Jump to content

Instellingen vape - druk, temperatuur


Recommended Posts

Hoi! Ik heb iets waar ik niet helemaal uit kom. Ik heb sinds vandaag een andere vape, de Geekvape Aegis Legend 2 (L200) Nu zitten er bijzonder veel instellingen op dat ding, en er zit een bijzonder onbehulpzaam boekje in de doos. Mijn huidige vape is een Caliburn G. 

 

Er zit een 0.2 Ω coil in, en het wattage staat op 70, de rook komt er als een malle uitzetten. Is dat normaal? Is er een instelling voor? Verder zie ik dat je de de clearomizer kan draaien zodat er meer lucht bij komt, maar ik kom er niet zo goed achter of dat nodig is of niet. Gaat het kapot als er geen lucht bij komt? 

 

Hoop dat een van jullie me kan helpen bij deze vragen! 

 

Link to comment
Share on other sites

70 Watt is ook wel wat hoog om mee te beginnen hè. Op je coil staat tussen hoeveel Watt hij gebruikt kan worden. Begin op de laagste waarde en verhoog langzaam tot het bevalt. Hoe hoger je het Wattage zet hoe meer damp eruit zal komen en hoe warmer deze zal zijn. Hoeveel luchttoevoer je gebruikt is ook redelijk afhankelijk van wat je prettig vindt maar je hebt zeker luchttoevoer nodig anders verbrand je coil. Lucht = koeling. Hoe lager de weerstand van de coil hoe meer je de luchttoevoer open zal willen zetten 
 

MTL dampen kan met coils met een weerstand boven ca. 0,7 Ohm. Worden er voor de tank geen coils verkocht met zo’n hoge weerstand dan heb je dus inderdaad een andere tank nodig

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Groenekikker said:

Ik heb nu de Zeus Sub Ohm, heb ik voor MTL een andere clearomizer nodig? 

ja

 

1 hour ago, Groenekikker said:

Er zit een 0.2 Ω coil in, en het wattage staat op 70

 

9 minutes ago, Tamara said:

70 Watt is ook wel wat hoog om mee te beginnen hè.

niet echt. 

de coil staat geadviseerd op 70 tot 80 watt. 

 

@Groenekikker met de tank die erbij zat moet je heel anders omgaan. 

je moet de damp in 1x je longen in zuigen en niet voorzichtig. 

ik kan me voorstellen dat het wat heftig is,zeker na de caliburn. 

als je de caliburn fijn vind qua inhaleren(meer als sigaret,mtl) dan zou ik er een mtl tankje bij kopen. die kan gewoon op je aegis mod. 

en mocht je ooit de neiging of nieuwsgierigheid hebben naar dl kan je altijd nog die zeus pakken

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Sebas 

Thanks! Ik gebruikte de caliburn wel DL, verschil is echter groot. Ik begrijp nu dat het door de hogere wattage komt. Er zit nog een coil bij die terug kan naar 45, maar ook dat is nog steeds verre van prettig. 
 

In de Caliburn gebruikte ik Nic Salts dus de overstap naar freebase helpt natuurlijk ook niet. 
 

Ik ga me toch maar eens oriënteren op een ander tankje. Mocht iemand een aanrader hebben dan hoor ik het graag!

Link to comment
Share on other sites

ok, dacht dat een echte mtl pod was. 

als je 45watt té vind kan je ook 40 proberen. het is een aanbeveling wat er op staat. 

extreem veel lager wat er op een coil staat zou ik niet doen, dat resulteert vaak in spitback en een coil die verbrand door te weinig koeling(minder wattage zuig je waarschijnlijk ook minder hard). 

 

als je echt dl dampte op nic salt kan je dat ook in je zeus gooien. 

mij lijkt het nogal heftig maar ik ken andermans gewoontes niet 😉

op hoeveel mg heb je de freebase? als je die ook op 18mg heb (zoals waarschijnlijk je nic salt) kan ik me wel voorstellen dat het niet prettig is. 

denk ook niet dat je nic salt prettig is op dl, maar je gaf aan dat je dl dampte dus daarom hou ik het maar aan

Link to comment
Share on other sites

@Sebas Ja misschien doe ik het ook wel niet goed hoor. Freebase heb ik inderdaad op 18mg, ga die gewoon in de caliburn gooien om er een beetje aan te wennen. 
 

Smaak uit de Geekvape is in elk geval 10 keer beter (ondanks de keelpijn) dus mission half accomplished. Nu hem nog relaxed kunnen gebruiken. 🙃

Link to comment
Share on other sites

probeer 6mg of zelfs 3 als freebase in de zeus. dat gaat je keel fijner vinden. 

wat je keel ook fijner vind als je 6 of zelfs 12mg neemt. hogere vg

ik denk dat je nu 50/50 dampt. je kan gerust naar 70 of zelfs 80 vg

wil je nic salt blijven gebruiken zou ik de 10mg pakken 

 

3 tegelijk die zeggen dat 18mg best stevig is 😂😂

Edited by Sebas
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Met MTL krijg je maar klein beetje damp binnen en ga je dus hoger in nic om genoeg binnen te krijgen.

