besloten de drag x uit het oosten te bestellen omdat ik het met de q16 nog wel even uithou en alleen een verbetering van smaak zou willen maar het verschil in de kosten is me ook wat waard. Ik ga er ook gelijk wat verschillende coils bij bestellen om te kijken welke het best bij me past. Daarnaast komt deze gelijk met de vmate dus zou ik nooit zonder damp hoeven te zitten voor mij een perfecte keuze dus. Bedankt voor jullie hulp en berichtjes ik heb er veel aan gehad!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Over verschil in de kosten gesproken. Als je dl gaat dampen gaat je liquid verbruik gigantisch omhoog. Wellicht is het een slim idee om je alvast te verdiepen in het zelf mixen. Met kant en klare aroma's, vg en nicshots en een liquid calculator is het heel makkelijk. En gaat het je een berg aan geld schelen. Al is het in het begin wel wat investeren. Voor de benodigdheden kan je kijken op savevape.nl (gratis verzending vanaf 50) en voor een calculator op steamengine

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Bryan078 Doe het meteen goed.Anders blijf je je ergeren aan die¨my first vape¨spullen.Zelf te bouwen tankjes,een shaggie draaien heb je ook geleerd en zelf mixen is echt aan te raden.Voor de prijs van een slof shag kom je al een heel eind.Vloeitjes kosten al 50 cent hoor ik laatst.Wij kunnen het,dus jij ook.Ik rookte 1200 euro per jaar weg (buiten de vloei en dan alle brandgaatjes in m´n mooiste overhemden t-shirts,broeken enz

Edited by Tamara
Opmaak
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Bryan078Zelf bouwen is absoluut een optie en mengen ook. Dit bespaart idd veel geld, ik doe dat zelf ook maar dat zijn rda’s op de squonkers maar om mee te nemen vind ik dat niet echt handig daar gebruik ik mn aio,podsystemen enzo voor. Een rta is best een goede overweging . Het zelf bouwen is allemaal niet zo moeilijk en makkelijk te leren. Ook het mengen is makkelijk zelf te doen. Als je kunt koken uit een pakje lukt dit ook. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Thomaz @richard-V @Maurice1974 

Hey Gasten,

 

allereerst bedankt voor jullie reacties, ik ga de Drag X gebruiken als zowel een MTL als DL apparaat doormiddel van dr magnetische pods en de diversiteit aan coils die hiervoor beschikbaar zijn.

 

Voor het meng gedeelte heb ik zeker al wat onderzoek gedaan en ik ben ook zeker van plan dit te gaan doen ik had zelf zitten kijken op een engelse site ik geloof flavour boss maar goed om te weten dat er ook een nederlandse site hiervoor is.

 

Over het zelf bouwen vroeg ik me af wat jullie hier precies mee bedoelen ik vind het moeilijk om de topics te begrijpen waarin hierover gesproken wordt. Zijn er misschien wat beginners topics hiervoor?

 

alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

@Bryan078met zelf bouwen wordt bedoeld dat je zelf de coil draaid van draad en deze in een rta schroeft/klemt en daarna voorziet van katoen. Dit is vele malen goedkoper alleen iets meer werk. Vooral voor thuis is dat goed te doen. Voor onderweg vind ik het zelf iets minder een fabriekscoil is dan toch wel handig als je een dryhit krijgt of coil moet wisselen. 

Edited by Maurice1974
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het is behalve dat het lekker is en niet zo achterlijk duur een leuke hobby.Een coil draaien is als je het een paar keer gedaan hebt heel makkelijk.Bij een tankje zitten meestal één of twee coils en dan zie je wat er voortaan in moet.Youtube staat vol met filmpjes hoe je alles moet doen.Het smaakt ook nog stukken zuiverder dan fabriekscoils.Een zelf gedraaide coil kost  nog geen cent.Je kan wel hele dure op de zuidelijke helling door monniken verbouwde watten gebruiken.Heb ik wel gedaan.  Ik gebruik bio watten en dat kost al helemaal niks.Een liter vg en/of pg kost mij een tientje,anderen hier weten nog goedkopere adressen,en aroma´s zijn in de gekste variaties te koop.Ik lees dat je meloen dampt. Dat was mijn eerste kennismaking met dampen zo´n acht jaar terug en ik was verkocht en verknocht aan het dampen.Toen hadden we nog lekkende ego tankjes waar de coils snel van overleden.Toen kwamen de zelfbouwtanks en mods met losse batterijen en zelf te mixen juices in de winkel.Ik heb wel veel mod´s en tankjes gekocht./De groentelade ligt vol met aroma´s voor jaren genoeg nicotine in de diepvries en ik weet niet wat ik eigenlijk allemaal heb.Maar ik heb minder uitgegeven aan dampen dan wanneer ik had doorgerookt.8 maal 1200 euro is een hoop centjes hoor.Af en toe koop ik nog een dampding die ik eigenlijk niet nodig heb,maarja er zijn zoveel leuke apparaten en gezien de achterlijke regeringsmaatregelen sla ik maar in.Je weet immers niet wat je morgen nog mag.En de oh shit-schrik;ik heb geen shag meer ken ik niet meer.Ik heb nog een aantal onuitgepakte tankjes liggen.Als er nu wat stukgaat dan zal ik er niet om hoeven treuren.Ik zit nog ruim onder de 9600.-euro (zonder vloeitjes,aanstekers en zo) wat dat betreft

