Jump to content

Ik zoek een aroma concentraat a la ' caramel cookies'-smaak


romana

Recommended Posts

Wellicht heeft er iemand op het forum persoonlijke ervaring met hetgeen ik zoek, al weet ik dat smaakbeleving voor iedereen anders is.

Ik zoek een AROMA concentraat als aanvulling voor mijn custard/caramel-achtige mix wat te boosten.
Hetgeen ik daarvoor zoek is een 'gesuikerd koekje' , niet té sterk dat het nonstop overheerst, maar wel dat het duidelijk te proeven is en dat lekkere smaakje op de tong achter laat.

De standaard merken als TFA/Capella geven niet de aanvulling die ik zoek, ook dingen als Ethyl Maltol zijn niet wat ik zoek.

'Cookie Butter' van Loaded komt aardig in de buurt ,
maar pasgeleden proefde ik een k&k liquid van vrienden die precies dát lekkere zoete nasmaakje gaven dat ik graag zou willen.
Het was van 'TNY VPS - Braunes Zeug'
(Tony Vapes, caramel-cappuccino-koekjes; duits merk?)
Ik heb al gezocht of ik toevallig geen recept ervan kon vinden zodat ik kon zien welke caramel/cookie er gebruikt werd; maar helaas zonder succes... 
Het is NIET de cappuccino die ik erin wil hebben..

Iemand een idee wat er in die liquid zit of waar ik naar op zoek ben?
Ik zoek dus géén 10ml k&k liquid of complete oneshots; maar echt aroma concentraat; simpelweg omdat al het andere niet te bekostigen is voor mij...

Foto is van het flesje van de vrienden...
image.png.797484f81f1cbd902deada3042591390.png

Edited by romana
Link to comment
Share on other sites

In dat genre (wat ook mijn favo genre is) ben ik fan van voornamelijk vta aroma's.

 

Vta- creme brulee (dat is echt een uitstekende caramel)

Vta- toffee icecream

Vta- honeycomp

Vta- cookie and cream

 

En uiteraard de onvermijdelijke biscuit van inawera en sugar cookie van Cappella

 

Heb verder weinig ervaring met capuccino aroma's. Voor koffie gebruik ik de vta-arabica coffee op 0.2-0.5%. echt sterk spul itt capuccino

Zoiets bijvoorbeeld

 

 

IMG_20210922_014933.jpg

Edited by Steve
Link to comment
Share on other sites

Thanks voor de bijdrages!

Het is echt dat zoete koekjes dat ik wil,
niet de cappuccino of specifiek caramel.
De basis van mijn custard-mix is ook prima, heb enkel net dat extraatje nodig wat ik in die geteste liquid proefde...

Link to comment
Share on other sites

Dit is een heel zoet koekje.  Na eenmalig gebruik overgestapt naar iets minder zoet, met nog steeds de koekjes smaak. Zowel single als in een mix te gebruiken. Ook de caramel is mijn smaak in een mix. Deze custard zou ik kunnen drinken, zo lekker. Of het de smaak kan benaderen die je wenst durf ik niet te zeggen, wel dat ik de meeste smaken van dit merk heel lekker vind. Er zijn staaltjes van 1 ml te koop voor €0.90 om te proberen, geen verzendkosten vanaf €10.

 

Link to comment
Share on other sites

On 21-9-2021 at 21:00, romana said:


Foto is van het flesje van de vrienden...

 

 

Eerlijk gezegd is dit niet zo'n kansrijk verzoek - dit lijkt me een vrij obscuur sapje dwz je zult samples moeten sturen aan mensen die dan hopelijk kunnen determineren wat er in die verpakking zit.

Puur afgaand op de naam van dat spul, heb je voor de aardigheid TPA Brown Sugar al eens geprobeerd?

Link to comment
Share on other sites

Ja heb ik al geprobeerd, geeft wel het zoetje maar niet het koekje erbij ? 

De kans dat iemand die k&k liquid eens geproefd heeft, is niet heel groot maar ook zeker niet onmogelijk.
We hebben het niet over een liquid dat uit Hawai of Amerika komt; maar Duitsland..

Er zijn daarnaast aardig wat mixers op het forum die wellicht net dé tip hebben zodat ik mijn mixje net dat extraatje kan geven wat ik zoek ? 
 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
11 hours ago, richard-V said:

Je hebt ook nog  Butterscotch  van Flavourart.Ik knikker altijd alles door elkaar als ik een tankje vul,elke keer is het een aangename verrassing.*De mengverhouding ligt aan het type tank.

Maar je moet toch wel een bepaalde mengverhouding hebben?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...