Jump to content

Vaporesso Target 200


tommie

Recommended Posts

Zoals ik eerder mijn reviews aangaf gebruikte ik al een tijdje de Vaporesso Gen waarbij ik in augustus overgestapt was naar de GEN X.

Samen met mijn Pyro V3 en inmiddels V4 vond ik dit een erg prettige setup.

Ondanks dat de GEN (X) wel wat aan de grote kant was, vind ik de Axon chip in deze mod erg goed.

Vooral de pulse mode vind ik echt een enorme goede update. Voor de Gen series had ik de SMOK Rigel welke dit niet heeft.

Bij wattage dampen merk je dan dat deze langer nodig heeft om een goede ‘knal’ te geven.

De Pulse setting op de Axon chip vond ik op de GEN echt goed; hij geeft hierbij om de 0.02sec een boost aan het wattage waardoor de hit en de smaak echt veel beter zijn.

 

Blij verrast was ik daarom ook dat Vaporesso onlangs een nieuwe mod met deze chipset ontwikkeld heeft, de Vaporesso Target 200.

Toen ik de afbeeldingen online (en de reviews online zag) was ik verkocht en zou dit dé update voor de GEN worden. Vele voordelen:

-        Veel kleiner

-        Dual accu

-        Licht

-        Handzamer

-        USB-C (!)

 

Ik heb de MOD bij Sourcemore besteld en binnen een kleine 2 weken was deze binnen!

Allereerst wat specificaties:
-        Dual 18650 batterijen

-        USB C opladen

-        5-220 Watt

-        Formaat: 89.6 x 42.8 x 33.7mm

-        Slechts 124gr zonder accu (met accu rond de 290gr)

-        Axon chip met FT (later meer) mode, Pulse mode en Wattage mode
 

 

 

Verpakking

Niet heel spannend maar de mod kwam volledig geseald aan en op de voorzijde zie je een productfoto en enkele specs staan, achterop de inhoud.

 

spacer.png     spacer.png

 

 

 

Inhoud verpakking

Links zie je de zijkant van de mod waarbij vooral de textuur opvalt. Deze textuur zit aan 2 zijden.

De originele GEN had ook een erg fijne structuur om vast te houden,

de GEN X was van aluminium en was veel gladder (en koud in de ochtend en winter).

Bij de Target 200 hebben ze weer iets nieuws bedacht; het is een soort van textiel structuur die erg prettig in de hand ligt.

Ik heb verschillende reviews bekeken maar Vaporesso is er niet echt duidelijk over wat het is.

Het is, als je erop drukt iets flexibel en ligt erg fijn in de hand. Het lijkt wel een soort van harde "stof" te zijn.

Uiteraard wordt er ook een USB-C kabel meegeleverd.

Onder de inhoudsfoto zie je dat er verder nog een handleiding inzit en enkele garantiekaarten verpakt in een sleeve.

 

spacer.png   spacer.png   

 

spacer.png

 

 

 

De MOD

Hier zie je de voor- en achterzijde van de Target 200.

Op de voorzijde zit, bovenin de vuurknop, welke erg sjiek is afgewerkt met een metaalkleurige rand.

Onderin een ‘gezichtje’ met de up en down knop, de menu knop en de USB-C oplaadpoort.

De achterzijde ziet er echt heel gaaf uit; je ziet dat ie iets rond afloopt (had ik al gezegd prettig in de hand liggend hierdoor) en de branding van Vaporesso.

Het frame is van metaal/aluminium (ik heb de zwarte versie besteld).

 

spacer.png    spacer.png

 

spacer.png

 

 

 

Bovenzijde

Op veel van de Chinese items die ik koop zit vaak wel iets ‘bijzonders’.

Zo ook hier bij de Target 200. De topcap -waarop een 25mm brede tank het beste past- ligt iets verhoogd op de mod.

Geen idee waarom ze dit gedaan hebben maar heb je een grotere of kleinere tank dan zal je dit wel zien.

Ik gebruik hem (tot nog toe) alleen met de Pyro V4 en deze past er echt perfect op.

Mij persoonlijk stoort het dus niet maar de ontwerpkeuze is wel bijzonder…. Oordeel zelf!

Je ziet verder de 510 connector die 'spring loaded' is. De goudkleurige contactpin beweegt dus mee met de tank die je erop zet.

Verder een foto van het schroefdraad welke prima is. Bij geen van mijn mods heb ik hier ooit problemen mee gehad.

 

spacer.png   spacer.png

 

spacer.png

 

 

 

Plaatsen accu’s en onderzijde
De Target 200 wordt gevoed door 2x een 18650 batterij welke er perfect inpassen.

Duidelijk aangegeven wat de + en de – zijde moet zijn op de klep.

Ik probeerde hier vast te leggen dat de mod echt enorm klein is.

Heel knap wat Vaporesso hier gedaan heeft; de chip en alle draden zitten ergens in de mod verstopt want er is echt heel erg weinig plek hiervoor.

De mod is echt klein. Op de foto eronder de onderzijde met branding, het klepje zit erg goed vast, je drukt de batterijen iets naar beneden en schuift het klepje zo vast.