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@richard-Veen damper kopen die je niet nodig hebt doen we allemaal wel eens(of met grote regelmaat) en af en toe maandelijks een nieuwe rta/rda/mod/pod is ook leuk en soms worden ze maar 1x gebruikt en soms een blijvertje. Ik heb zoiets als ik niet meer uitgeef dan dat ik met roken zou doen is het goed, de grootste winst behaal je toch met je gezondheid

Edited by Maurice1974
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Zo denk ik er ook over.Mijn fiets ging na een paar weken dampen aanmerkelijk sneller.En ik heb niet eens zo´n elektrische jakkerfiets.Ik kan van het bespaarde geld wel zo´n ding kopen,maar nee.Mijn oude roestige loodzware ijzeren mountainbike is niet zo aantrekkelijk voor de moderne fietsendieven.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@richard-V @Maurice1974

bedankt voor het zoeken van die rta ik zou die volgende keer eens meebestellen en even op youtube kijken hoe ik deze het beste kan maken. En dan post ik wel even een vraag hier op het forum heb het verhaal met de steekvlam gelezen hahaha. 
 

Ik denk dat je je bespaarde geld wel wat hoger mag indenken ik heb 6 jaar gerookt en in die tijd is de prijs verdubbeld. Je betaalt momenteel 8 euro voor een pakje sigaretten die ging bij mij in een dag op. Soms nam ik ook weleens een groter pakje dus ik rook zo omstreeks 3000 euro op jaarbasis. Naast de besparing vind ik vapen veel lekkerder en leuker ik ben al eens 3 maanden gestopt geweest een jaar of 2 geleden ongeveer en toen me vape kwijt geraakt. Nu zorg ik dat ik er een op voorraad heb en neem ik er een op batterijen zodat ik kan blijven gaan. 
 

Ik ga me nu eerst eens verdiepen in de sapjes maken, lijkt me toch ook wel erg leuk om te doen. Weet alleen nog niet heel goed buiten tropische vrucht smaakjes wat ik lekker vind dus ik ga ook eens wat koek/taart en andere soorten smaakjes uitproberen en daar dan grote hoeveelheden van maken.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Bryan078 said:

en neem ik er een op batterijen zodat ik kan blijven gaan. 

 Vergeet niet een hoesje of doosje mee te bestellen wanneer je batterijen koopt. Nooit los in broekzak of tas vervoeren!

 

Hier een Nederlandstalig filmpje over coilen en wicken. Van een van onze leden. In dit filmpje wordt een dual coil gebruikt. Single coil is nog makkelijker 

 

Link to comment
Share on other sites

@Bryan078

Ik gebruik de justfog q16 versies voor op mijn werk, maar ik gebruik de 1,2ohm coils.

Voor de rest kun je de raad van de anderen opvolgen om van het roken af te komen, maar je kunt eens de 1,2 ohm proberen.

Ja de smaak is niet Wo yeah, superdelekker..Maar ik ben wel al sinds 2017 van het roken af, mede met de justfog q16.

En zet geen andere tank op de justfog, want dat trekt hij niet. Je kunt de tank wel op een modje zetten op max 8,4watt instellen.

 

tevens kun je met de 1,2ohm coil wat hogere VG liquids dampen..

 

Maar wil je smaak? DL en absoluut zelf coils plaatsen, dus een RDA of RTA. Maar doe rustig aan, je moet eerst eens van je verslaving af, een week is pas jong, je lichaam snakt nog naar de zooi van de peuken.

tevens zal je smaak langzaam toenemen als de zooi uit je lichaam verdwijnt.

Ik kan je zeggen, dat ik in het begin ook met de justfog de coils binnen een week kapot gedampt heb.

Nu? 4 jaar later? Ik doe een maand met een coil in de justfog, want ik trek af en toe eens een dampje i.p.v. om de 30 minuten een peuk..

1 nadeel, Je ruikt meteen of iemand gerookt heeft, al van meters afstand, dus succes.#sarcasme

 

\edit.

Nog even voor de gein.

In mijn signature staat de justfog en ook de OBS nano.

Die gebruik ik nog steeds, ik heb alleen nog een leuke MATO RDTA  vorig jaar aangeschaft, leuk geinig ding en werkt goed.

en de modjes zijn een paar oude Smok aliens. die nog steeds werken maar wel 30% verf verloren zijn..

Edited by DDDsprayshop
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@DDDsprayshop

hey thanks voor je berichtje.

Ik heb nu een nieuwe AIO op ali besteld die verwacht ik niet eerder dan over 2/3 weken. Ik houd het tot die tijd gewoon bij mijn Q16 en ga dan steeds kleine stapjes verder ontdekken. Denk dat de smaak ook deels te maken heeft met de 1,6 ohm coils maar ik neem dat even op de koop toe. Ben wel echt klaar met het roken op dit moment en ben de eerste week heel gemakkelijk doorgekomen met 10ml nic salts en zelfs 6mg normale eliquid. Zit soms ook flink te lurken maar dat had ik ook met sigaretten. Ben inderdaad benieuwd naar de geur van sigaretten op mensen ik maak zelf parfums en vond het ook altijd zonde dat deze na 5 sigaretten niet meer te ruiken waren. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...