Jump to content

Hoelang duurde je eerste coil-build en hoelang deed je over meest recente?

Recommended Posts

Zoals de titel wellicht al verklapt ben ik benieuwd naar jullie ervaringen over de duur voor het bouwen van je coil.

Mijn eerste coil-build duurde me slechts een minuut of 5 op een VXV soulmate. Ik merk dat mijn laatste build op de Digiflavor Siren MTL ongeveer 20 minuten in beslag nam als het niet langer was. Nu verschilt het natuurlijk waarop je het bouwt (Digiflavor heeft frappante schroeven) maar merk zelf dat ik ook veel kritischer ben geworden.. 😅

Hoelang duurde jouw allereerste en je laatste coil-build?🤔

alleen de coil of inclusief alles, gewoon van kaal tot dampklaar?

alleen coil: begin minuut of 5.  nu seconde of 30(premade wire)

van kaal tot dampklaar: begin, ergens tussen de 10 en 15min. 

nu, minuut of 3. max 5

in het begin was ik juist kritischer. 

is hij wel rond, zit hij wel goed. is alles vast, raakt hij niks aan(topcap/bell) erop, kijken, vuren. topcap/bell eraf, weer checken). zit mn wick goed, niet te los. nog een keer checken. 

en nu? coil draaien en plaatsen. vuurt hij? oké. goed. gelijk hotspots eruit. 

wick erin. in elkaar zetten en dampen. 

• Like 1

In het begin duurde dat wel even. Mijn eerste rta was een lemo tank dit ding was nogal lekgevoelig.

na een half uur kon je dampen als je geluk had, het kwam namelijk ook wel eens voor dat je te weinig of teveel katoen gebruikte.

en je raad het al……dan kon je opnieuw beginnen.

ik zal m weer eens opzoeken en kijken of ik het nog kan.

nu is het een paar minuutjes in een rda of rta

• Like 1

Beetje hetzelfde als @Sebas In het begin heel kritisch en was ik niet tevreden over de weerstand van de coil. Dus coil eruit, wrapje erbij of eraf. Zit de wick wel goed ? Raakt de coil niets ? Ik was als de dood na al die horror verhalen over ontplofte mods.

Soms was ik wel een half uur bezig. En nu ? Alleen wicken 5 minuten, maar dan zit de meeste tijd in het schoonmaken van de coil. Vanaf het begin opbouwen, inclusief een coil draaien met premade wire, max 10 minuten. Afhankelijk van welke tank.

Edited by Stikkie
spelling
  • Like 1

Wotofo SMRT PNP meshcoil 

1 minuutje om een coil te herbouwen.

Mijn eerste coils waren die van kanger voor de protank 2.Dat was pas een gepriegel om die te hercoilen.

Edited by GerardR
  • Like 1

Tijd kan ik er niet echt op zetten. Ik werk nog steeds met rba en rta tanks. Vroeger was zaterdag voormiddag de dag om te bouwen en te brouwen. Kon ik de hele voormiddag zoet mee zijn. Nu draai ik mijn coils naar gewenste ohm en maak er tientallen op een avond. Als ik aan vervanging toe ben heb ik er maar eentje te nemen om op te bouwen. Soms is het 0.50ohm en een andere 0.47ohm. Maakt op zich niet zoveel verschil in gebruik, daar waar ik voordien vond dat het heel juist moest zijn. Enkel voor een rba tank met 2 coils ben ik wat kritischer.

• Like 1

Het zal me aan mijn derriere oxideren hoe lang het duurt.
Tot op heden is het geen wedstrijd waar prijzen mee te verdienen zijn.
De laatste keer heb ik een jaar geleden gecoiled, en recent alles vervangen.
Dit, omdat ik wilde weten of er denderend smaakverschil was.
Ik beperk me dus tot wekelijks wicken, want de coils gaan zeer lang mee.
Dus volgend jaar weer een keertje coilen.

• Haha 1

Eerste keer was prutsen met een coil van de ego one, die kleine prieel dingetjes. Misschien wel een uur mee bezig geweest. 

Nu gaat 't in een paar minuutjes. Op het moment squonk ik alleen maar, dus dat is ook vrij makkelijk 

• Like 1