Jump to content

Zoeken naar MTL, RTA... en iets met bomen en bos

LeChat
 Share

Recommended Posts

Hallo mede forummers,

Korte intro:

Sinds enkele maanden aan het dampen. Van Q16pro naar Nautilus GT kit Aspire (BVC 1,8ohm coils), en van kant en klare vloeistof naar DIY.

Ik ben dus positief getest op het dampvirus ondertussen.  :-)

Next step:

RTA tank met de volgende wensen:

• Beginners set up
  • MTL
  • Vriendelijke aanschafprijs (max. €50,-)
  • In eerste instantie wil ik pre-coiled wires aanschaffen, zelf maken is (misschien/wellicht) een volgende stap.
  • Waarom wil ik overstappen?
    • Ben tot nu toe tevreden over de smaak, maar...het kan goedkoper en wellicht beter?
    • Ik vind het leuk om te "knutselen" met mijn nieuwe hobby!

Na veel lezen (op dit forum o.a.), filmpjes kijken etc. ga ik waarschijnlijk het volgende tankje kopen:

De "Ares 2". Andere opties die ik overweeg zijn de "Vertex"van Hellvape of "Precisio Pro". (Beiden via LPV site)  Ook lees ik dat de Beserker V2 ook goed is.

Hoe meer ik lees, hoe wijzer ik word....maar ook dez te meer info ik moet verwerken waardoor ik blijf twijfelen.... Daarom ga ik in 1e instantie uit van bovenstaande.

Dus mijn verwachte setup is de Glint Box van Aspire (van mijn bestaande GT kit) met een Ares 2 tank. 

Welke vragen heb ik dan?:

• Heb ik een aardige combi voor mijn wensen?
    • Dus MTL, dampen op 50/50 pg/vg met verschillende smaken, nic 6-9mg, ik damp ongeveer 6 mg per dag.
  • Welke pre coiled wires moet ik aanschaffen?
    • Voor zover ik lees zal dit iets tussen 1.0 en 1.8ohm moeten zijn?

Dus, dan wil je het kort en bondig formuleren voor de mede forummers, en dan heb je alsnog een lap tekst, haha.

Vooral mijn laatste vragen zijn van belang, ik lees jullie reacties graag!!

Greetz,

LeChat

Edited by LeChat
spelvoutje

Welkom!

De RTA's die je beschrijft,zijn stuk voor stuk prima. Het blijft toch altijd een kwestie van voorkeur en dat betekent dan weer gewoon proberen.

Wat draad betreft, je mag uitkomen vanaf 0,8 ohm tot .... Ook dat is proberen. 27ga of 28ga, normaal draad kan je mee beginnen. En ook dat is voorkeur. Helaas is er geen pasklaar antwoord, maar dan heb je iig een richting

• 2 weeks later...

Even een korte update, en dan mag dit topic wel gesloten worden.

Allereerst dank voor jullie antwoorden. Met behulp van een privé chat met @SucksToBeDennis ben ik aardig onderweg. Ik heb een Beserker V2 (clone) besteld, en ontvangen ondertussen, waar ik nu vol op mee aan het experimenteren/dampen ben. Effe zoeken en puzzelen naar de juiste "wensen" en ik ben er klaar voor!

Weer een stapje verder dus.

Tof forum dit, met behulpzame mensen!

3 á 4 maanden geen peuk meer aangeraakt. Volgens m'n vrouw ben ik nu "nog steeds verslaafd" (dampen ipv roken), alleen noem ik het geen verslaving meer maar een hobby!

Latersssss!!

BSRKR2.jpeg

• Like 6

2 hours ago, LeChat said:

dan mag dit topic wel gesloten worden

Top dat je zo goed op weg bent (geholpen)

Dit soort topics sluiten we niet, laten we gewoon open staan voor de toekomst.