Jump to content

Wie dampt aromaloos?

Overstapper
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag,

Roken deed ik eigenlijk nooit voor de smaak, sterker nog, ik moest er altijd wel iets bij drinken om de vieze smaak en droge gevoel in de mond weg te spoelen. Daarom zou ik denken dat aroma's voor mij niet echt nodig zullen zijn. Wie hier heeft ervaring met aromaloze liquids? Ik vraag me eigelijk vooral af wat de smaak van puur PG/VG met nicotine is, en of een aroma misschien stiekem ook niet gebruikt wordt om een vieze smaak hiervan te verbloemen?

In mijn dagelijkse pod systeem damp ik al dik twee jaar zonder aroma. Gewoon VG/PG, de VG maakt de liquid een heel klein beetje zoet. Was er zo aan gewend. In mijn DL setups kan het niet zoet genoeg zijn.

• Like 1

Ik ga het eens bestellen om het te testen, dat is toch de enigste manier! Ik begreep wel ergens dat niet elke verdamper geschikt is voor 100% VG?

Op zich zou het dampen zonder nicotine / smaak nog een vervanging kunnen zijn de de rook gewoonte toch? Dat is immers ook een groot onderdeel van de verslaving.

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten

100% VG dampen gaat je niet lukken. VG is stroperig van zichzelf waardoor je coils snel verbranden. PG is net water dus dat verdunt de boel lekker.

Mocht je enkel VG willen dampen dan kun je dit mixen met bijvoorbeeld 18% gedemineraliseerd water.

Waarom wil je alleen VG dampen?

@Cumulus

Kun je er dan vanuit gaan dat iets wat als 100% VG wordt aangeboden dan al verdund is met water? Want ze worden wel aangeboden als 100% VG.

Ik heb toch het idee dat VG iets veiliger is, gezien het een natuurproduct is

BTW, dit topic hoort eigelijk onder "liquids", niet DIY e-liquids

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

100% vg is 100% toch ?!

Vaak word full vg aangeboden welke meestal dus 85% vg is verdund met water.

Of vg veiliger is als pg heb ik nooit iets over gevonden maar pg word al zolang gebruikt , zelfs in ziekenhuizen om de lucht te ontsmetten.

@Overstapper Het liquid topic is voor kant en klare liquids. Die zijn er bij mijn weten niet zonder aroma dus je zal grondstoffen (VG, PG, nicotine), al dan niet zelf gemixt, dampen. Het topic staat dus in de juiste rubriek 

Dat een product natuurlijk is betekent niet dat het dus veiliger is. Er zijn heel veel natuurlijke stoffen die giftig zijn, soms afhankelijk van hoe je het gebruikt. Daarbij heb je bij natuurlijk gewonnen/geëxtraheerde stoffen meer kans op vervuiling dan bij chemisch gefabriceerde stoffen 

29 minutes ago, Tamara said:

@Overstapper Het liquid topic is voor kant en klare liquids. Die zijn er bij mijn weten niet zonder aroma dus je zal grondstoffen (VG, PG, nicotine), al dan niet zelf gemixt, dampen. Het topic staat dus in de juiste rubriek

Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen, maar ik kom online gewoon "kant en klare" smaakloze liquids tegen, bijvoorbeeld van Greenstar, 100% VG smaakloos. Ik stond op het punt een 70/30 QPharm base te bestellen, met 12 en 6 mg nicotine. Kun je base direct vapen? Of moet dit nog verdund worden i.v.m het ontbrekende aroma oid?

@Overstapper Dat een product natuurlijk is betekent niet dat het dus veiliger is. Er zijn heel veel natuurlijke stoffen die giftig zijn, soms afhankelijk van hoe je het gebruikt.

Dat punt haalde ik ook al aan in een ander topic idd. Natuurlijk is lang niet altijd veilig, haha. Toch schijnen er eerder allergische reacties op te treden bij PG dan bij VG, vandaar.

@Overstapper Daarbij heb je bij natuurlijk gewonnen/geëxtraheerde stoffen meer kans op vervuiling dan bij chemisch gefabriceerde stoffen 

Dat is zeker een goed argument. Het zelfde argument werd aangehaald in een aflevering Keuringsdienst van waren over Clean labeling, waar chemische e-nummers vervangen worden door natuurlijke extracties van dezelfde stoffen om de ingredientenlijst een gezonder image te geven.

Edited by Overstapper

Je mag hier links plaatsen, dat is geen probleem. Ik had nog nooit gehoord van slimme jongens die base verkopen als smaakloze liquid maar ik zie dat ze er bij Greenstar inderdaad €2,95 voor durven vragen 😲 :stom Ik hoop dat je slimmer bent dan dat en gewoon base gaat dampen. En nee, die hoef je niet te vermengen als de nicotinesterkte en verhouding PG/VG al zijn zoals je ze hebben wilt

Er treden ook allergische reacties op bij pinda’s, wol, tomaten etc, etc. Het klopt dat bij PG vaker sprake is van allergie dan bij VG maar ik zou dat niet linken aan natuurlijk vs chemisch

• Like 1

Dat is het laatste wat ik deed, i zat achter de PC en vroeg aan mijzelf wat ik eraan vond, mijn antwoord was; "niets bleeeh" waarom doe je het dan nog? Geen idee was het antwoord. Stop er dan mee en zo geschiede en dat is al weer een lange tijd geleden en nooit geen behoeft meer gehad, dus as op als je niet wilt stoppen met dampen.