Jump to content

21700 batterij in Nitecore Intellicharger i4 (oud model)

mrlounge

Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met opladen van een 21700 in de oude versie van de i4? Ik weet dat bij de nwe versie van de i4 dit kan, maar bij de oude versie staat het formaat niet bij de lijst van baterijen die passen. Ik dacht ooit eens te hebben gelezen dat er nog geen 21700 baterijen waren toen dit model in de handel kwam, maar dat het net aan zou moeten passen, maar kan het nergens meer teruglezen. Wie kan me helpen met het antwoord??

Verstuurd vanaf mijn SM-G780F met Tapatalk

Heb ze (nog) niet in huis, zou t jammer vinden als ik ze bestel en ze niet zouden passen in mn oplader. Ik gebruik nu 18650 met adapter in mn vandy vape pulse en overweeg dus grotere batterij die langer meegaat als de 18650.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780F met Tapatalk

@mrloungetheoretisch gezien moet deze oplader gewoon 20700 of 21700 kunnen opladen. 
als je de pin ver genoeg naar achter kunt trekken dat de ruimte minimaal 72mm is dan kan ie kwa hoogte erin.

de breedte is een beetje afhankelijk van de rondingen die in de lader gemaakt zijn.als er bijvoorbeeld wel een 26650 in kan is de breedte ook geen probleem

Edited by Maurice1974
  • Like 1

Top, bedankt voor de reacties, ik had de kwestie ook al voorgelegd aan Nkon en zij gaven aan dat t ook zou moeten lukken, dus dat is goed nieuws! Denk dat een VTC6A 4000mah/40a best een verschil gaat maken qua batterijduur in mn vandy vape pulse, waarin ik nu nog 18650 3000/30 met adapter gebruik, aangezien ik op max 40watt damp, of denken jullie dat t weinig uitmaakt???