Jump to content

Vaak coil vervangen van justfog. Advies gevraagd :)


Dampoe

Recommended Posts

Hey luitjes. Ik ben nieuw hier ?

Al een tijdje gebruik ik de bescheiden justfog q16 met plezier. Ik vind alleen dat ik vrij vaak de coil moet vervangen (om de 3 tot 4 dagen ongeveer), anders wordt de smaak branderig. Ik vape niet belachelijk veel,  denk zo'n 3ml per dag. Meestal liquids met tabak smaak met verhouding van 50/50. Ik gebruik coils van 1.3 ohm geloof ik. 

Is het een idee om een ander soort vape of tank te nemen? Waar moet ik dan op letten? Bedankt! 

Link to comment
Share on other sites

Is vrij normaal bij mij het zelfde,als je coils in Nederland koopt, is het vrij duur.

Ik koop de dingen bij Alie 80 cent stuk en koop er 50 tegelijk,dus dan is het niet erg

als je er om de 4/ 5 dagen een nieuwe in moet doen.

Het voordeligste is als je de coil zelf maakt, maar daar begin ik niet aan.

Link to comment
Share on other sites

@Dampoe Ik heb je topic verplaatst naar Je eerste e-sigaret vragen

 

Coils gaan niet lang mee, hoe lang hangt voor een groot deel af van de liquid die je gebruikt. Vooral bij zoete of donkere liquid kan het snel achteruit gaan. In sommige gevallen kan een coil meer dan een week mee en in andere gevallen moet hij na een dag al worden vervangen.

 

Je zegt dat je een branderige smaak krijgt. Dat zou erop kunnen duiden dat de coil niet zozeer aangekoekt is maar dat het katoen erin is verbrand. Dit kan gebeuren door te weinig liquid in je tank (of coil. Bij chainvapen kan het katoen niet altijd snel genoeg de liquid aanvoeren), te hoge temperatuur of te weinig koeling/airflow

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 25-2-2021 at 17:14, burgos said:

Is vrij normaal bij mij het zelfde,als je coils in Nederland koopt, is het vrij duur.

Ik koop de dingen bij Alie 80 cent stuk en koop er 50 tegelijk,dus dan is het niet erg

als je er om de 4/ 5 dagen een nieuwe in moet doen.

Het voordeligste is als je de coil zelf maakt, maar daar begin ik niet aan.

@burgos Heb je een linkje voor deze coils? In de winkel kosten ze 11 euro per 5 stuks...

Link to comment
Share on other sites

Welkom @Michielm 

 

Burgos is sinds september niet meer online geweest. Je kan gewoon zoeken op aliexpress en afgaan op de reviews om te bepalen of de aangeboden coils okee zijn. Hou wel rekening met flinke levertijd vanuit China momenteel 

 

Bij deze ben je trouwens uitgenodigd om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Niet verplicht uiteraard maar wij vinden het leuk om nieuwe leden wat beter te leren kennen 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo mede q16 damper 😊

Ben nu 3 maand gestopt met roken dankzij de Q16, heel tevreden! Ik heb er 2, zodat ik nooit zonder zit.

 

Ik zit ook op zo'n 3ml per dag, met 18mg Vaprance Black label (50vg/50pg) Tobacco (2/3e)/menthol (1/3e).

 

Ik doe zo'n 10 dagen met een coil (1.6 ohm).

Ik koop de liquid en de coils hier, zijn ze 6,95 per 5, scheelt toch: www.exclucig.com (nl bedrijf, vanaf 10 euro gratis verzending)

 

Ook hebben ze hier liquids waarvan de tht verlopen is, heb je voor 59 cent een flesje (mijn ervaring is dat de liquids niet in kwaliteit achteruit gaan).

Ik heb flink ingeslagen, vooral de menthol omdat die straks niet meer mogen.  

 

Misschien heb je wat aan deze info!

Edited by Cinn
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...