Mamboteur Posted January 3, 2022 Posted January 3, 2022 Hey hey! Ik heb mijzelf afgelopen maand getrakteerd op een cthulu aio kit. Ik ben altijd blij geweest met m'n hastur mini mtl, ik heb de laatste tijd niet heel veel dampnieuws meer gevolgd, maar toen ik zag dat de rba bij deze kit erg leek op die van de hastur mini moest-ik-em-hebben. En nu ik 'm heb, kan ik niet meer zonder. Ik ben zó over deze te spreken dat ik er het liefst ook een in mijn BB clone zou stoppen. (Op dit moment heb ik daar een steam tuners atty in zitten) Ik heb getwijfeld om cthulu te mailen, maar misschien is de tank wel niet zo bijzonder, dus ik vroeg mij af of er mensen hier bekend zijn met een atty die vergelijkbaar is met de rba op de aio kit, en die iets betaalbaarder is dan de volledige aio kit. Ik hoor 't graag 🙂 ~Mambo
Dnns84 Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 Ik heb de Cthulhu AIO ook en de RBA is idd best fijn. Zo fijn dat ik de 520rba die ik erbij gekocht heb nog niet eens geprobeerd heb 🙈 Om heel eerlijk te zijn vind ik niet verschrikkelijk veel verschil in smaak met de verschillende RBA's, ze hebben allemaal een kleine kamer met airflow onder de coil dmv verwisselbare pins, het verschil wordt em m.i. gemaakt in bouwkwaliteit en t gemak om te bouwen/wicken. Ik heb er nu 3 in gebruik (hellfire exocet v2 in de hussar bxr, bp mods insider in de BB en de cthulhu aio+rba) en 2 op de plank (cthulhu 520 en Vapesnail). Voor MTL is de Exocet 2 mijn favoriet, straightforward en met de 1mm pin is de trek perfect voor mij. Nadeel voor anderen kan zijn dat dat je alleen 1mm, 2mm en 3.3mm pins hebt, er is wel een MTL kit, maar die is overal uitverkocht wat ik heb kunnen vinden. De BP mods Pioneer insider is een budgetvriendelijke optie met veel airflow mogelijkheden en is verder heel degelijk. Vapesnail heb ik alleen DL geprobeerd en de 520 dus nog niet. Die laatste komt ook met een aardig assortiment aan airflow pins en zal ongetwijfeld ook prima zijn. 1 1
Jim Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 @Dnns84: ik ben blij dat ik je hoor zeggen dat er niet veel verschil is in smaak tussen al de rba's op de markt. Als ik dit op YouTube zeg dan schieten ze me af 😅 Een rba van 200€ of een rba van 25€, als ik ze iemand geblinddoekt zou laten testen ben ik 99% zeker dat de meeste mensen het verschil niet kunnen proeven... Bijna allemaal hebben ze hetzelfde principe, heel kleine kamer en airflow pin recht onder de coil. Zelfs in mijn video tussen de Rammod Ovis en Mobb mini blijven mensen beweren dat de Mobb "far superior" is op gebied van smaak, terwijl alle stukken van deze rba gewoon onderling uitwisselbaar zijn dus ook identiek op alle gebied 🤷♂️ 5
Dnns84 Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 @Jim Weet jij toevallig waar de Ovis gemaakt wordt? Het is zo identiek aan de Mobb dat het me niet verbaast als t uit dezelfde workshop komt. Maakt Hussar niet de Monarchy producten? En ik weet dat Hussar ook de Nisshoku van Real mods heeft gemaakt, dus de banden met Spanje zijn er. Misschien delen ze op deze manier wat overhead kosten.
Jim Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 @Dnns84: nee geen idee waar de Ovis gemaakt wordt, bij die kleinere modders heb je meestal het raden naar waar het gemaakt is. Maar er zijn de laatste tijd veel Spaanse modders die met Boro spullen op de markt komen, ofwel is er in Spanje ergens een grote workshop waar ze al die spullen maken ofwel komt het uit het buitenland (al dan niet Azië) Protocol Atom, Psychomod Hammer, Toro Mods T-bridge zijn allemaal RBA's die uit Spanje komen de laatste maanden. Dat ze het outsourcen is logisch, al die kleine modders gaan geen CNC machines van een paar ton in hun schuur hebben staan. Dat Hussar ook voor andere modders werkt lijkt me ook aannemelijk, denk niet dat Hussar zoveel producten maakt dat ze een heuse crew en meerdere CNC's dagelijks kunnen laten draaien als je de pics in hun FB group ziet. @Mamboteur: sorry dat ik je topic hier even verstoor. Om op je vraag te komen, een RBA of volledige tank kit zoals de BP mods insider is echt wel een leuke kit voor de lage prijs. 1 1
Mamboteur Posted January 4, 2022 Author Posted January 4, 2022 (edited) Hee allemaal bedankt voor de reacties! Ga vooral los over atty's, grappig man 🙂 Haal hier goeie info uit, kleine atty's met airflowpins, noted, ik ga vanavond even langs de atty's om een keuze te maken! Thanks! -edit Ik heb gisteren ook al een exocetje besteld, tnx ben benieuwd! Edited January 4, 2022 by Mamboteur Aanvulling 1
Mamboteur Posted January 13, 2022 Author Posted January 13, 2022 Exocet (clone) heb ik inmiddels binnen. Net gebouwd, ben voor de zekerheid voor een iets grotere inw diameter gegaan voor de coil, tnx voor alle suggesties. Misschien schaf ik komende weken nog wel een atomiser aan! Mambo 2
Recommended Posts