Jump to content

Zlide geeft weinig damp


Autivaper

Recommended Posts

Ik heb 2 zlides met 0,48 3d plexus coils. Maar beide geven maar zo weinig damp als een gewone sigaret. Heb de wattage al op max gezet (bijhorende adept, dus 17 watt), ook op een andere mod maar er komt echt niet veel uit in vergelijk met de filmpjes die ik heb gezien op YouTube. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? 

Edited by Frammekewies
Link to comment
Share on other sites

Hoe is je pg/vg verhouding en hoe ver staat de airflow open?
 

Coil even opgezocht op internet en 13 tot 16 Watt is aanbevolen dus dan zou je verwachten dat 17 Watt zou moeten volstaan. Ik zie dat het een mesh coil is, daar heb ik maar weinig ervaring mee. Recent wel mesh uitgeprobeerd (in een RTA) maar snel weer mee gestopt omdat de dampervaring nogal anders was dan bij gewone coils. Minder damp, ondanks steeds hoger opstoken. Geen idee of dat inherent is aan mesh coils, en dat je klacht dus verklaart, of dat ik er gewoon verder mee moet stoeien om het goed aan de praat te krijgen. Er is hier vast wel iemand die daar het antwoord op weet ….

Link to comment
Share on other sites

Heb die coil even opgezocht en word gezegd dat ie zowel voor MTL als ook voor licht DL geschikt is

Grotere wolken is met de DL manier niet met MTL.

Misschien ligt het aan jouw manier van dampen ?

Mocht je DL willen proberen wel sapjes nemen van ongeveer 50% vg.

Link to comment
Share on other sites

Ik damp op 30pg 

Zouden coils met een hogere weerstand niet helpen? 

Had degene gekocht met de laagste weerstand omdat het bekend is dat lagere weerstand meer damp geeft. 

De damp die er nu uitkomt uit de zlide is echt heel weinig met MTL

En moet met alle capaciteit die ik heb trekken om dan amper damp te hebben. 

Link to comment
Share on other sites

Degenen die geen Zlide bezitten hebben waarschijnlijk geen idee of twee bolletjes volledig open, zo goed als dicht of iets daartussen in is ? Zo te zien op de gegooglede foto’s staat de airflow dan grotendeels of volledig open toch? Dat kan dan geen probleem zijn

Link to comment
Share on other sites

@Frammekewieshoe lager de weerstand hoe meer stroom erdoor gaat, dus meer warmte, meer warmte is meer verdamping, meer warmte is ook meer koelen. Meer koelen is meer lucht door de coil.

Hoe meer vg hoe dikker de damp.

dus vloeistof veel vg + lage weerstand is veel damp maar ook veel zuigen

Veel pg + hoge weerstand is weinig damp en mtl dampen

 

eigenlijk heel simpel 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@AutivaperIk heb net de zlide dus toen ik begon 2 weken geleden had ik inderdaad weinig damp. Inmiddels ben ik een stukje verder. De coils moeten echt even ingedruppelt worden met liquid. Verder heb ik 3 soorten coils. 1,2 0,8 en 0,5 ohm. Bij alle drie heb ik de airflow helemaal open anders verbrand het ding. Op de site van vapekings staat een overzicht van de coils en welke liquid ze prettig vinden voor normale damp. Aangezien ik 70VG/30PG damp, trok de 1,2 ohm dat net, maar met weinig damp. De 0,8 en 0,5 geven flinke wolken. Heb ook 50/50 en die geven normale damp in de 1,2 coils en hoger.
verder zoog ik niet hard genoeg dus ook daar leek het alsof er weinig damp afkwam. Al met al heb ik echt even moeten wennen. Maar het kan vanalles zijn natuurlijk. Geen idee of dit kan met dit apparaat, maar heb je er een andere batterij onder hangen? Of als je alles hebt geprobeerd is tie misschien wel stuk. Er zit wel fabrieksgarantie op geloof ik. 

Link to comment
Share on other sites

Die van mij stond wel al even stil maar toen ik hem de 1ste keer in gebruik nam heb ik hem goed geprimed. En toen gaf hij ook weinig damp. Het was een volledige kit met ingebouwde batterij. Stuk is die zeker niet. Heb ook een andere zlide met losse mod en daar heb ik hetzelfde probleem mee. 

Als je hijst, doe je dan van mond naar long? En toch een mooie wolk?

Edited by Autivaper
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...