Jump to content

SPOED - Help ons met een filmpje - SPOED

Chasepoes
 Share

Recommended Posts

Beste damper,

Wij hebben nog een goede kans om Kamerleden op te roepen om MET ons dampers te praten in plaats van OVER ons en naar ons verhaal te luisteren vóórdat zij een beslissing nemen over het smaakverbod. 

Ons plan is om dampers een gezicht te geven en een boodschap te sturen aan Kamerleden die zij simpelweg NIET kunnen negeren. Dit keer dus geen e-mails, geen demonstratie of een petitie maar een rechtstreekse videoboodschap. 

Maar dat moet helaas wel snel! Op 7 juli staat het smaakverbod weer op de agenda van de commissie VWS. We de videoboodschap aanbieden aan Kamerleden en via social media verspreiden. Daarom hebben wij jouw videoboodschap al op 2 juli nodig!  Wil je ook de smaakjes behouden? Doe dan mee!

Maak dan de volgende 2 video-opnames met je telefoon en volg deze stappen:
1.    Zet je telefoon in selfiemodus
2.    HEEL BELANGRIJK: Neem het filmpje in de LANDSCAPE (liggende) modus op

3.    Druk op opnemen en begin met twee seconde stilte (dit is om de montage makkelijker te maken)
4.    Spreek dan twee van de zinnen uit onderstaande tekst luid en duidelijk uit (je mag zelf kiezen welke twee zinnen je gebruikt):

-De Nederlandse regering staat op het punt om de verkoop van smaakjes voor elektronische sigaretten te verbieden

- Een slecht idee, omdat veel dampers dankzij deze smaakjes zijn gestopt met roken

- Nederland telt zo’n 400.000 dampers, waarvan meer dan 98 procent ex-roker is

- Uit onderzoek onder dampers blijkt dat een op de vijf vreest terug te vallen op roken bij een smaakverbod

- Een ontwikkeling waar wij als dampers grote zorgen over hebben

- Al langer proberen wij de regering en de staatssecretaris duidelijk te maken hoe slecht deze beslissing is

- Helaas is dit tot nu toe tevergeefs

- Daarom willen wij via deze manier een oproep doen aan alle betrokkenen

- Praat MET ons in plaats van OVER ons

- Luister naar hoe dampen ons leven heeft gered en wat er gebeurt als de smaakjes verdwijnen

- En neem geen beslissing over het smaakverbod totdat u ons gehoord hebt

- Dank u

5.    Neem nog een filmpje op dezelfde manier op waarin je zegt:

a.    Ik heb <noem het aantal jaar > jaar gerookt
b.    En ben gestopt met roken dankzij <noem je favoriete smaak of smaken>  

6.    Stuur je twee filmpjes UITERLIJK 2 juli via mail naar smaaknoodzaak@gmail.com of via WhatsApp naar Dorrie 06-81879659.

Wij maken van al die losse filmpjes één mooie video en zorgen dat die onder de ogen komt van de Kamerleden.

Bij deze alvast hartelijk dank voor je medewerking.

Ter volledigheid is het goed om te weten dat de video openbaar wordt gezet en mogelijk op socials van Smaaknoodzaak wordt gebruikt.

Edited by Chasepoes
  • Like 1
  • Thanks 3

• Sub-Ωhm featured and pinned this topic

Wegens tijdgebrek zullen we dat waarschijnlijk niet kunnen gebruiken, maar het is absoluut welkom, doe dit dan via een apart filmpje zodat we overzicht kunnen houden. 

Mogelijk kunnen we een tweede filmpje maken met de gezondheids effecten 

• Like 2

gedaan en verstuurd. Hoop op vele opnamens zodat de mensen die een verschil willen maken de tools hebben dit te doen. Veel succes en bedankt voor alles wat jullie doen voor ons!

Kleine tip voor hen die teveel data proberen te versturen via de mail en geen omweg kennen. Je kunt het gratis uploaden via https://wetransfer.com/ om zo tot 2gb te kunnen versturen.

• Like 2

We kunnen nog veel filmpjes gebruiken. Hoe meer, hoe beter. We willen dampers een gezicht geven in Den Haag. Dus je hoeft geen intieme details te delen. En 1 filmpje, met 1 zin mag ook.

We willen al die fragmenten aan elkaar knopen zodat veel gezichten samen 1 verhaal vertellen.

Ik ben trouwens eens gaan kijken op de website van smaaknoodzaak.

Beter laat dan nooit, ik heb op iedere partij geklikt om hun mail adres te krijgen.

een , naar mijn inziens, een nette mail gestuurd met mijn persoonlijke ervaring met smaakjes.

Tja, mijn motto is meestal: niet geschoten is altijd mis.

Sorry ACVODA dat ik lui ben, maar het is wat het is. Nu hopen op een positieve uitslag voor ons dampers.

• Thanks 1