Jump to content

Justfog Minifit

gido
 Share

Recommended Posts

goedemiddag medde dampers!

ik heb sinds kort mijn oude justfog minifit weer uit de kast getrokken? nou zag ik ergens voorbij komen dat je hier je eigen coils voor kunt maken! iemand hier enige ervaring mee? welk materiaal hier voor het beste is etc?

groetn gido

• Sub-Ωhm changed the title to Justfog Minifit

ik heb het indd al eerder geprobeerd! en het priegelwerk is me ook nog gelukt😇 alleen denk dat ik verkeerde materiaal draad heb gebruikt, nu zie ik staan in een filmpje dat iemand, ni 80 ga 33 heeft gebruikt, die ni 80 snap ik maar die ga 33 kan ik nergens vinden, op zwoolfs wel ni 80 0,32 mm, lijkt me redelijk over een te komen?

Ik zou kanthal draad gebruiken. Dat heeft een wat hogere weerstand waardoor je een iets minder dunne draad kan gebruiken. Dat werkt makkelijker en is beter verkrijgbaar 

Ps. Let op dat hoe hoger de Awg waarde hoe dunner de draad. In de link hieronder kan je ze naar elkaar omrekenen 

http://www.steam-engine.org/converter

Edited by Tamara
Ps

jaa maar ik moet zegmaar op de 1,6 omh zitten, en moet je eerlijk zeggen, kheb geen flauw benut, van hoe wie wat waar, maarrr je moet ergens beginnen eh!

khebt indd geprobeerd met a1 kanthal, geen succes, coil doet wel wat, want hoorm knetteren, maar komt verder geen rook uit

nu ookweer. ik heb toevallig nog een rba coil liggen voor de joytech ego aio. ik denk probeer het is. de standaard coils zijn 0,5 ohm.

ik heb toevallig nog ss 316L draad liggen dus wil dat gebruiken.

nou heb ik via een engine dat gedaan kijk hieronder.

afbeelding.thumb.png.9bf9ee21e0b7f38a45c0d746e3ae0888.png

0,5 ohm 28 awg.

dia 2

is 5 wraps zo gezegd zo gedaan. maar er komt gewoon 0 rook vanaf. waar kan dat nou aan liggen dan? wat doe ik fout? dit heb ik bij 9/10 builds....

Ik weet zo even de specificaties niet maar je Minifit zal niet sterk genoeg zijn om dat coiltje van 0,5 ohm warm te stoken. Tegen de tijd dat die warm is zal de beveiliging hem uitschakelen.

Ik denk dat je echt even een draad moet vinden waarmee je z’n klein coiltje met een hogere ohm waarde kan maken.

Edited by DeParelVanHetZuiden

ik switchte heel snel van minifit, naar joy tech ego aio😅 minifit heb ik in eerste instantie gewoon pods voor besteld, wat raden julie aan qua draad, en dikte? en waar heeft dat mee temaken? jullie kijken daarbij ook naar de warmte die hij maakt?

ik heb voor de joytech ego aio een rba coil, die heb ik gister gerebuild, en daar heb ik naar gekeken via de engine, de standaard coils die daar bij komen zijn 0,5 ohm dus ik dacht doe het zelfde, maar apparaatje produceerd niks geen rook, iemand die mij verder wil helpen hierin?

@gido Kijk even naar wat YouTube filmpjes en welke draad ze daar gebruiken voor de rebuilt. Ik rebuilt ze zelf niet, ik kan wel gaan uitrekenen wat zal werken maar waarom het wiel opnieuw uitvinden? Kanthal 28 of 30 awg zal waarschijnlijk wel werken maar reken daar dan even mee op steam engine, wel zo leerzaam. Je zal in ieder geval moeten zorgen voor een coil met een hoge weerstand zodat deze niet teveel vermogen nodig heeft

ben in indd mee bezih! maar staat weinig over online, kdenk misschien zijn er enkele draden die eig vrij algemeen gebruikt minnen worden, 

de vorige ohms waren 0,5 omh, jij zegt niks van aantrekken, stuk hoger gaan?

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten

De minifit kan maar 7 Watt leveren, zoals ik eerder al zei. Coils met een lagere weerstand hebben over het algemeen meer vermogen nodig om voldoende warm te kunnen worden

Hoe bedoel je de vorigen waren 0,5 Ohm? Heb je een 0,5 Ohm coil werkend gekregen in de minifit?