Met DL krijg je vele malen meer damp binnen en heb je dus minder nic nodig.

Als je 50/50 neemt zal 3 mg al zwaar zat op de keel voelen.

Hebben ze 70% vg in de shop zou je nog iets meer nic kunnen doen maar meeste mensen doen t prima op 3 mg DL.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Is mij ook overkomen hoor! Ik wilde van een simpel dampertje naar een apparaatje wat dikkere wolken kon blazen. 12 mg op 50/50 in een dl tank is echt niet fijn.

Terug naar 3mg met een sapje van 75/25 werkte stukken beter!

Nu damp ik al weer een aantal jaar 3 mg tussen de 50/50 en 70/50 mtl.

Grote wolken hoeven van mij niet zo.

Succes en vooral blijven dampen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Groenekikker, weet je wat het is ? Er bestaat niet zoiets als een basis of juiste instelling voor DL of MTL dampen. In de antwoorden van de vraagstelling bij dit soort vragen, ontbreekt vaak het belangrijkste, dat is hoe jij een instelling ervaart. Ook de wattage waarde in je lcd of O-led schermpje is maar een relatief gegeven. Jij bent degene die bepaalt wat jij lekker vindt. De een wil een wat meer open draw, een lekker luchtige teug, de andere wil een wat minder open draw, met een grotere density van de dampwolk. Elke instelling die jij als prettig ervaart, is voor jou de juiste instelling. Ik ken mensen die MTL dampen met instellingen die normaliter vaker gebruikt worden bij DL dampen, is dat fout ? Nee helemaal niet !!

Laat je vooral niet door mensen in een bepaalde richting duwen, jij bent degene die graag wilt dampen op een voor jou lekkere manier. Niets is absoluut. Ik heb bewezen dat je met een dual setting van 0,40 Ohm, met het grootste gemak op een vermogen van 350 Watt, toch een heerlijke vape kunt krijgen. Kan dit zomaar ?  Nee, zeer zeker niet ! Je zult dan wel bepaalde natuurkundige wetten moeten respecteren/toepassen. 

 

Er zijn ook wat logische regels, die de moeite waard zijn om te onthouden.

 

1.  Probeer nooit een MTL tank te gebruiken als zijnde een DL tank, je zult NOOIT de voordelen van DL dampen bereiken. Een single coil Geekvape Ammit, is niet ontworpen voor DL

    dampen. 

2. Probeer nooit een DL tank te gebruiken als zijnde een MTL tank. Bijvoorbeeld een SMOK TFV 12 tank, is gewoonweg niet gemaakt om MTL te dampen. 

3. Laat je niet aanpraten dat hoogvermogen dampen, altijd ten koste van de smaak gaat.  De grootste en hardnekkigste bewering die, jammer genoeg, nog altijd rond waart.

4. Laat je ook vooral niet aanpraten dat je moet streven naar een zo hoog of zo laag mogelijk wattage. Jij bepaald welk wattage je lekker vindt voor jou setting.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi! Ik heb toch nog weer een vraag 🤦🏼‍♀️
 

Omdat mijn longen het DL dampen toch nog wat heftig vonden, besloot ik de Geekvape Z MTL met 1.2 ohm coil te bestellen. De eerste dag was dat echt perfect. 


Ik heb alleen het volgende probleem nu: 

Als ik de vape een tijdje wegzet en ik pak hem weer is de eerste hit zo vreselijk smerig, het smaakt verband. Die daarna zijn prima. Nu zag ik gisteravond dat de coil oranje oplicht, leek bijna een soort vlammetje. Ik durf de vape niet meer te gebruiken. 

 

- 1.2 ohm coil, geadviseerd 8-12 watt. Ik heb hem ingesteld op 10

- Er zit 50/50 E juice in. 

- Het tankje zit meer dan half vol 

- Ik damp bij voorkeur door naast de damp ook zuurstof in te ademen, helemaal MTL is dat dus niet.
 

Ik ben benieuwd of ik weer iets geks gedaan heb, mocht iemand een idee hebben wat hier aan de hand is dan hoor ik het heel graag!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Coil vervangen, half uur gewacht, opnieuw geprobeerd. Exact dezelfde ranzige smaak, dacht probeer nog eens, krijg nu de melding no atomizer. 
 

Krijg het tankje niet meer uit elkaar gedraaid, want hij zit te stevig vast. Dus ik ga even op zoek naar een sterke kerel. Holy shit wat een onding, zou hem graag het raam uitgooien. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...