Jump to content

Na overstap ook stoppen met dampen, welke "techniek"?

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik ben sinds 2 dagen helemaal overgestapt, met als doel uiteindelijk helemaal te stoppen.

In eerste instantie had ik het idee om de sigaret momentjes aan te houden, en naar buiten te blijven gaan om te vapen. Het idee daarvan was dat ik niet meer zou gaan vapen dan dat ik eerst rookte.

Echter bedenk ik me nu dat het hele naar buiten gaan, even zitten met een kopje koffie, etc, juist onderdeel is van de verslaving van het roken. Dus wellicht is het een beter idee om gewoon af en toe binnen een hijsje te nemen voor de nicotine, en er geen ritueel meer aan vast te hangen.

Nadeel is nog steeds dat de handeling natuurlijk ook verslavend blijft. Moeilijke kwestie.

Wellicht is hier onderzoek naar gedaan, of hebben jullie hier ervaring mee?

Ik ben benieuwd

Er is altijd wel een vorm van verslaving.
Het bakkie pleur, of het glaasje cola.
Mensen zijn gewoontedieren en genieten van bepaalde momenten.
Dampje op de plee, of in de auto zou je worst moeten wezen.
Ook een smaakje aan je sap kan heerlijk zijn, maar houd je wel van die peuken af.
het begint een beetje op neurotisch gedrag te lijken, waar je nu mee bezig bent.
Geniet op je eigen manier, en doe alles om van die rotpeuken af te blijven.

Neem alle tijd om te wennen aan het dampen, zonder aan volledig stoppen te denken. Eens je volledig dampt, leef je al veel gezonder, wat het belangrijkste is. De rest komt later wel. Stoppen met dampen is zowiezo veel makkelijker dan stoppen met roken. Idem met afleren van de handelingen.

• Like 1