Jump to content

Oplaadvraagjes S tube mod met 18650 batterij

Cinn

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels een S tube mod van Digiflavor gekocht 😊

Maar daar gaat dus een losse 18650 3000 mHa batterij in, die je vervolgens met een usb c kabel oplaad (dus geen aparte oplader ofzo).

Nou lees ik hier op verschillende plekken dat die losse batterijen niet zomaar alle beveiligingen hebben dus dat je daar wel voorzichtig mee om moet gaan. 

Ik heb dus wat vragen

- wat zijn absolute don'ts?

- bij de batterij zat een bewaardoosje, waarvoor is dat? Gaan ze snel lekken ofzo?

- mag ik de mod met de batterij erin opladen met de lader van mn mobiel? (In het boekje staat dat ik '2A' moet opladen)

Ik leer graag wat wel en wat niet met zo'n losse batterij, is nieuw terrein voor mij, tnx!

Edited by Cinn

Het doosje dient ervoor om je accu veilig te bewaren.
Er zijn ongelukken gebeurd, door een losse accu die door sleutels kortsluiting krijgt.
Op de mod laden heeft ook risico's.
Minder adequaat laden, maar ook kans op beschadigen van het USB poortje.

• Like 1

Het is inderdaad het beste voor de batterijen om deze in een goede externe laden te laden.

Bij uitzondering, b.v. tijdens een dagje van huis kun je de USB aansluiting natuurlijk best een keertje gebruiken.

• Like 1

@Cinn 2a opladen moet niet maar kan, al is langzamer opladen beter voor de batterij.

een losse oplader is beter, hierdoor wordt de batterij beter ( constanter ) opgeladen en je kunt bij de betere laders de kwaliteit van de batterij zien. 

iedere 18650 flat top batterij kan erin. Dit hoeft niet persee een 3000mah te zijn. Het gaat er meer om dat je een batterij hebt welke een hoge ontlading aan kan. Hg2,vtc5,vtc6,25r,hb6 enz enz

Het doosje is puur om te bewaren, kortsluiting bij een 18650 wil je echt niet.

je hoort wel eens verhalen van ploffende batterijen, dit gebeurt alleen bij onzorgvuldigheid.

los in de broekzak met sleutels erbij. Een mechmod die niet gelockt is. De ontlading gaat dan zo snel en daar kunnen ze niet tegen.

een samsung 30Q kan bijvoorbeeld een ontlading van 15 ampere aan, een sony vtc6 30 ampere

• Like 1