SCi Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 Eindelijk weekend ! Tijd voor een nieuw proefje 🙂  Franeker  20ml base ( 75/25 vg/pg met 3mg nic ) + 1ml tfa- apple pie 1ml flavormonks - divine custard  Heeft iets meer dan een maand kunnen steepen.  De geur van dit kleurloze sapje is nogal vaag ; er zit iets zurigs in maar ik meen ook vanille op te vangen.  Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,55 ohm op 24 watt.  De smaak is vrij "vol" en zacht , heerlijk soepel. Ik krijg een echte bakery 'vibe' maar waarom is lastig uit te leggen. Er zit echt iets romigs in met in de achtergrond een fruitig zuurtje. Toch kan ik de appel niet herkennen als zodanig. Er zitten laagjes in maar het is wat lastig te plaatsen allemaal.  Meer vermogen blijkt de oplossing 😉  Bij 28 watt kan ik er echt iets uithalen wat op appeltaart lijkt. De appel is wat zurig , ik vang een hintje kaneel op in de verte en zelfs iets taartbodem. Zo nu en dan zit er nog wel iets van vanille en room in maar die moet nogal 'werken' om door de appeltaart heen te komen. Toch is het geheel wel erg smakelijk te noemen.  Ik had gehoopt op een fraai samenspel tussen de appeltaart en de custard maar dat komt er toch niet lekker uit. Er is duidelijk finetuning nodig ; met name de custard kan wel iets meer hebben vermoed ik. Heeft absoluut potentieel ! 🙂  1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts