Jump to content

Verminderen in nicotine

Recommended Posts

Hi,

Ik damp nu voor 's ochtends voor werk en 's avonds op 6 mg en voor in m'n pauzes op werk damp ik een liquid op 35 mg nic salt maar ik heb shortfills die ik wil gaan gebruiken waar ik 3 of 6 mg nicotine shortfills van kan maken.

Hoe zijn jullie gaan minderen in nicotine om uiteindelijk de hele dag bijvoorbeeld 3 of 6 mg kan dampen?

@Stikkie

Mwoah..... 'Dat is inderdaad de manier waarop het zou kunnen werken. Maar bij mij werkte dat in realiteit niet.

Om het heel simpel uit te leggen; van 6mg/ml naar 3mg/ml. Voorheen verbruikte ik 5ml per dag, nu 10ml per dag (in-the-end dus evenveel nic).
Uiteindelijke resultaat; mijn percentage per ml is wel leuk naar beneden gegaan, maar het verbruik is verdubbeld. Dus alleen maar verlies...... want meer PG/VG/Aroma's.

Dus neen; afbouwen van mg/ml is niet een simpele oplossing om nicotine af te bouwen.

Dat kost heeel veel tijd. Ik ben nu na 5 jaar van 9mg/ml terug op 3mg/ml, maar eigenlijk qua verbruik denk ik pas op 30% lager te zitten per dag.

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten

@Lessram wat je beschrijft, kan inderdaad. Maar ben je niet van MTL naar DL gegaan ?

18mg was bij MTL en inderdaad maar 3-4 ml per dag. toen meer DL gaan dampen met 6 mg en zat ik op 20-25 ml per dag. Nu nog steeds op 20-25 ml, maar wel met 2 mg. Zelfs als ik af en toe MTL damp, dan nog steeds op 2 mg. Op zich heb ik volgens mij de nicotine niet echt meer nodig, maar gaat het meer om de handeling en de smaak.

Jarenlang 30 Cameltjes per dag, daarna in 1 x zonder terugval op dampen over gestapt.

MTL 24 > 18 > 15 > 12 > 9 > 3

DL 3 > 1,5 > 3 > 0

Dit in een verloop vanaf 2013 tot nu

Nu

90% MTL (minifit en Orion DNA go) 3 mg/ml

10% DL (Mech of DNA) 0 mg/ml

Ik kan makkelijk zonder maar het is gewoon lekker, dus....

• Like 1

Ja mijn probleem is eigenlijk de dagen dat ik werk dat ik dan net niet genoeg heb aan alleen 6 mg door mijn pauzes. Ik heb vorige week zo'n 3 a 4 dagen alleen 6 mg gedampt op DL maar dan merk ik toch dat op de dagen dat ik werk dat t overdag net te weinig is maar ja met shortfills kom ik niet hoger dan dat haha

• 4 months later...

Ik heb een vraagje. Sinds gister begonnen met dampen dus een beginneling. Ben altijd een stevige roker geweest ong pakje van 25 per dag. Nu begonnen met de 18mg dampen. Hoeveel trekjes is dan 1 sigaret? Op 1 of andere manier ben ik dan toch bang dat ik teveel binnen krijg ofzo haha.

Je dampt vanzelf naar behoefte.Als je teveel nic. nuttigt damp je vanzelf wel minder.Ik begon ook met 18mg (MTL wel te verstaan.)Nu damp ik 1.5mg en soms 3mg,(in een DL dual coil.)Kijk eens naar de docu-¨you don´t know nicotine¨

Part 1

Part 2

• Like 1
  • Thanks 2

19 minutes ago, richard-V said:

Je dampt vanzelf naar behoefte.Als je teveel nic. nuttigt damp je vanzelf wel minder.Ik begon ook met 18mg (MTL wel te verstaan.)Nu damp ik 1.5mg en soms 3mg,(in een DL dual coil.)Kijk eens naar de docu-¨you don´t know nicotine¨

Part 1

Part 2

Die 18 mg waarmee jij ook begon hoeveel dampte jij ermee dan?

5ml per dag denk ik.Maar je krijgt er net zoals met teveel koffie achter elkaar genoeg van.Er kan niks gebeuren.Je zal het dampen hooguit lekker gaan vinden en sigaretten vies.En je kan na een maandje eraan gewend te zijn steeds wat zakken met nicotine.Ik heb een keer 0mg gedampt en tot mijn verbazing zonder iets ervan te merken.Nicotine heeft ook positieve kanten.Kijk de docu maar,er is niks op de tv en het regent ook nog.

Edited by richard-V