Jump to content

Help wat een keuze !!.. iets van bomen en bos…


Joosten

Recommended Posts

Hallo

ik zou graag wat hulp hebben van ervaringsdeskundige.

 

ik ben een best zware roker met 3 pakken halfzwaar sjag 50g per week . 
 

ben al lang aan het nadenken over een e-sigaret vandaag al flink gezocht ook hier op het forum maar zie door de bomen het bos niet meer .

 

ik heb ooit vaker een joytech sigaret gehad maar dat is al heeel lang geleden . Hiermee ben ik toen een jaar gestopt geweest met echt roken .

destijds was het wel dat de batterij heel snel leeg was en de smaken begonnen te vervelen , ook had ik wat last van m’n keel .Denk dat deze ook niet te vergelijken is met wat er nu te koop is.

 

ik ben nu op zoek naar een damper

die het dichtst bij een echte sigaret uit komt en uiteindelijk misschien wel de overstap om te stoppen maar daar denk ik nu nog niet aan .

 

Wat ik nog niet helemaal snap zijn de termen PODS en MODS 

een pod kan je ook vullen zag ik , maar hoe lang doe je er dan mee ?


Belangrijk vind ik 

-de batterij of accu moet lang mee gaan , minstens een dag .

-een beetje het gevoel van ècht roken hebben ,is de MTL daar het beste voor ?

-zijn er ook die mtl èn DL beide kunnen ?

- ik hou ook wel van gadgets en mag er wel leuk uit zien

- de opening van het inhaleren ( of hoe zeg ik het .. verstelbaar is misschien handig ?

-verbruiksartikelen niet te duur , bij de Joytech die ik had moest is nogal vaak de atomizer vervangen en die waren toen best duur .

 

Ik kwam al tegen 

-vaporesso target pm80

-voopoo drag X 

-smok 

en nog veel meer maar deze lijken me wel cool . 

 

en welke vloeistof zou het best passen bij de smaak van echt roken ? 

welke winkel raden jullie aan ? 
 

sorry voor al mijn vragen maar ik zoek wat dat betreft het allemaal precies uit .

 

ik wil geen vaper die na een maand al begint te vervelen , liever wat meer uitgeven voor een goede .
 

Alvast bedankt 🙏 

Edited by Joosten
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat een MTL tank het best geschikt is, als je de rooktrek wil benaderen.
Een Nautilus GT, is wat dat betreft een prima tank.
De coils gaan 2 a 3 weken mee, bij een tabak gerelateerde liquid.
Als de batterijduur belangrijk is, neem je sowieso een mod met 2 accu's.
Een Geekvape Aegis L200 is dan bijvoorbeeld een prima mod.
Mooie bouw, stof en waterdicht, en kan een stootje verdragen.
Een mod is niet meer dan een accudrager met instelmogelijkheden.
Denk ook aan een nette lader en 4 accu's.(2 reserve)

 

Wil je DL en MTL, zou ik gewoon aparte tanks kopen.
Welke vloeistof?
Wij van WC-eend maken natuurlijk zelf de lekkerste liquid, die roken benadert.
Maar zonder gekheid, het is een kwestie van proberen.
Winkels heb ik niet zo veel mee, tenzij je vooraf goed geïnformeerd bent, en weet wat je wil.
Mocht je toevallig in de buurt van Eindhoven/Brabant wonen, ben je welkom om bij een bak koffie vanalles uit te proberen. 

Wat betreft 3 pakken shag per week ben je nog een medium roker.
Ik zat op een pak shag per dag, en binnen 30 minuten op NUL.
En dit was 8 jaar en 8 maanden geleden, met het toenmalige spul.
Met de huidige middelen, is het vele malen makkelijker.
Laat je niet gek maken door 1000en smaken liquid, en 100en mods en tanks.
Probeer wat bij jou past, en bepaal je eigen keus.
Proberen doet begeren 😉

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Cyber_Huub
bedankt voor de uitgebreide uitleg , er is weer wat meer helder geworden. 
Ik was nog wat aan het zoeken en kwam een shop tegen hier in de buurt (Mill) misschien moet ik daar gewoon eens binnen stappen , staat ook dat je mag proberen. 
ik vind het zoeizo lastig dat er geen afbeeldingen bij staan in de webshops .

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

@Maurice1974 Nou , ik dacht waarom rij ik er niet meteen heen , inderdaad aardige mensen en meteen advies van een klant die ook binnen was heb ik om te starten de vapito Cosmo plus gekocht met wat smaakjes . !

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Joostenik ben sinds 3 dagen gestopt met roken (straffe roker ook) met de Justfog Q16 Pro, een echt beginnerssetje, maar komt voor mij voor 80% overeen met gewoon roken. 

Ik heb geprobeerd langzaam over te schakelen naar vapen maar dat werkte voor mij niet, ik werd er totaal gestressed van. 

Dus 3 dagen geleden radicaal gestopt en gaan vapen.

En het gaat fantastisch!

Ik ben benieuwd hoe je Vapito bevalt en of stoppen met roken lukt, heel veel succes! 🌟

Link to comment
Share on other sites

@Maurice1974

Dankjewel, 

ik denk dat ik me ook eens moet verdiepen in wat voor weerstand coil , er zaten er 2 bij met verschillende weerstanden , geloof 0,7 en 1,6 

de 0,7 zit er nu in .

als ik de andere wil proberen, is het dan mogelijk om de gebruikte nog te gebruiken naderhand? 
 

in ieder geval bevalt hij nu al heel goed , had niet verwacht dat het zo dicht bij de echte rookervaring kwam . Heb 3 verschillende smaken , allemaal wel die het dichts bij sjag komen , alle 6mg , maar denk dat ik toch nog eens verder zoek naar andere smaken .

@Cinn

Dank Je wel voor je reactie, en knap hoor ! Ik hoop dat het mij ook gaat lukken . Rook al vanaf m’n 15e en ben volgende week 42 dus das al een tijdje . 
zet hem op en veel succes ook !

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten
Link to comment
Share on other sites

@Joostende oude coil kun je gerust even bewaren om later te hergebruiken.

de 1,6 coil is een echte mtl coil welke ik zelf vrij strak vind. Maar dat is natuurlijk een kwestie van proberen welke jij prettig vind.

de 6mg is voor de 0,7 ohm coil wel prima denk ik, bij de 1,6 ohm coil kan het zijn dat de 6mg niet je nicotine behoefte bevredigd.

 

Edited by Maurice1974
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Je gaf aan "ik wil geen vaper die na een maand al begint te vervelen , liever wat meer uitgeven voor een goede ."
Met wat je eerst aangaf, vrees ik dat de Vaptio tekort gaat schieten.
Hij lijkt sterk op een Q16, en is niet meer dan een starter.
Waarschijnlijk ga je op termijn nogmaals in de buidel tasten.
 

Link to comment
Share on other sites

@Cyber_Huubik ben het wel met je eens dat het een beginnersset is. Maar een vergelijk met de q16 vind ik wel ver gaan.

de cosmo plus heeft de tc,bypass,wattage,voltage functies waardoor er al veel meer instellingen mogelijk zijn dan een q16 met alleen voltage.

tevens zijn de coils ook vele malen beter hier zitten nautilus coils in ipv die inimini justfog coils.

maar het is idd een simpel setje.
Als 2de set kan hij natuurlijk altijd weer een geavanceerder apparaar kopen, deze moet er sowiezo komen om constant te kunnen blijven dampen, de batterij gaat tenslotte een keer leeg

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Cyber_Huub said:

Je gaf aan "ik wil geen vaper die na een maand al begint te vervelen , liever wat meer uitgeven voor een goede ."
Met wat je eerst aangaf, vrees ik dat de Vaptio tekort gaat schieten.
Hij lijkt sterk op een Q16, en is niet meer dan een starter.
Waarschijnlijk ga je op termijn nogmaals in de buidel tasten.
 

