eenvaper Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 Ik heb nu mijn batterijen een maandje of 3 4. Ik heb ze altijd bij elkaar gehouden en in dezelfde mod gebruikt. Het zijn sony vtc 6 18650 het zijn de echte dus ze horen goed te zijn. Maar sinds eergister laden deze niet tegelijk op als de ene vol is is de ander nog geen 80%. Ik laat ze op met een nitecore i4. Er staat op de lader een rood lapje aan met 1.5A geen idee of dat goed of slecht is normaal doet deze dat nooit. Mijn vraag is kan dit kwaad of gaat er iets mis. Alvast bedankt voor de reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 (edited) Ongelijk opladen zou door lader kunnen komen door bv slecht contact met batterij. Markeer de batterij die langer duurt om op te laden en volgende keer wissel je ze van plek in de lader om te kijken of weer die gemerkte bat achter blijft of dan juist de ander. Zo weet je of het aan lader of aan batts ligt. maar nog belangrijkere factor is of je batterijen wel netjes tegelijk ontladen tijdens gebruik. Edited March 6, 2021 by Kurmit 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eenvaper Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 11 hours ago, Kurmit said: Ongelijk opladen zou door lader kunnen komen door bv slecht contact met batterij. Markeer de batterij die langer duurt om op te laden en volgende keer wissel je ze van plek in de lader om te kijken of weer die gemerkte bat achter blijft of dan juist de ander. Zo weet je of het aan lader of aan batts ligt. maar nog belangrijkere factor is of je batterijen wel netjes tegelijk ontladen tijdens gebruik. Oke dus ik moet even goed opletten of me batterijen allebij op het zelfde moment leeg gaan. Als dat nou niet het geval is moet ik dan nieuwe batterijen kopen of licht het dan aan de mod? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Ja dat is even puzzelen en dan is t handig als je de 2 batterijen van elkaar kunt onderscheiden. Ook in de mod keer van plekje wisselen dan weet je of t telkens zelfde bat is die achterblijft of dat t aan t plekje in de mod of lader ligt. Dus markeren en uitproberen. Blijkt het aan batterij zelf te liggen gewoon 2 of 4 nieuwe kopen en afscheid van deze nemen. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eenvaper Posted March 7, 2021 Author Share Posted March 7, 2021 23 hours ago, Kurmit said: Ja dat is even puzzelen en dan is t handig als je de 2 batterijen van elkaar kunt onderscheiden. Ook in de mod keer van plekje wisselen dan weet je of t telkens zelfde bat is die achterblijft of dat t aan t plekje in de mod of lader ligt. Dus markeren en uitproberen. Blijkt het aan batterij zelf te liggen gewoon 2 of 4 nieuwe kopen en afscheid van deze nemen. Oke bedankt ze gaan in ieder geval even snel laag ze liggen nu in de lader op andere plekken dus kijken of ze nu wel tegelijk vol zijn. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts