Fred1 Posted May 13 Share Posted May 13 Hallo ik heb een ether rba gekocht voor mijn dovpo heb hem nu twee keer met verschillende coil gewickt maar ik blijf een verbrande smaak houden weet iemand hoe dat kan of welke coil ik het beste kan gebruiken hier voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted May 13 Share Posted May 13 (edited) Hoi Fred, welkom! Iets meer informatie zou welkom zijn. Wat is het materiaal van de coil, is het gewoon ronddraad of een meer exotische variant, de weerstand en het gebruikte wattage? Wat een idee zou kunnen zijn, is aanstaande zondag naar de coilmiddag in Moordrecht te komen (bij mij thuis), daar is een team van ervaren mensen aanwezig die je alles kunnen leren over coilen en wicken. Lekker thuis, informeel, drankje, dampje, lachje en wat dies meer zij. Edited May 13 by TheRich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred1 Posted May 13 Author Share Posted May 13 Hallo ja had ik gezien helaas zijn er fam aangelegenheden dus zondag ga ik niet redden de coil die ik heb gebruikt zijn Alien Clapton 0.45 en quad coil 0.36 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted May 13 Share Posted May 13 En wattage? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred1 Posted May 13 Author Share Posted May 13 17 minutes ago, TheRich said: En wattage 25 watt Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted May 13 Share Posted May 13 Dat is gek.. Ik zou zelfs zeggen aan de lage kant.. Je dampt wel DL, neem ik aan? Kan je een foto maken van je coil met wick? het zou heel goed kunnen dat je teveel katoen gebruikt en dat dat de vloeistofstroom blokkeert, met als gevolg verbrande watten. Neem ons 's verder mee in je proces? je haalt ook de hotspots uit de coil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred1 Posted May 13 Author Share Posted May 13 Ja zeker heb meerdere rba,s en daar heb ik geen problemen mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice1974 Posted May 13 Share Posted May 13 @Fred1echt verbrand ziet het er niet uit, wel wat donker tussen de coil door maar het is slecht te zien op de foto. 0,36 ohm dan mag het wattage denk ik wel iets omhoog, ook goed zuigen aan dat ding zodat de coil ook goede koeling krijgt. het probllem van verbrande coils zit heel vaak in het inhaleren. Bij dl dampen moet je echt grote teugen nemen (in 1 klap je longen vol zuigen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred1 Posted May 13 Author Share Posted May 13 Oké maar het is meer een mtl/dl rba kan een klein beetje met de lucht toevoer spelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SucksToBeDennis Posted May 13 Share Posted May 13 probeer ook de coil goed boven de airflow te krijgen, op foto 1 zie ik namelijk dat het midden van de coil niet echt boven de airflow zit en zorg er ook voor dat er geen cotton boven de airflow hangt 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred1 Posted May 13 Author Share Posted May 13 Nou heb het opgelost heb er een 0.85 clapon in gezet en toch wel aanzienlijk minder cotton in gedaan en nu is hij heerlijk op 30 watt allemaal bedankt voor het mee denken 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts