Jump to content

Vandy Vape Pyro V4 (mat-zwart)

tommie
 Share

Recommended Posts

Mijn dagelijkse setup was nog steeds de Vandy Vape Pyro V3 met de Gen X van Vaporesso.

Deze tank gebruik ik al ruim 2 jaar onafgebroken door de erg goede smaak en dampproductie.

Mocht je interesse hebben, lees dan mijn review op:

In de tussentijd wel enkele andere MOD’s gebruik maar de Vaporesso GEN X (de Axon chip met pulse mode) is toch wel erg goed.

De pulse mode zorgt ervoor dat de MOD blijft vuren en direct goed vuurt.

Ik vind dit echt een verschil tov al mijn andere MOD’s die ik nu eigenlijk niet meer gebruik.

Eind september, begin oktober hoorde ik van de opvolger van de Pyro V3, genaamd de Pyro V4.

De minpunten van de V3 zijn in mijn ogen toch de ‘slechts’ 4ml inhoud, verder niets dan lof voor de V3.

Doordat ik wel gecharmeerd ben van de Pyro serie wilde ik natuurlijk de V4 ook proberen.

Deze bij Sourcemore besteld en met een kleine 2 weken was de tank binnen!

Allereerst wat specificaties:

- 25.5mm in doorsnede
- 5ml (!) inhoud
- nieuw vulsysteem (hieronder meer informatie)
- Nieuwe airflow design (hieronder meer informatie)

Ik laat in deze review met uitgebreide foto’s de tank, de opbouw, het wicken ervan en de voordelen zien, waarna ik de conclusie zal maken of dit een blijvertje is.

Veel leesplezier!

Verpakking

spacer.png

Niet heel bijzonder maar je ziet direct de airflow holes zitten.

Airflow tov de V3 is wel echt verbeterd, bij de v3 kwam de lucht van de zijkant en deels van onder de coils.

Vandy Vape heeft dit aangepast naar een nieuw design. Later hierover meer!

Inhoud verpakking

spacer.png

spacer.png

Naast de topcap, het builddeck krijg je een reserveglaasje, een coiltool (om de goede hoogte te kunnen knippen),

coils, schroefjes, de welbekende blauwe schroevendraaier, een squonk-pin, O-ringen en de handleiding.

Verder niet heel spannend, volgens mij leveren de meesten dit er wel bij inmiddels maar compleet is ie wel.

Airflow

spacer.png

Hier zie je een afbeelding van de airflowgaten en het builddeck. Het builddeck is een soort van ‘schoteltje’ waarbij de airflow van de 2

zijkanten in de tank komt en via de onderkant en zijkant op de coil komt.

De airflowgaten zijn voldoende groot om een goede airflow te verkrijgen en doordat er veel lucht via de onderkant van de coil komt,

is de smaakbeleving ook weer erg goed.
Naast de airflow zie je de 4 openingen voor de 2 coils, het is een dual coil builddeck.

Voldoende ruim om grote coils in op te bouwen. Kleinere coils zijn wat lastiger omdat deze ‘uit elkaar getrokken’ worden door het brede builddeck.

Aan de 2 buitenzijde 2 enorme wick-kanalen. Deze zijn echt groot en je moet dus niet teveel van je wick afhalen om lekken te voorkomen!

Vulpoort

spacer.png

Op deze foto zie je een ander nieuw iets van de tank. De vulpoort. Bij de V3 moest dit aan de bovenkant gevuld worden.

Nu zit er een vulgat aan de zijkant waar je precies een naald of een vulflesje op kan plaatsen.

Ik zag in verschillende reviews dat er vulproblemen waren maar wanneer je je flesje er in een hoek van 90 graden opzet en drukt lekt ie echt niet.

Ik heb er tot nog toe geen enkele lekkage mee gehad. Had dit anders gekund?

Ja, wanneer de wick-kanalen iets kleiner waren gemaakt had volgens mij de vulpoort ook prima bovenop gekund.

Schuin daarboven zie je de schroeven voor de coils, zowel geschikt voor een kruiskop als een platte schroevendraaier.

De schroeven zijn goed strak te draaien en de coils zitten goed vast.

Verder kijk je in het airflowkanaal en zie je dat de lucht direct naar binnen kan schieten op de coils.

Topcap

spacer.png

Ik heb gekozen voor de mat-zwarte versie. Het design is superstrak en er zit een 810 driptip op.

Hoe de tank eruit ziet is persoonlijk maar ik vind de kleur en de minimalistische opbouw erg mooi en sjiek.

De draai-ringen om de tank open te kunnen maken, zijn voorzien van een ribbel waardoor je de tank makkelijk

uit elkaar kan draaien om hem schoon te maken. Dit is echt makkelijker dan bij de V3. 

Onderzijde

spacer.png

Weinig over te zeggen maar de pin kan verwisseld worden voor een squonk en is verstelbaar.

Verder zit er een O-ring onderin zodat er geen liquid in de mod kan lopen.

Hieronder zie je de 2 broertjes naast elkaar. De V3 naast de V4.

De V4 is iets breder en hierdoor (en dat vind ik persoonlijk echt een verbetering) 5ml inhoud ipv 4 ml bij de V3.

Verder vind ik de matzwarte uitvoering mooier dan de iets glanzender V3 versie.

spacer.png

Bakkers klaar? Bouwen maar!

spacer.png spacer.png

Bovenstaand de opbouw van de tank met 2 coils (3mm diameter).

Het is wat lastiger te zien maar de pootjes van de coils worden iets uit elkaar getrokken om goed tussen de openingen te passen.

Voor de bredere coils geen probleem maar voor wie een kleinere coil gebruikt kan dit wel een dingetje zijn.

Op de 2e foto zie je dat de coils iets ‘in’ het builddeck vallen.

Hierdoor valt de lucht van de zijkant goed op de coils en is de coil wat beschermd tov de topcap.

Bij de V3 zat de topcap veel strakker, hierdoor trok je harder aan de topcap om deze eraf te halen.

Het kwam bij mij wel eens voor dat ik dan tegen de coils aanstootte waardoor de coil verschoof.

Bij de V4 is dit verbeterd door de coil meer ‘in’ het builddeck te plaatsen en de topcap gaat er veel makkelijker af.

Op de onderste foto zie de coils mooi opgloeien en zie je dat de lucht en volop van de onderkant op de coil kan knallen voor

een enorme smaaksensatie en dampproductie.

spacer.png

Aan de onderzijde van het builddeck, daar waar de wick in de tank komt, is het verstandig de wick nog wat open te maken.

Zoals je ziet op onderstaande foto kan je de wicks iets losmaken. 

Je ziet hier dat de coil heel iets in de tank hangt en zo voldoende liquid kan opnemen.

spacer.png

Hieronder de afbeelding van de wick door de coil. De wick is losgemaakt maar je ziet toch nog wel wat ruimte in het wickkanaal.

Teveel de wick losmaken kan leiden tot lekkage aan de zijkant of door de driptip.

spacer.png   spacer.png

De airflow kan je regelen door aan de topcap te draaien. Ik heb deze vol openstaan omdat ik de airflow lager vind dan bij de V3.

Ondanks de enorme airflow krijg je toch een beetje een gesloten airflow doordat de coils wat lager op de luchtkanalen zitten

en de wick ook iets de airflow afsluit. Door de V3 kon je echt ‘ademen’, de V4 heeft echt een ‘zwaardere trek’.

spacer.png   spacer.png

Nog steeds meer dan voldoende maar je merkt hier wel echt een verschil. Persoonlijk vind ik de smaak ten goede komen!

Als laatste dan nog wat afbeeldingen met de V4 op de Gen X mod. Je ziet de tank, omdat ie 25.5mm breed is, heel iets overhangen.

spacer.png   spacer.png

Conclusie:

Heeft Vandy Vape met deze tank een verbetering doorgevoerd?

Ik begin met de voordelen:

-        5ml inhoud tegenover 4ml van de V3.

-        Smaak is iets beter dan de V3, dit komt door de verbeterde luchtintake onder de coils én de iets zwaardere trek tov de V3

-        Dampproductie is, net als de V3, enorm. Hier blaas je enorme wolken mee!

-        Optisch -maar dit is persoonlijk- vind ik hem erg mooi door zijn matzwarte kleur

-        Zeer simpele opbouw van de coils, mede door de coiling-tool die meegeleverd wordt.

Zijn er nadelen?

-        Vulpoort is een nadeel én een voordeel. Toch had ik een vulpoort bovenin makkelijker gevonden. Net als bij de V3.

-        Ik ben een DL vaper, je moet harder ‘trekken’ met deze tank. Dit valt echt op tov de V3.

-        De tank is minder geschikt voor minder brede coils (én alleen voor dual coil). De coilpootjes moet je dan te ver uit elkaar trekken.

Al met al vind ik de V4 deels een verbetering tov de V3, maar een aanrader is het zeker! De smaak, looks,

dampproductie maken deze tank een echter topper!

Heb je op- of aanmerkingen over deze review dan lees ik deze graag! Ben benieuwd naar de reactie(s)!

Edited by Tamara
Verwijzing verwijderd, zie eerdere mailconversatie
  • Like 6