8 hours ago, Cyber_Huub said:
 
8 hours ago, Cyber_Huub said:

Ik denk ook zeker wel dat er over een tijdje een andere moet kopen , heb het er over gehad met de verkoper en een klant die er was , ze raadde me aan om hiermee te beginnen zodat ik het alvast wat leerde .
En ik denk eigenlijk dat ze wel gelijk hebben , want met deze op de goede instellingen komen ben ik denk ik ook wel nog even mee bezig , het voltage en wattage afstellen , welke Coils , en welk smaakje dat zijn voorlopig denk ik even genoeg instellingen . 
Sorry, ik zit ook nog even te vechten met een reply plaatsen hier op het forum, ben niet zo’n computer held 🙈

 

Edited by Joosten
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Maurice1974 said:

@Cyber_Huubik ben het wel met je eens dat het een beginnersset is. Maar een vergelijk met de q16 vind ik wel ver gaan.

de cosmo plus heeft de tc,bypass,wattage,voltage functies waardoor er al veel meer instellingen mogelijk zijn dan een q16 met alleen voltage.

tevens zijn de coils ook vele malen beter hier zitten nautilus coils in ipv die inimini justfog coils.

maar het is idd een simpel setje.
Als 2de set kan hij natuurlijk altijd weer een geavanceerder apparaar kopen, deze moet er sowiezo komen om constant te kunnen blijven dampen, de batterij gaat tenslotte een keer leeg

 


dat is ook wat een klant zei die daar  was en de verkoper ,  je gaat toch nog wel een keer een andere kopen , beter dan vast de beginselen leren met een makkelijker apparaat ,en ik moet zeggen dat dat al genoeg is om het voltage en wattage in te stellen ,en de lucht opening ., ik weet niet wanneer ik daar uit ben ., en dan ook nog verschil in coils wat ik uit moet zoeken . 
heb de voltage en wattage een eindje naar beneden gezet vandaag want had wat last van vieze of verbrande smaak , dat is nu weer weg .

Vroeg me al af wat de bypass mode was , stelt hij dan automatisch af ? 

mmaar ach , mijn eerste indruk is zeer positief, heb ook nog gewone sjag liggen en die heb ik vandaag 2x gedraaid maar vind de vapito nu al lekkerder dus daar ben ik heel blij mee . Wel wat last van dat ik uit automatisme sjag wil draaien.

het valt wel op dat ik de hele dag aan dat ding aan t lurken ben , de tank nogal vaak bijgevuld moet worden en ik het niet haal met 1x per dag aan de lader , eigenlijk is het wat te gemakkelijk om m te pakken . 

Link to comment
Share on other sites

@Joostenbypass is een stand waardoor het vermogen van je batterij rechtstreeks naar de coil gaat.

Het is dan eigenlijk een mechanische mod maar dan met een stukje veiligheid ingebouwd.

het wattage wat de coil kan hebben staat ook op de coil. Heb je eenmaal een verbrande smaak dan is de coil eigenlijk afgeschreven, dit komt nooit meer helemaal goed. 
dat je wat vaker moet vullen dat is normaal. De 0,7 ohm coil verdampt meer vloeistof dan een 1,6ohm coil.

hetzelfe geld voor de accu. De 0,7 heeft meer stroom nodig dan de 1,6
als het je alleen om het draaien gaat is het toch geen probleem, lekker draaien en dan je damper pakken.

vloeitje weer losmaken en terug het pakje in, zo doe je ook nog eens lang met een pakje shag.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Maurice1974 said:

@Joostenbypass is een stand waardoor het vermogen van je batterij rechtstreeks naar de coil gaat.

Het is dan eigenlijk een mechanische mod maar dan met een stukje veiligheid ingebouwd.

het wattage wat de coil kan hebben staat ook op de coil. Heb je eenmaal een verbrande smaak dan is de coil eigenlijk afgeschreven, dit komt nooit meer helemaal goed. 
dat je wat vaker moet vullen dat is normaal. De 0,7 ohm coil verdampt meer vloeistof dan een 1,6ohm coil.

hetzelfe geld voor de accu. De 0,7 heeft meer stroom nodig dan de 1,6
als het je alleen om het draaien gaat is het toch geen probleem, lekker draaien en dan je damper pakken.

vloeitje weer losmaken en terug het pakje in, zo doe je ook nog eens lang met een pakje shag.

Super ! Weer wat geleerd 👍🏻

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...