Het klepje is bij mij nog geen enkele keer losgeschoten. Hij zit dus prima vast.

 

spacer.png    spacer.png

 

 

 

Werking mod en display

Er zijn meerdere modes waarop de mod kan werken. Deze zijn:

-       Pulse mode. Elke 0.02 seconden wordt er een puls door de coils gepushed waardoor de coils veel sneller op

         temperatuur zijn en continue een soort van extra kleine ‘hit’ krijgen. Voor mij persoonlijk dé reden om deze mod aan te schaffen (na het design).

         De Gen heeft de Axon 1 chip en deze heeft versie 2, in zoverre ik kon vinden is het enige dat in de V2 versie toegevoegd is de F(t) mode.

-       F(t) mode. Helemaal duidelijk wat dit is krijg ik niet maar het heeft ermee te maken dat de mod het voltage kan aanpassen en

         hierbij de temp gelijk probeert te houden tot een optimale temperatuur. Voor mij persoonlijk geen meerwaarde.

-       DIY mode. Hier kan Variabele Wattage, Variabele Voltage en Bypass ingesteld worden. Voor mij geen meerwaarde.

-       De mod werkt van 5 tot 220 watt en heeft geen temperatuur geregeld dampen.

 

Elke mode heeft zijn eigen kleur op het 0.96 inch display. Deze kleuren zijn -helaas- niet aan te passen.

Pulse is rood, Wattage is cyaankleurig en F(t) mode is geel op het display. Zie onderstaande foto’s met de verschillende modes.

Het display is in alle omstandigheden fel genoeg (kan niet ingesteld worden) en is buiten in fel licht ook prima af te lezen.

Het display geeft groot het ingestelde wattage weer, alsmede hoe vol de accu’s zijn, de weerstand van de coils, gebruikte voltage, puffcounter en de duur van de ‘hijs’.

De knoppen om de wattages in te stellen kunnen worden gelokt door 3x te klikken op de vuurknop.

 

spacer.png  spacer.png  spacer.png

 

 

 

Opladen met USB-C

De mod kan je zelf opladen met USB-C, al mijn andere mods hadden dit niet. Geen gedoe meer met oude USB kabels!

Op de onderste foto zie je hoe het display eruit ziet als je ‘m aan de stroom hebt hangen.

Hier geeft ie netjes het percentage aan en de tijd die het duurt om de mod volledig op te laden.

Het laden zelf gaat echt snel, veel sneller dan met micro USB.

 

spacer.png

 

 

 

Tank op mod

Op onderstaande foto’s heb ik de Pyro V4 (25mm doorsnede) op de mod staan,

dit is mijn huidige, dagelijkse setup welke érg goed bevalt.

Geen overhangende tanks zoals je ziet en de tank past perfect bij de mod. Oordeel zelf:

 

spacer.png  spacer.png

 

 

 

Vergelijkende foto’s

De mod ligt, als aangegeven, erg goed in de hand en ik vind hem verbazingwekkend klein voor een dual battery mod.

Hier zie je enkele foto’s met mijn Gen X en op de onderste foto’s naast een SMOK Rigel.

Die vond ik destijds al klein maar de Target 200 is nog iets kleiner.

 

spacer.png  spacer.png

 

spacer.png

 

 

 

Conclusie

Denk dat het al redelijk uit de review bleek maar ik vind dit echt, by far, de beste mod die ik tot nu toe gehad heb.

En ik heb in de tussentijd toch al best enkele mod’s gebruikt.

Vaporesso heeft met deze mod echt weer een heel goede versie geleverd:

Klein, USB-C, licht, sjiek, makkelijk in de menu’s, de verschillende dampmodes…..wát een beest is dit!

 

2 kleine nadeeltjes; temperatuurdampen is niet mogelijk én het platform wat er bovenop gezet is om de tank op te plaatsen.

Voor mij persoonlijk geen probleem en deze 2 nadelen wegen echt totaal niet op tegen de voordelen. Een 100% aanrader!

 

Sterker nog, ik gebruik deze mod nu enkele weken en ik heb inmiddels zijn kleine broertje (Target 80 én 100) ook besteld!

De Target 80 heeft een ingebouwde accu en de 100 één 21700 accu.

Ik zal een vergelijkende review maken van alle 3. In de reviews die ik gezien heb over deze andere zijn ze redelijk vergelijkbaar qua instellingen.

 

Vragen? Vragen! Opmerkingen? Shoot!

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

en ik maar denken dat mijn batterijen(wrap) gaar is 🤪

 

nette review en een mooie mod. 

leuk om te lezen. 

zonde van het platform, misschien hadden ze net dat beetje nodig voor de bedrading? maar dan zou ik denken, maak hem een tikje hoger dat het gelijk loopt zodat je er elke tank op kan zetten die je wil….

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat was ook mijn eerste gedachte, maak dat deck iets hoger...ik durf hem niet los te draaien of er kabels doorlopen maar gezien hoe klein alles is, zou dit best eens kunnen. Het is een puntje maar tot 25mm heb je zeker geen overhangende tank. Ding is echt een genot qua chipset!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...